جاسوسی و تروریسم و بنیادگرایی رژیم آخوندی در گزارش سالانه اداره حراست از قانون اساسی آلمان

جاسوسی و تروریسم و بنیادگرایی رژیم آخوندی در گزارش سالانه اداره حراست از قانون اساسی آلمان ـ ۲۶خرداد۱۴۰۰


دادستانی کل فدرال آلمان یک روند قضایی را علیه یک دیپلمات رژیم ایران به‌پیش می‌برد


اتهام او این است که مسؤل اجرای یک‌ سوءقصد انفجاری در گردهمایی سالانهٔ سازمان مجاهدین خلق در ویلپنت پاریس در روز ۳۰ژوئن۲۰۱۸ بوده است.


در ۴فوریه۲۰۲۱ یک دادگاه در بلژیک برای متهم اصلی (اسدی)


اشد مجازات ۲۰سال زندان و برای سه متهم دیگر


مجازاتهایی بین ۱۵ تا ۱۸سال زندان صادر کرد


در گزارش سالانه ادارهٴ حراست از قانون اساسی آلمان نزدیک به ۱۰۰مورد از رژیم آخوندی اسم برده شده


و در بخش‌های متعددی به‌فعالیت‌های جاسوسی وزارت اطلاعات، سفارت رژیم آخوندی در برلین، مرکز تروریسم و صدور بنیادگرایی رژیم در هامبورگ و هم‌چنین اقدامات سپاه و نیروی تروریستی قدس پرداخته شده است.


گزارش هم‌چنین تهدیداتی را که رژیم با فعالیت‌های جاسوسی خود متوجه آلمان و مخالفان فاشیسم دینی حاکم بر ایران می‌کند مورد توجه قرار داده ومی‌نویسد:


ص۳۲۶لنگر


«شناسایی و مقابله با جنبش‌ها و افراد اپوزیسیون در داخل و خارج نقطهٔ تمرکز فعالیت سرویس اطلاعاتی (رژیم) ایران است...


در این گزارش با تأکید بر این‌که دیکتاتوری آخوندی از اصلی‌ترین حکومتهایی است که علیه آلمان فعالیت‌های جاسوسی انجام می‌دهد، آمده است: «


ص۲۲۱


مرکز اسلامی در هامبورگ در کنار سفارت (رژیم) ایران مهم‌ترین نمایندگی (این رژیم) در آلمان و مرکز مهم پروپاگاند (حکومت) ایران در اروپاست. با کمک این مرکز (رژیم) ایران تلاش می‌کند شیعیان از ملیت‌های مختلف را به‌خودش مرتبط سازد...


در بخش دیگری از گزارش، تأکید شده است:


ص۳۲۷


«عامل اصلی که فعالیت‌ها را علیه آلمان به‌پیش می‌برد وزارت اطلاعات است. کانون توجه آن به‌طور خاص گروه‌های اپوزیسیون ایرانی فعال در آلمان هستند...


ص۳۲۹


در کنار وزارت اطلاعات، نیروی قدس سپاه پاسداران با فعالیت‌های جاسوسی، در آلمان فعال است».


در قسمتی از گزارش ادارهٴ حراست از قانون اساسی آلمان، روند قضایی که در این کشور به‌دنبال کشف و خنثی شدن توطئهٔ تروریستی رژیم علیه گردهمایی مقاومت در پاریس در ارتباط با دیپلمات‌تروریست رژیم اسدالله اسدی فعال شد مورد اشاره قرار گرفته، و آمده است:


ص۳۲۸


«دادستانی کل فدرال آلمان در دادگاه فدرال یک روند قضایی را علیه یک دیپلمات ثبت‌شده در سفارت (رژیم) ایران در وین (اتریش) به‌پیش می‌برد. او در روز اول ژوئیه۲۰۱۸ بر مبنای یک حکم جلب اروپایی از سوی مقام‌های قضایی... بلژیک در آلمان دستگیر شد.


اتهام او این است که به‌عنوان یک همکار اصلی وزارت اطلاعات مسؤل اجرای یک‌سوءقصد انفجاری


در گردهمایی سالانهٔ سازمان مجاهدین خلق در ویلپنت پاریس در فرانسه در روز ۳۰ژوئن۲۰۱۸ بوده است. در این رابطه این دیپلمات (رژیم) ایران یک زوج ایرانی‌الاصل... را به‌عنوان مأمور هدایت کرده و مأمور اجرای این اقدام کرده است. این متهم در اکتبر۲۰۱۸ به‌بلژیک مسترد شد. تحقیقات دادستان فدرال علیه آن دیپلمات، به زوج مأمور و دو متهم دیگر نیز گسترش یافت.


در ۴فوریه۲۰۲۱ یک دادگاه در بلژیک برای متهم اصلی‌اشد مجازات ۲۰سال زندان و برای سه متهم دیگر مجازاتهایی بین ۱۵ تا ۱۸سال زندان صادر کرد».


ادارهٴ حراست از قانون اساسی آلمان در بخش دیگری از این گزارش به‌استمرار فعالیت‌های رژیم جهت دستیابی به‌تکنولوژی مورد نیاز برای تسلیحات اتمی و برنامهٔ موشکی‌اش پرداخته و از جمله تأکید می‌کند که


ص۳۳۹


«تلاش‌های (رژیم) ایران جهت کسب مواد مربوط به‌توسعه برای برنامهٔ اتمیش در سال۲۰۲۰ افزایش یافت...


ص۳۳۸


رژیم ایران یکی از گسترده‌ترین برنامه‌های موشکی در خاور نزدیک و خاورمیانه را دنبال می‌کند.


رژیم ایران متهم است که با نقض قطعنامه‌های کنونی شورای امنیت از جمله تکنولوژی موشکی و پهپادی را به‌بازیگران مختلف دولتی و غیردولتی در خاورمیانه می‌رساند».



مطالب مرتبط


جاسوسی و تروریسم و بنیادگرایی رژیم آخوندی در گزارش سالانهٔ ادارهٔ حراست از قانون اساسی آلمان

 
لطفا به اشتراک بگذارید: