جانهای بی‌سپر پرستاران ایران در مصاف با بیماری کرونا ـ مجله اجتماعی اقتصادی

مجله اجتماعی اقتصادی ـ جانهای بی‌سپر پرستاران ایران در مصاف با بیماری کرونا ـ ۱خرداد۱۴۰۰


نگاهی به موضوعات اجتماعی و اقتصادی میهن


تاکنون رژیم از واکسیناسیون پرستاران و کادر درمان در سراسر کشور آمار دقیقی ارائه نداده است. اما محمد میرزابیگی رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری رژیم گفت: «تاکنون حدود پنج هزار پرستار در استان تهران در سایت نظام پرستاری اعلام کرده‌اند که هنوز واکسن نگرفته‌اند، تازه سه روز است که اعلام کرده‌اند لیست پرستاران واجد شرایط را بدهیم تا سهمیه واکسن اختصاص دهند» (ستاره صبح، رژیم ـ۲۲ اردیبهشت۱۴۰۰).جانهای بی‌سپر پرستاران ایران در مصاف با بیماری کرونا ـ مجله اجتماعی اقتصادی

«محمدرضا شریفی مقدم» دبیرکل خانه پرستار[رژیم] با اشاره به‌ضرورت واکسیناسیون گروه بهداشت و درمان، گفت: «حدود ۱۰۰کشور دنیا واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان و پرستار را حل کرده‌اند، به این معنا که اولین محموله واکسن که به این کشورها وارد شده به کادر بهداشت و درمان اختصاص‌یافته است.

حالا تصور کنید که از ابتدای امسال هشت نفر از کادر پرستاری ما بر اثر ابتلا به کرونا جانشان را از دست‌داده‌اند، ... مثل این است که سربازی را به میدان جنگ بفرستید و به او فشنگ ندهید، معلوم است که در این شرایط، سرباز ما شکست می‌خورد... وزیر بهداشت باید پاسخگو باشد، تا رئیس‌جمهور... تا افراد دیگری!» (همان منبع).

دریافت مبلغ خون‌بها از پرستاران، بابت واکسن

در دوران پاندومی سایر کشورها بیشترین امکانات و واکسن به کادر درمان اختصاص داده می‌شود اما، در ایران آخوندزده نه تنها پرستاران از تجهیزات کافی برخوردار نیستند بلکه رژیم غارتگر در یک اقدامی شنیع حتی برای واکسیناسیون از کادر درمان پول دریافت می‌کند.

دبیرکل خانه پرستار به دریافت پول بابت واکسن از پرستاران اعتراف کرد و گفت: «حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰هزار پرستار در کشور وجود دارد که تعداد زیادی از آنها به کرونا مبتلا شده‌اند، بیش از ۴۰۰هزار کادر درمان در کشور وجود دارد که سلامت آنها نباید به‌دلیل تعلل در تزریق واکسن به خطر بیفتد تا بعد بگویند شهید داده‌ایم

مطالب مرتبط


تجمعات و اعتراضات چند روز گذشته ـ رنج‌های برباد رفته ـ مجله اجتماعی اقتصادی

پرستاران قربانیان کرونای ولایت
لطفا به اشتراک بگذارید: