خانم مریم رجوی با درود به نفتگران و کارگران اعتصابی، کارگران و جوانان را به حمایت از آنان فراخواند

اعتصاب سراسری کارگران پتروشیمی و صنعت نفت و گاز و پالایشگاهها در تهران و جنوب و پیام خانم مریم رجوی ـ ۱تیر۱۴۰۰


اعتصاب پایانه نفتی خارک، کارگران فاز ۱۳ کنگان، فاز ۱۴ کنگان (فاز اختر)، کارگران پروژه‌ای فاز ۲ پالایشگاه آبادان، کارگران و کارکنان پالایشگاه تهران ـ نیروهای پالایشگاه آدیش جنوبی، کارگران مخازن کروی و استوانه‌ای پیمانکاری کرمی و شرکت راژان ـ کارگران شرکت پایندان ساتراپ صنعت در پارس جنوبی – شرکت جهان پارس ـ پتروشیمی صدف – پتروشیمی دنا


پالایشگاه تهران ـ کارکنان و کارگران اورهال


 اعتصاب پالایشگاه نفت تهران. یک چهار ۱۴۰۰


گزارشگر صحنه :  امروز مورخ یک تیر ۱۴۰۰ اور هال پالایشگاه تهران همه اعتصاب و بعدش تعطیل کردند.


حمایت کارکنان عملیاتی از اعتصاب کارکنان پایانه نفتی خارک


عسلویه: اعتصاب سراسری نفتگران جنوب


یکی از نفتگران زحمتکش: با سلام امروز ۱.۴. ۱۴۰۰فاز ۱۴ شرکت عمران صنعت همه نیروها در حال تحویل دادن وسیله هاشون برای حمایت از کمپین با فاز ۱۳ و فاز اختر: همه وسیله‌ها را تحویل دادیم. کمپین ۱۴۰۰ یک تیرماه، کمپین ۱۴۰۰، فاز اختر، فاز ۱۳. اینهم بچه‌های ما. مردهای تام روزگار. همه میشینیم تا حقمون را بگیریم.


یک تیر ۱۴۰۰ فاز ۱۴ آقای حاجی‌پور همه در حال تسویه. . ماشالله ماشاالله


‌امروز یک تیر ۱۴۰۰  اعتصاب صنعتگران و فنی کارهای فاز ۱۴. یک ۴، ۱۴۰۰ پتروشیمی صدف. آقا پتروشیمی دنا شرکت کیسون پیمانکاری محمودی. تاریخ یک تیر ۱۴۰۰. آقا شرکت جهان پارس امروز یک تیر ۱۴۰۰. کل نیروها اعتصاب.


گچساران اعتصاب کارگران پتروشیمی


گچساران ـ شرکت کیان صنعت. پیمانکاری محمد سلحشور. شرکت پتروشیمی گچساران سه‌شنبه


بهبهان: اعتصاب کارگران پالایشگاه بید بلند۲


‌ «درود، امروز تاریخ ۱.۴، پروژه بید بلند بهبهان، شرکت. ساز و پاد. پیمانکاری شالوده شایان


میدان گاز پارس جنوبی: اعتصاب کارگران شرکت پایندان ساتراپ صنعت


یکی از کارگران زحمتکش: «۳۱ /۳/۱۴۰۰ فاز ۱۴ شرکت پایندان، شرکت ساتراپ صنعت، کمپین همه نیروها در حال ترک کردن کارگاه.


مرگ بر کسانی که می‌خواهند بمانند و به کمپین نپیوندند. ننگ بر اونهایی که می‌خواهند بمانند درکارگاه».



خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت با درود به نفتگران و کارگران اعتصابی، عموم کارگران و جوانان را به حمایت از آنان فراخوند و گفت تا رژیم ضدبشری و ضدکارگری آخوندها بر سر کار است، فقر و گرانی و بیکاری بیشتر و بیشتر می‌شود. استمرار خیزشها و اعتراضها و اعتصابهای اقشار مختلف مبین اراده مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی و استقرار آزادی و عدالت در میهن اسیرمان است.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت روز سه‌شنبه اول تیر ۱۴۰۰طی اطلاعیه‌یی درباره اعتصاب سراسری کارگران پیمانی پالایشگاههای نفت و پتروشیمی‌ها و نیروگاهها اعلام کرد:


روز شنبه ۲۹خرداد کارگران پیمانی شرکت فراب نیروگاه بیدخون با مطالبه‌ٔ افزایش دستمزدها و خواست ۲۰روز کار و ۱۰روز مرخصی که اصطلاحاً طرح بیست ده نامیده می‌شود دست به اعتصاب زده و به‌صورت جمعی نیروگاه را ترک و اعلام کرداند تا زمانی که به خواسته‌های خود نرسند به نیروگاه باز نخواهند گشت. همزمان کارگران پیمانی جوشکار مخازن کروی پتروشیمی بوشهر نیز به جمع آنان پیوسته و با دادن ابزار خود به انبار و گرفتن تسویه‌حساب اعتصاب کردند. هم‌چنین کارگران رسمی عملیاتی نفت در شرکت پایانه‌های نفتی منطقه خارک نیز دست به اعتصاب زده و از تحویل و پهلوگیری کشتی‌هایی که قصد بارگیری نفت خام داشتند خودداری کردند. کارکنان سکوی گازی SPD۱۷B نیز در حمایت از کارگران پایانه‌های نفتی خارک دست به اعتصاب زدند.


کارگران پیمانی اعتصابی روز یکشنبه طی بیانیه‌یی اعلام کردند: «ما کارگران پیمانی نفت در پالایشگاهها، پتروشیمی‌ها و نیروگاهها در اعتراض به سطح نازل حقوق و کاهش هر روزه قدرت خرید خود و عدم اجرای وعده‌های داده شده همان‌طور که اعلام کرده بودیم اعتصابات گسترده و سراسری خود را از سر می‌گیریم و با تجمع در مقابل مراکز کاری‌مان پیگیر مطالبات خود می‌شویم».



در این بیانیه تأکید شده است: «اعتصاب ما یک اعتصاب اخطاری است و یک هفته در جریان خواهد بود و در روز نهم تیر به صف همکاران رسمی خود که اعلام اعتراض کرده‌اند خواهیم پیوست».


از روز یکشنبه ۳۱خرداد کارگران پیمانی شرکت ریتون، شرکت سینا‌پالایش جزیره قشم، شرکت نفت فلات قاره منطقه خارک، شرکت پایانه‌های نفتی منطقه خارک، فاز ۱۴ عسلویه، لیدوما در فاز ۱۳ عسلویه، کارگران پیمانی و پروژه ای فاز اختر در فاز ۱۳ عسلویه، شرکت ای جی سی در پالایشگاه آبادان در فاز ۲ نیز به این اعتصاب پیوستند. کارگران پالایشگاه نفت تهران و پتروشیمی گچساران و شرکت جهان پارس شاغل در صنایع نیروگاهی و کارگران پروژه ای پالایشگاه بید بلند بهبهان از صبح امروز به اعتصاب پیوستند.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران ۱۴۰۰۰۴۰۱



مطالب مرتبط


اعتصاب سراسری نفتگران زحمتکش جنوب در عسلویه ـ در یک نگاه

اعتصاب سراسری کارگران پیمانی پالایشگاههای نفت و پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها

 
لطفا به اشتراک بگذارید: