جنگ کثیف حکومت آخوندی و مزدورانش علیه مردم سوریه ـ اخبار و تحولات خاورمیانه

اخبار و تحولات خاورمیانه ـ جنگ کثیف حکومت آخوندی و مزدورانش علیه مردم سوریه ـ ۳تیر۱۴۰۰


نگاهی به آخرین تحولات خاورمیانه


در شرایط تحریم‌های بین‌المللی رژیم ایران چگونه از گروه‌های نیابتی‌اش در لبنان، یمن، سوریه، عراق و... حمایت می‌کند؟جنگ کثیف حکومت آخوندی و مزدورانش علیه مردم سوریه ـ اخبار و تحولات خاورمیانه

پرسش به این سؤال را با نگاهی به نمونه‌هایی که در رسانه‌های بین‌المللی درج می‌شود می‌توان یافت. در واقع رژیم ایران با استفاده از امکانات کل کشور و تاراج مردمش یک سیستم قاچاق بین‌المللی برای تأمین مالی و قاچاق سلاح و مواد مخدر و… را راه‌اندازی کرده است.

در این سیستم عمده گروه‌های تحت نفوذ خامنه‌ای بخشی از کارشان را به مدیریت همین قاچاق‌ها اختصاص داده‌اند. در واقع خامنه‌ای عمده دخالت‌های منطقه‌یی و شارژ کردن گروه‌های نیابتی‌اش را با استفاده از پولی که از طریق قاچاق مواد مخدر کسب می‌کند به‌دست می‌آورد. هم‌چنین با استفاده از همین شبکه سلاح و مواد منفجره و… گروه‌های نیابتی تحت نفوذش را تأمین می‌کند.

مدیریت اصلی این شبکه برعهده سپاه جنایتکار پاسداران و نیروی قدس سپاه است. این شبکه بخش عمده‌یی از ترانزیت مواد مخدر به اروپا و آمریکا و... . را به‌دست گرفته است و با پول آن گروه‌های تحت نفوذش را تأمین مالی می‌کند.

برای روشن شدن ابعاد این اقدامات کافی است به برخی نمونه‌هایی که رسانه‌های بین‌المللی گزارش کرده‌اند توجه کنید تا ابعاد آن واضح‌تر شود. قطعاً که بسیاری از موارد قاچاق به‌صورت موفقیت‌آمیز صورت گرفته و یا در رسانه‌ها منعکس نشده است. اما همین میزان برای فهم ابعاد اقدامات خامنه‌ای کافی است.

مطالب مرتبط


توپ باران شهر عفرین دست کم ۱۸ کشته بر جای گذاشت ـ اخبار و تحولات خاورمیانه

قاچاق مرگ و نابودی توسط رژیم ایران - گزارش خبری
لطفا به اشتراک بگذارید: