جیب گشاد حکومت آخوندی و سفره‌ تکیده مردم ایران ـ مجله اجتماعی اقتصادی

مجله اجتماعی اقتصادی ـ جیب گشاد حکومت آخوندی و سفره‌ تکیده مردم ایران ـ ۱۰خرداد۱۴۰۰


نگاهی به موضوعات اجتماعی و اقتصادی میهن


در هفته‌های اخیر شاهد گرانی اقلام مورد نیاز مردم به‌خصوص مواد غذایی مورد نیاز سفره‌های آنان هستیم.جیب گشاد حکومت آخوندی و سفره‌ تکیده مردم ایران ـ مجله اجتماعی اقتصادی

رشد قیمتها به‌خصوص اقلام غذایی آن‌چنان سرسام‌آور است که رسانه‌ها و مهره‌های رژیم خصوصاً اعضای مجلس ارتجاع ناگزیر به اعتراف به آن شده و بعضاً از آن به‌عنوان «کرونای گرانی» نام می‌برند.

افزایش تورم و پایین آمدن قدرت خرید به‌گونه‌یی است که امیر خجسته عضو مجلس ارتجاع اعتراف می‌کند، کشور گرفتار بحران معیشتی است و «تبعات تورم از کرونا» بیشتر است.

او در مورد رشد تورم و فشار آن بر زندگی مردم اضافه می‌کند: «تورم لجام‌گسیخته آن‌چنان معیشت را بر مردمان کشورمان تنگ کرده که تبعات ویروس کرونا در قبال آن ناچیز است. در عرض چند ماه تمامی اقلام و مایحتاج مردم، افزایش قیمتی بین ۳۰ تا ۱۰۰درصدی را تجربه کرده و هیچ نظارتی هم بر این گرانی‌ها دیده نمی‌شود» (خبرگزاری فارس ۲۳اردیبهشت ۹۹).

در مورد افزایش مستمر قیمتها و فشار بار گرانی بر زندگی مردم علی بختیاری یکی دیگر از اعضای مجلس می‌گوید: «قیمتها دارد به‌صورت لحظه‌ای بالا می‌رود و خیلی کار مشقت‌باری را برای مردم درست کرده واقعاً برای مردم شرایط بسیار سختی ست» (رادیو فرهنگ ۲۳اردیبهشت ۹۹).

صدیف بدری عضو دیگر مجلس ارتجاع ضمن اشاره به مشکلات اقشار مردم از جمله کشاورزان که به‌گفته وی وزارت جهاد سازندگی آنها را کمرشکن کرده خطاب به آخوند حسن روحانی گفت: «آقای روحانی! به داد مردم برسید گرانی و تورم واقعی بیداد می‌کند و بیش از این تعلل در کنترل بازار و وادادگی در مدیریت جایز نیست».

مطالب مرتبط


فریاد معلمان که زیر چرخ‌دنده‌های نظام غارت خرد می‌شوند ـ مجله اجتماعی اقتصادی

فشار کمرشکن«کرونای گرانی»!
لطفا به اشتراک بگذارید: