زندان قرچک ورامین ـ نامه چهار تن از زنان زندانی سیاسی

نامه زندانیان سیاسی زهرا صفایی، مرضیه فارسی، پرستو معینی و فروغ تقی پور ـ ۲۲خرداد ۱۴۰۰


رئیسی که نقش پررنگی در قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال۶۷ داشته با عنوان رئیس قوه قضاییه، زندان قرچک را بهترین زندان نامیده است


قتل‌عام و حذف فیزیکی افراد از راههای مختلف در دهه شصت شروع شده و تا قیام آبان ماه ۹۸ ادامه داشته و پایان نخواهد یافت تا سقوط رژیم فاشیستی!


«چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صحنه نمایشی کهنه و پوسیده با بازیگرانی متظاهر، پشت نقابهای ریا، تزویر، دروغ و فریب.


در سراشیبی سقوط نظامی دیکتاتوری، هر کدام از این بازیگران در این بازی سیاسی با چهره سازیهای مفتضحانه‌ای بر سر کسب قدرت و تطمیع منافع خود با یکدیگر مجادله می‌کنند. در این میان نام آشنایی است که در طی سال‌های اخیر سعی در سفیدنمایی چهره سیاهش داشته‌اند و این مانع از پنهان ماندن کارنامه خونین و جنایتکارانه وی نشده است. او که نقش پررنگی در قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال۶۷ داشته است، با عنوان رئیس قوه قضاییه، زندان قرچک را بهترین زندان نامیده است. در حالی که وضعیت این زندان از بهداشت بندها گرفته تا عدم دریافت جیره کافی زندانیان و کمبود امکانات اولیه بهداری و کیفیت و کمیت نامناسب غذا به‌طور اسفناکی است که قابل مشاهده است.


هم‌چنین وجود مواد مخدر در میان زندانیان، شیوع بیماریهای پوستی متعدد، نبود فضای کافی برای گذراندن محکومیت و رفتارهای ناهنجار و غیراخلاقی زندانیان که ناشی از عدم رسیدگی و درمان روانی، تربیتی و اجتماعی است در این زندان به چشم می‌خورد. حال که زمان تکرار دروغ‌پردازی کاندیداهای دستچین شده فرا رسیده، چگونه می‌توان از افرادی که تلاش در زمینه بهبود شرایط زندانیان در طولانی‌مدت انجام نداده‌اند، انتظار داشت که اوضاع یک کشور را سر و سامان دهند.


قتل‌عام و حذف فیزیکی افراد از راههای مختلف در دهه شصت شروع شده و تا قیام آبان ماه ۹۸ ادامه داشته و پایان نخواهد یافت تا سقوط رژیم فاشیستی!


زهرا صفایی، مرضیه فارسی، پرستو معینی و فروغ تقی پور


خردادماه ۱۴۰۰


زندان قرچک ورامین»



مطالب مرتبط


دستگیری هواداران مجاهدین در واکنش به تحریم انتخابات قلابی

ضرب و شتم، سلول انفرادی و محروم کردن زندانیان سیاسی از رسیدگی‌های پزشکی و زجرکش کردن آن‌ها

 
لطفا به اشتراک بگذارید: