رویترز ـ احتمال آمدن رئیسی به خاطر دست داشتن در اعدام زندانیان سیاسی نگرانی هایی را برانگیخته

رویترز در گزارشی راجع به نمایش انتخاباتی رژیم نوشت-۲۸خرداد۱۴۰۰


انتخابات روز جمعه در حالی برگزار می‌شود که احتمال آمدن ابراهیم رئیسی به‌خاطر دست داشتن در اعدام زندانیان سیاسی نگرانیهای حقوق‌بشری را برانگیخته است.


تحلیلگران سیاست ایران می‌گویند با توجه به تمرکز بایدن بر حقوق‌بشر، انتخاب رئیسی که در لیست تحریم‌های آمریکاست می‌تواند نگران‌کننده باشد.


دولت آمریکا پیش‌تر رئیسی را به‌خاطر نقض حقوق‌بشر، از جمله اعدام زندانیان سیاسی در دهه۱۹۸۰ و سرکوب ناآرامی‌ها در سال۱۳۹۸ تحریم کرده است.


رویترز نوشت: خامنه‌ای روز چهارشنبه از ایرانیان خواست تا در انتخابات شرکت کنند و رأی دهند، اما انتظار می‌رود تعداد بی‌شماری از مردم به‌دلیل خشم ناشی از وخیم‌تر شدن مشکلات اقتصادی و ناامیدی از حکومت این انتخابات را تحریم کنند.


تحلیلگران سیاست ایران می‌گویند، برای جمعیت عمدتاً جوانی که با محدودیتهای سیاسی دست و پنجه نرم می‌کنند نداشتن حق انتخاب در پای صندوقهای رأی، این انتخابات را بی‌ارزش می‌کند.


رویترز افزود: سران رژیم ایران با آگاهی از آسیب پذیری خود در برابر خشم مردم از وضعیت اقتصادی، از تکرار اعتراضات خیابانی که از سال۱۳۹۶ آغاز شده وحشت دارند. معترضان خواستار "تغییر رژیم" بودند.



مطالب مرتبط


رویترز: نظرسنجیها نشان از سرخوردگی مردم از انتخابات رژیم است – در یک نگاه

رویترز: رئیسی کاندید انتخابات در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد

 
لطفا به اشتراک بگذارید: