آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۷ هزار نفر بیشتر است

در حالیکه روحانی مجوز دادن به واکسنهای داخلی را افتخار آمیز خواند، معاون وزارت بهداشت مجوز دادن بدون طی فاز سوم را خطیر توصیف کرد ـ۳تیر۱۴۰۰


او گفت: روند تصمیم‌گیری باید شفاف در اختیار عموم قرار گیرد

  • زالی: در هفته چهارم خرداد نسبت به هفته سوم شاهد رشد ۳/۳ درصدی مراجعین سرپایی بودیم که زنگ خطری جدی برای ماست

  • ناجی: احتمال دارد که واریانت هندی در تمام کشور پخش شده باشد. همان سناریویی که در پیک چهارم با گونه انگلیسی داشتیم، پیک پنجم با واریانت هندی رخ بدهد

  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: هر روز ۱۰۰۰بیمار کرونایی افزوده می‌شود. بستریها صعودی است و۱۰۳۴۴ بیمار در منزل قرنطینه هستند

  • دانشگاه پزشکی بوشهر: در یک روز ۴۵۰بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شد که نشان از روند انفجاری ابتلا در استان است


سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۳تیر ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۱۷هزار نفر بیشتر است.


شمار قربانیان اردبیل ۳۹۱۰نفر، اصفهان ۲۱۳۶۰نفر، تهران ۷۴۲۹۶نفر، خراسان رضوی ۱۹۲۷۰نفر، خوزستان ۲۰۰۲۶نفر، زنجان ۳۴۴۵نفر، سمنان ۵۳۰۰نفر، سیستان و بلوچستان ۷۴۹۶نفر، فارس ۱۰۶۲۷نفر، قزوین ۳۶۴۹نفر، قم ۹۸۲۰نفر، کرمان ۷۱۷۸نفر، گیلان ۱۰۵۵۱نفر، لرستان ۱۲۵۰۵نفر، مرکزی ۶۵۲۸نفر و هرمزگان ۴۵۳۰نفر



آخوند روحانی امروز مجوز گرفتن واکسنهای ایرانی را «افتخارآمیز خواند».


این در حالیست که نجفی معاون وزارت بهداشت در نامه‌یی به وزیر بهداشت نوشت: «مجوز دادن به واکسن بدون طی فاز سوم خطیر و تاریخی است. روند تصمیم‌گیری و استدلال‌ها و مشروح دقیق تمام مباحثات و جمع‌بندی‌ها به‌صورت شفاف و علنی در اختیار عموم قرار بگیرد و از ایجاد ابهام در ذهن مردم با اثربخش بیان نمودن واکسن‌هایی که مراحل علمی تأیید اثر بخشی را نگذرانده‌اند به‌شدت پرهیز شود» (همشهری ۳ تیر۱۴۰۰).


علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه بهشتی گفت: «اگر دیرهنگام اقدامات لازم را انجام دهیم پیک پنجمی را با واریانت هندوستانی یا دلتا خواهیم داشت و این طبیعی است که استانهای جنوبی به قرمز، تغییر وضعیت بدهند، ما باید این احتمال را بدهیم که واریانت هندی در تمام کشور پخش شده باشد. ما با همان سناریویی مواجهیم که در پیک چهارم با گونه انگلیسی مواجه بودیم» (خبرگزاری قوه قضاییه رژیم ۳تیر ۱۴۰).


در تهران، زالی، رئیس ستاد کرونا گفت: «اغلب استانهای جنوبی درگیر ویروس هندی و آفریقایی هستند و اگر این دو ویروس به دیگر استانها منتقل شود و اختلال ویروس اتفاق بیافتد بروز خیز پنجم را شاهد هستیم. از اوایل هفته سوم خرداد به بعد فرآیند کاهش نزولی بیماری در تهران متوقف شده و در هفته چهارم نسبت به هفته سوم شاهد رشد ۳/۳ درصدی مراجعین سرپایی بودیم که می‌تواند زنگ خطری جدی برای ما تلقی شود» (خبرگزاری قضاییه رژیم ۳تیر ۱۴۰۰).



در هرمزگان، «هم‌چنان این استان کانون اصلی کرونا در کشور محسوب می‌شود. سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت:


هر روز بالغ بر ۱۰۰۰بیمار بر بیماران کرونایی استان افزوده می‌شود. روند بستری صعودی است و تخت‌های بیمارستانی به حد اشباع رسیده‌اند بیماران قرنطینه خانگی افزایش زیادی داشته و ۱۰۳۴۴بیمار در منزل قرنطینه هستند» (خبرگزاری نیروی قدس ۳تیر ۱۴۰۰).


در بوشهر، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در یک روز ۴۵۰مبتلا شناسایی شد که نشان از روند انفجاری ابتلا در استان است. در ۲۴ساعت گذشته ۸۳بیمار جدید بستری شده‌اند و تعداد بستریها ۳۲۷نفر است» (خبرگزاری نیروی قدس ۳تیر ۱۴۰۰).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران


۳تیر۱۴۰۰

مطالب مرتبط


آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر است

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۷هزار نفر بیشتر است

 
لطفا به اشتراک بگذارید: