وعده‌های پوشالی واکسیناسیون توسط آخوند شیاد حسن روحانی ـ از دروغ تا واقعیت

از دروغ تا واقعیت ـ وعده‌های پوشالی واکسیناسیون توسط آخوند شیاد حسن روحانی ـ ۱۴خرداد۱۴۰۰


نگاهی به ادعای آخوند روحانی و واقعیت صحنه ایران


اولین واکسیناسیون در جهان علیه ویروس کرونا از اواسط آذرماه ۱۳۹۹ آغاز شده است. رژیم ایران در ابتدا تلاش می‌کرد چنین وانمود کند که برای پروژه سراسری واکسیناسیون از واکسنهای داخلی استفاده می‌کند. اما طولی نکشید که واقعیتهای علمی و پزشکی و پیشرفت واکسنهای خارجی این شیادی آخوندها را برملا کرد.وعده‌های پوشالی واکسیناسیون توسط آخوند شیاد حسن روحانی ـ از دروغ تا واقعیت

واکسن فایزر، مدرنا و آسترازینکا اولین واکسن‌هایی بودند که امکان واکسیناسیون گسترده را فراهم کردند. میلیونها تن در کشورهای آمریکا و اروپایی به واکسیناسیون مردم‌شان پرداختند و بدین‌ترتیب نوری در انتهای تونل سیاه کرونا پدید آمد.

آمارها خود سخن می‌گویند. با نگاهی به وضعیت واکسیناسیون در کشورهای منطقه می‌توانیم به آثار سیاستهای خامنه‌ای در مورد واکسیناسیون و مقابله با ویروس کرونا در ایران بهتر آشنا شویم.

بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده در تاریخ ۱۷اردیبهشت در کشورهای همسایه ایران، امارات متحده عربی بیش از ۵۱درصد جمعیتش را واکسینه کرده و در صدر جدول کشورهای همسایه ایران از این لحاظ قرار دارد. بحرین با حدود ۴۶درصد، قطر ۳۸درصد، عربستان ۲۹درصد، ترکیه بیش از ۲۴درصد، کویت بیش از ۱۹درصد، آذربایجان حدود ۱۰درصد، عمان ۵درصد، پاکستان ۱.۷درصد و رژیم ایران تنها ۱.۴۷ درصد واکسینه شده‌اند.

تنها کشور افغانستان با حدود ۶دهم درصد پایین‌تر از رژیم قرار گرفته است. با این تبصره که این کشور بیش از ۱۵روز است که آمارشان را به روز نکرده‌اند.

در این‌که تنها راه مقابله با ویروس مهلک کرونا واکسیناسیون سراسری است تردیدی نیست. اما چرا خامنه‌ای و روحانی در شرایطی که تحریمی در زمینه دارویی وجود ندارد و کشور ایران از لحاظ ثروت مشکلی در تهیه آن ندارد با مشکل واکسیناسیون دست و پنجه نرم می‌کند؟

مطالب مرتبط


دروغی به نام شکستن کمر کرونا و واقعیتی به نام تلفات سه رقمی روزانه ـ از دروغ تا واقعیت

پیشرفت واکسیناسیون – ایران در قعر جدول-گزارش خبری
لطفا به اشتراک بگذارید: