سناتور منندز و سناتور گراهام ـ توافق قبلی برجام از بین رفته، باید دنبال مهار رفتار شرورانه رژیم ایران باشیم

مقاله مشترک سناتور منندز و سناتور گراهام در روزنامه واشنگتن پست برای مهار رژیم ایران - ۱۴خرداد۱۴۰۰


مقاله مشترک سناتور منندز و سناتور گراهام: توافق قبلی برجام دیگر از بین رفته است، باید به‌دنبال رویکردی باشیم که رفتار شرورانهٴ رژیم ایران را مهار کنیم


سناتور رابرت منندز رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و سناتور لیندزی گراهام رئیس‌جمهوری‌خواهان در کمیته بودجه سنا، در مقاله مشترکی در واشنگتن پست با تأکید بر این‌که آمریکا نباید تلاش‌های دیپلماتیک خود را تنها به کنترل برنامهٔ اتمی رژیم ایران محدود کند، نوشتند: آمریکا و جامعهٔ بین‌المللی باید از تعامل دیپلماتیک جدیدی در منطقه‌یی استفاده کند و مذاکرات وسیع‌تری برای مهار نفوذ شریرانه رژیم ایران در منطقه را تشویق نماید. اگر رژیم ایران واقعاً به‌دنبال برنامهٔ اتمی صلح‌آمیز است، باید از ایجاد یک بانک سوخت اتمی برای منطقهٔ خلیج‌فارس استقبال کند.


این دو سناتور برجسته آمریکا از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در مقاله مشترک خود با تأکید بر لزوم بازنگری در سیاستهای دیپلماتیک گذشته از سوی آمریکا و شرکای بین‌المللی آن، نوشته‌اند: به‌نظر ما در حال حاضر یک فرصت کلیدی برای پرزیدنت بایدن وجود دارد که در ورای ابقای برجام فکر کند. ما باید با روبه‌رو شدن با این واقعیت شروع کنیم که به‌دنبال خروج دولت ترامپ از برجام و گسترش فزایندهٴ برنامه اتمی رژیم ایران، این توافق دیگر تقریباً از بین رفته است.



مطالب مرتبط

لطفا به اشتراک بگذارید: