اعتراف پاسدار علی لاریجانی در توجیه کشتار مردم در قیام آبان۹۸

اعتراف پاسدار علی لاریجانی در توجیه کشتار مردم در قیام آبان۹۸- ۳۱اردیبهشت۱۴۰۰


پاسدار سرتیپ جانی، علی لاریجانی، از کاندیداهای سیرک انتخاباتی در پاسخ به سؤالاتی در شبکه اجتماعی ضمن اذعان به مسئولت و مشارکت خودش به‌عنوان یکی از سران سه قوه رژیم در کشتار قیام آبان به توجیه‌تراشی برای این جنایت بزرگ پرداخت:


من قبول دارم که در مسأله بنزین تدبیر را هم تدبیرش و هم نحوه اجرا این‌که در نحوه اجرا و انتظامی پیشنهاد اول این موضوع که مطرح شد این بود که ما بیاییم به هر ایرانی یک لیتر بنزین حالا یا مجانی با قیمت هزار تومان بدهیم و برای کسبه ماهی ۳۰لیتر و برای کسانی که بیشتر از این بنزین نیاز دارند با قیمت آزاد تهیه کنند افرادی هم که ماشین ندارند بنزینشان در بازار آزادمی‌فروشند این به این طریق مردم مشارکت داده بشود در این اصلاح مهم خوبی نظریه این بود که خیلی از اقتصاددانها به ما گفته بودند در جلسات مختلف بعد هم روی آن وفاق حاصل نشد.


پاسدار علی لاریجانی در مورد تصویب برجام ظرف ۲۰ دقیقه در مجلس ارتجاع تأکید کرد تصویب برجام و دستیابی به پول نفت نیاز حیاتی رژیم بوده و در مورد نقش خامنه‌ای در این رابطه گفت: بحث برجام یک اقدامات پشت صحنه‌ای داشت و از حدود دو ماه قبل بحث شد و به توافق رسیدیم. این یک تصمیم نظام بود و سازوکارش باید در مجلس طی می‌شد... گاهی ادعا می‌کنند که این طرح مورد تأیید خامنه‌ای نبوده، اصلاً باور می‌کنید؟ اگر این طور است چرا از رئیس مجلس و کمیسیون مربوطه تشکر کردند؟
آقایان می‌گویند که این کار خیانت است، چرا شورای نگهبان ظرف چند ساعت اعلام نظر کرد؟. اگر برجام چیز نجسی بود، چرا الآن زیرش نمی‌زنند؟ برجام در آن دوره کار درست و دقیق کشور بود. الآن هم معتقدم برای نجات نظام باید شرایط را برای یک تفاهم مهیا کنیم.


پاسدار لاریجانی اعتراف کرد برنامه هویت که شامل اعتراف‌گیری از مخالفان رژیم توسط سعید امامی بود در زمان ریاست او در رادیو تلویزیون رژیم صورت گرفته اما گفت: من مسئول بودم، اما زیردستان من این کار را انجام دادند.
پاسدار لاریجانی، تقلب در نمایش انتخاباتی سال ۸۸ را رد کرد و گفت: ما آرای شورای نگهبان درباره احمدی‌نژاد را تأیید می‌کنیم.



مطالب مرتبط


دست پاسدار لاریجانی در خون مجاهدین ـ تقدیر از دولت عراق برای کشتار مجاهدین

اعتراف پاسدار علی لاریجانی به مشارکت خودش در کشتار قیام آبان

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: