پیک پنجم کرونا و نگاهی دیگر به فاجعه کرونا در ایران ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

تیک تاک ـ پیک پنجم کرونا و نگاهی دیگر به فاجعه کرونا در ایران ـ ۸خرداد۱۴۰۰


گفتگو با دکتر خسرو نیک ذات از ایتالیا


عباس آقازاده، رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در یادداشتی نوشت: قبلاً خبری از ویروس انگلیسی‌، آفریقایی، هندی و برزیلی نبود و حالا بعد از کرونای انگلیسی، خطر شیوع سوش‌های دیگر این ویروس وجود دارد. بنابراین پیک پنجم شدیدتر از پیک‌های قبلی خواهد بود؛ چرا که دچار جهش‌های بیشتری شده است. هم‌چنین کادر درمان خسته و فرسوده شده استپیک پنجم کرونا و نگاهی دیگر به فاجعه کرونا در ایران ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا با گفت: «اگر کوچک‌ترین غفلتی صورت گیرد سوش جدید هندی می‌تواند اکثر شهرها را درگیر کند و این موضوع هشدار است. در استانهای بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه و هرمزگان موارد ابتلا در برخی شهرها دارد افزایش می‌یابد.

این موضوع زنگ خطر و هشداری است که باید دقت شود. دیر و کنگان در بوشهر، چابهار در سیستان و بلوچستان، جیرفت، سیرجان و شهر بابک در کرمان، سرپل ذهاب در کرمانشاه، بندرعباس، جاسک، بندخمیر، رودان، قشم و میناب در هرمزگان جزو ۱۳ شهری هستند که وضعیت از نارنجی فراتر رفته و قرمز شده‌اند» (ایسنا ۸خرداد۱۴۰۰).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «موارد بستری در ICU در مقایسه با هفته قبل‌تر، ۷۱درصد افزایش داشته است. در یک هفته گذشته موارد مثبت شناسایی بیش از ۲۴درصد و موارد بستری ۱۶درصد افزایش داشته است. خردادماه پارسال بیشترین موارد مثبت روزانه ۳۰ تا ۴۰نفر بود اما امسال بیش از۱۰ برابر افزایش داشته و حتی در یکی از روزها ۷۰۰مورد مثبت کرونا در هرمزگان شناسایی شده است» (ایرنا ۸خرداد۱۴۰۰).

در کرمانشاه، استاندار با اشاره به وضعیت قرمز سرپل ذهاب گفت: «باید هر چه سریعتر تصمیماتی اتخاذ شود که این موج کرونا از سرپل ذهاب به شهرهای دیگر استان سرایت نکند» (ایسنا ۸خرداد۱۴۰۰).

تیک تاک ـ مذاکرات وین سراب یا واقعیت؟ ـ قسمت دوم


گفتگو با احمد گل افشار



مطالب مرتبط


صحبت‌های خامنه‌ای و وضعیت رژیم بعد از حذف کاندیداهای سیرک انتخابات ـ تیک تاک

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۰۱هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است
لطفا به اشتراک بگذارید: