تجمعات و اعتراضات چند روز گذشته ـ رنج‌های برباد رفته ـ مجله اجتماعی اقتصادی

مجله اجتماعی اقتصادی ـ تجمعات و اعتراضات چند روز گذشته ـ رنج‌های برباد رفته ـ ۲۹اردیبهشت۱۴۰۰


نگاهی به موضوعات اجتماعی و اقتصادی میهن


معلمین کارنامه سبز طی روزهای گذشته با اعتراضات خود خواهان مطالبات خودشان بودند که بعد از تجمع روزهای گذشته در مقابل مجلس ارتجاع، امروز چهارشنبه ۲۹اردیبهشت در مقابل آموزش و پرورش تهران به تجمعات اعتراضی خود ادامه می‌دهند.تجمعات و اعتراضات چند روز گذشته ـ رنج‌های برباد رفته ـ مجله اجتماعی اقتصادی

آنها می‌گویند: ما کارنامه سبزهای ۹۹ ماده ۲۸ هستیم که با اختلاف کمتر از ۲درصد با وجود تمام تلاش‌ها و سختی‌هایی که در انجام مصاحبه متحمل شدیم، پس از گذشت یک سال انتظار پذیرفته نشدیم. بسیاری از ما فارغ‌التحصیل دکتری و ارشد هستیم و برای بار دوم و یا سوم است که به مصاحبه دعوت می‌شویم اما به‌دلیل تک‌ظرفیتی و کمبود ظرفیت از این حق محروم می‌مانیم. ما خواستار استخدام همه کارنامه سبزهای ۹۹ هستیم.

طی ۲روز گذشته کارگران معدن آسمینون با توجه به محقق نشدن خواسته‌هایشان با حضور در محل فرمانداری رژیم در منوجان مسیر بین‌المللی هرمزگان به کرمان و سیستان و بلوچستان را مسدود کرده‌اند.

در تداوم این اعتصاب روز چهارشنبه ۲۹اردیبهشت کارگران هم‌چنان محور کهنوج بندرعباس مسدود نگته داشته و شب سه‌شنبه ۲۸اردیبهشت را در تونل منوجان گذارند.

کارگران در تظاهرات دوشنبه شب خود درمنوجان شعار می‌دادند: «فرماندار حیا کن صندلی رو رها کن»

سایت حکومتی جماران نیوز ۲۷اردیبهشت با اعتراف به اعتصاب کارگران معدن آسمینون نوشت: صدها کارگر معدن آسمینون منوجان واقع در جنوب استان کرمان پس از ماهها بلاتکلیفی، عدم پرداخت حقوق فروردین و حق بیمه که در نهایت به بیکاری آنها در سال جاری انجامید، دست به تجمع اعتراضی زدند.

تعداد کارگران بیکار شده این معدن بیش از ۱۲۰۰نفر است و در سال‌های اخیر بدلیل بی‌توجهی مدیریت معدن و نبود ایمنی دست کم ۳کارگر جان‌باخته‌اند.

مطالب مرتبط


اعتراضات دانش‌آموزان ـ در آئینه فقر و نانی به بهای خون ـ مجله اجتماعی اقتصادی

تجمع اعتراضی کارنامه سبزها مقابل آموزش و پرورش با شعار «کارنامه سبز داد بزن، حقتو فریاد بزن»
لطفا به اشتراک بگذارید: