گرانی نان و کمبود آب و حالا قطعی برق ـ قضاوت با شما

قضاوت با شما ـ گرانی نان و کمبود آب و حالا قطعی برق ـ ۶خرداد۱۴۰۰


بیمارانی که در خانه از دستگاه اکسیژن استفاده می کردند در اثر قطعی برق فوت کرده اند

موضوع برای همگان روشن است؛ خاصه برای عموم مردمی که قطع برق در آستانهٔ فصل گرما با هست و بودشان بازی می‌کند و چند چلیک باقی ماندهٔ آب زندگی را تلخ‌تر از زهر.گرانی نان و کمبود آب و حالا قطعی برق ـ قضاوت با شما

موضوع برای همگان روشن است؛ لابد نیروگاهها توان انرژی‌دهی به حجم مصرف‌کنندگان را ندارند و باید برق را جیره‌بندی کرد. این عبارتها مدام از شیپور تلویزیون، رادیو، روزنامه‌ها و خاصه از زبان مسؤلان ذیربط نظام به گوش و قوه مشاعر مردم می‌رسد.

موضوع آن‌قدر برای مردم خانه‌دار، کسبه، داروخانه‌ها، بیمارستانها، کارخانه‌ها و اداره‌ها روشن است که کافی‌ست به اعداد و ارقام خسارات و مصیبت‌های تحمیل ۲ساعت قطع آب و برق مراجعه نمود، چه رسد به جیره‌بندی چند ساعته و چندبارهٔ قطع آب و برق در ۲۴ساعت!

موضوع خیلی روشن است که وقتی کار و بار و زندگی و حتی ادامهٔ حیات میلیون‌ها انسان در عصر ارتباطات وابسته به برق است، قطع ۲ ساعته یا چند نوبتی آن چه واویلایی را کلان‌کلان به خانه و زندگی مردم صادر می‌کند!

موضوع واضح است که نیروگاههای برق یا ایستگاههای تصفیه و پمپاژ آب، کشش پاسخگویی به میزان مصرف را ندارند؛ همان‌طور که سیل‌ها در ایران آخوندزده راه خروج استاندارد مثل مسیل‌ها را ندارند، چرا که بیشترشان نابود شده‌اند؛ همان‌طور که دریای نفت زیر ایران موج می‌زند و بازارهای جهانی را اشباع می‌کند، ولی ایران در بالاترین سقف فلاکت اقتصادی در جهان قرار دارد؛ همان‌طور که مهاجرت سالانهٔ ۱۵۰ تا ۱۸۰هزار مغز با عنوان «فرار مغزها» از جمهوری اسلامی واقعیت دارد؛ هما‌نطور که این واقعیتها را در حاکمیت ولایت فقیه هر چه بنویسی، انتها ندارند.

مطالب مرتبط


لاریجانیها و مافیای غارت دارایی مردم ایران ـ قضاوت با شما

قطع برق؛ یافتن مجهول معادلهٔ هسته‌یی

لطفا به اشتراک بگذارید: