مهندسی نمایش انتخابات ـ رأی ایران سرنگونی ـ تحریم شعبده انتخابات ـ قسمت اول و دوم

رأی ایران سرنگونی ـ تحریم شعبده انتخابات ـ مهندسی نمایش انتخابات ـ ۵خرداد۱۴۰۰


گفتگو با عزیز پاکنژاد عضو شورای ملی مقاومت ایران و محمد زند از شاهدان قتل‌عام ۶۷

آنچه با علنی‌شدن لیست احراز صلاحیت شدگان انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم از سوی شورای نگهبان ارتجاع به‌وقوع پیوست، یک جراحی عمیق در داخل نظام ولایت فقیه است. این جراحی از باند اصلاح‌طلبان قلابی بر گذشته و مهره‌هایی از باند خامنه‌ای را نیز شامل شده است.

سؤال این است که خامنه‌ای در چه احراجی قرار دارد که دست به این‌گونه اقدمات بی‌سابقه می‌زند؟ استبداد دینی در چه مختصاتی قرار دارد که خلیفهٔ ارتجاع همهٔ تعارف‌ها را کنار گذاشته و به‌صورت عریان خط انقباض و جراحی رژیم را پیش می‌بردمهندسی نمایش انتخابات ـ رأی ایران سرنگونی ـ تحریم شعبده انتخابات ـ قسمت اول و دوم

این بازخوردها به تصمیم شورای نگهبان ارتجاع [بخوانید خامنه‌ای] نشان می‌دهد که او در تک‌پایه کردن حاکمیت مسیر ناهمواری در پیش دارد. آنچه در عمل دارد اتفاق می‌افتد یک انتصاب از بالا در پوش نمایش انتخابات است.

آن داعیهٔ آزاد بودن انتخابات از سوی خامنه‌ای و ادعای دخالت نکردن او در گزینش نامزدهای انتخابات به‌سرعت رنگ باخته و شکل زمخت و بدقوارهٔ ولایت فقیه عاری از هر توجیه و تفسیر خود را نشان می‌دهد. این یعنی رسیدن استبداد دینی به ته طیف و خط پایان.

در گذشته لایهٔ عایق بین سلطنت مطلقهٔ فقیه و مردم، اصلاح‌طلبان قلابی بودند که سعی می‌کردند دیکتاتوری دینی را «برج بلند دمکراسی» قلمداد کنند و آن را «مردم‌سالاری دینی» بنامند. اکنون همهٔ پرده‌ها به کناری رفته است.

در روزهای منتهی به سرآمد نمایش انتخابات [بخوانید انتصابات] خامنه‌ای در درون حاکمیت با شقه و شکاف بیشتر مواجه است و در بیرون با وضعیت انفجاری جامعهٔی که دیگر به ولایت او تمکین نمی‌کند. در یک‌کلام باید گفت چرخها به حرکت درآمده است و انتظار آن است که در روزها و ماههای آینده شاهد وقوع رخدادهای حساس باشیم.

رأی ایران سرنگونی ـ تحریم شعبده انتخابات ـ بحران انتخابات رژیم آخوندی


گفتگو با احمد وفایی و فردین ماهوتچیان از آلمان


مطالب مرتبط


مخمصه انتخابات خامنه‌ای ـ رأی ایران سرنگونی ـ تحریم شعبده انتخابات ـ قسمت اول تا سوم

واکنش‌های اولیه درونی به حذف «خودی» ها
لطفا به اشتراک بگذارید: