سناتور کورنین ـ دولت بایدن باید کارزار فشار حداکثری روی رژیم ایران را ادامه دهد

اظهارات سناتور جان کورنین در سخنرانی خود در سنای آمریکا در مورد رئیسی جلاد۶۷ ـ ۳تیر۱۴۰۰


سناتور کورنین با تأکید بر این‌که کارنامه رئیسی لیستی طولانی از جنایات از جمله اعدام هزاران زندانی سیاسی در سال۶۷ است، گفت:


تحریم حقه بازی انتخاباتی رژیم ایران و کاهش بی‌سابقه مشارکت در آن، نمی‌تواند کم‌اهمیت باشد چرا که رژیم ایران به نقض حقوق‌بشر ادامه می‌دهد و از سازمانهای تروریستی حمایت می‌کند.


وی افزود: ارتش آمریکا طی دو ماه گذشته در عراق هدف حملات پهپادهای انفجاری بوده‌اند و تمامی نشانه‌ها به سوی شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران است. رژیم ایران به نقض فاحش حقوق‌بشر ادامه می‌دهد، از تروریسم در سراسر جهان حمایت می‌کند. ما شاهد نقض آشکار و فاحش محدودیتهای برجام توسط رژیم ایران بوده‌ایم. رژیم ایران ن در دور اول به قوانین برجام عمل نکرده و دلیلی وجود ندارد که این دور هم، با وجود یک قاتل کشتار جمعی به‌عنوان رئیس‌جمهور، تغییری در این روند بدهد.


سناتور کورنین اضافه کرد: دولت بایدن باید کازار فشار حداکثری روی رژیم ایران را ادامه دهد و از نزدیک با ما در کنگره همکاری کند تا بتوانیم راه‌حلها را روی پایه‌های مؤثر، همه‌جانبه و فراحزبی استوار کنیم. ما باید از دستیابی رژیم ایران به توانمندی ساختن تسلیحات اتمی جلوگیری کنیم.



مطالب مرتبط


نماینده کنگره آمریکا ـ رئیسی هزاران ایرانی را کشته و تحت تحریم آمریکاست

واشنگتن تایمز: از ابراهیم رئیسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت حسابرسی کنید

 

لطفا به اشتراک بگذارید: