آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۰۹ هزار و ۳۰۰ نفر بیشتر است

سیاستهای جنایتکارانه و غارتگرانه رژیم آخوندی، توقف واکسیناسیون و موج پنجم کرونا-۲۰خرداد۱۴۰۰


رئیس کمیته علمی ستاد کرونا: کمتر از ۳درصد دوز اول و کمتر از نیم درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند.


بیمارستان مسیح دانشوری: سرعت تزریق واکسن بسیار کند است و احتمال ورود به پیک پنجم می‌رود.


وزارت بهداشت رژیم: احتمال بروز موج پنجم با ویروس هندی و آفریقایی وجود دارد و خراسان رضوی در معرض خطر است.


دانشگاه پزشکی هرمزگان: وضعیت بحرانی است. خرداد پارسال روزانه ۲۰۰بیمار شناسایی می‌شد، اکنون برخی مواقع بیش از ۱۰۰۰مورد.


دانشگاه پزشکی مشهد: هنوز از موج چهارم به‌طور کامل عبور نکرده‌ایم احتمال موج جدید از اواخر خرداد وجود دارد.


سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر پنجشنبه ۲۰خرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۰۹هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در استانهای مختلف به این ترتیب است


البرز ۸۸۱۳نفر، اصفهان ۲۰۷۳۵نفر، تهران ۷۲۴۵۶نفر، چهارمحال و بختیاری۲۵۵۰ نفر، خراسان رضوی ۱۸۷۹۰نفر، خوزستان ۱۹۳۹۱نفر، سیستان و بلوچستان ۷۱۷۶نفر، فارس ۱۰۳۱۷نفر، کردستان ۵۲۹۷نفر، کرمان ۶۹۲۸نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۲۴۱۴نفر، گیلان ۱۰۳۳۱نفر، مازندران ۱۲۲۸۵نفر، مرکزی ۶۴۲۸نفر، هرمزگان ۴۰۵۰نفر و همدان ۶۷۷۳نفر



در حالیکه واکسیناسیون به‌دلیل سیاستهای جنایتکارانه و چپاولگرانه رژیم هنوز شروع نشده متوقف شده است،


زنگهای خطر موج پنجم از اطراف مختلف کشور به صدا در آمده است. سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: وضعیت وشکننده است و سویه‌های هندی و آفریقای جنوبی در حال گسترش است و خطر موج پنجم از جمله در خراسان رضوی دارد (ایرنا ۲۰خرداد ۱۴۰۰).


قانعی رئیس کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «کمتر از نیم درصد دوز دوم واکسیناسیون و نزدیک ۳درصد در کل کشور واکسیناسیون انجام گرفته، برای برون‌رفت از شرایط فعلی چالشهایی وجود دارد که باید این چالشها برطرف شوند» (ایسنا ۲۰خرداد ۱۴۰۰).


در تهران، طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «سرعت تزریق واکسن بسیار کند است و ما احتمال ورود به پیک پنجم را می‌دهیم. ما الآن در شرایط بدی هستیم» (روزنامه شرق ۲۰خرداد ۱۴۰۰).


در خراسان رضوی، معاون دانشگاه پزشکی مشهد گفت: «خطر موج جدید کرونا به‌ویژه نوع هندی از جنوب و جنوب شرقی کشور وجود دارد و امیدواریم این اتفاق در خراسان رضوی رخ ندهد. با توجه به این‌که خراسان رضوی هنوز از موج چهارم کرونا به‌طور کامل عبور نکرده، نمی‌توان پیش‌بینی درستی از وضعیت کرونا در هفته‌های آینده داشت. هم‌اکنون تعداد فوتیهای روزانه به ۱۰ تا ۱۵نفر کاهش یافته است. احتمال افزایش مبتلایان با موج جدید از اواخر خرداد وجود دارد» (ایرنا ۲۰خرداد ۱۴۰۰).



در هرمزگان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «وضعیت بحرانی است. خرداد پارسال روزانه ۲۰۰مبتلا شناسایی می‌شدند، ولی اکنون برخی مواقع از ۱۰۰۰مورد هم فراتر می‌رود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰خرداد ۱۴۰۰).


در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت تعداد بستری ها هم‌چنان بیشتر از ترخیص شدگان است و در هفته آینده یکی از بیمارستانهای بزرگ اصفهان به بیماران کرونایی اختصاص می‌یابد (خبرگزاری صدا و سیما ۲۰خرداد۱۴۰۰).


در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «هم اکنون ۳۱۶ بستری داریم. در شبانه روز گذشته، ۱۰۰ بیمار پذیرش شدند.افزایش بستریها نشان می‌دهد اعتقاد به پایان کرونا کاملاً اشتباه است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۰خرداد ۱۴۰۰).


روزنامه حکومتی شرق نوشت «در جدال کاندیداها، کرونا اولویت هیچ‌کس نیست. چون دعوا سر چیزهایی است که مردم در آنها چندان مهم نیستند. نشان به آن نشان که در مناظره اول هیچ‌کدام از کاندیداها یادی از کرونا نکرد و وقتی داد مردم در فضای مجازی به هوا بلند شد، درباره کرونا وعده‌های سر خرمن دادند. حالا کم‌کم کارناوال‌های انتخاباتی راه افتاده و شرایط برای ورود به پیک پنجم مهیاست» (شرق ۲۰ خرداد۱۴۰۰).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران


۲۰ خرداد ۱۴۰۰ (۱۰ ژوئن ۲۰۲۱)



مطالب مرتبط


پیک پنجم کرونا و نگاهی دیگر به فاجعه کرونا در ایران ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۰۹هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 
لطفا به اشتراک بگذارید: