بررسی آخرین وضعیت کرونا در ایران و جهان و ادعای رژیم ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

تیک تاک ـ بررسی آخرین وضعیت کرونا در ایران و جهان و ادعای رژیم در مورد ساخت واکسن کرونا ـ ۸تیر۱۴۰۰


گفتگو با دکتر علی زاهدی از استرالیا

در حال حاضر وضعیت کرونا در ایران چگونه است و موضوع شیوع موج پنجم کرونا در ایران چیست؟

خیلی خوشحالم که این سوال را می‌کنید. از اینکه هر از گاهی این راه طولانی که آمدیم را جمع‌بندی می‌کنیم خوب است. ما از شروع کرونا در ایران یک موج و منحنی فزاینده داریم و اوجهای مختلف. من فکر نمی‌کنم که این اوج را از دست دادیم.بررسی آخرین وضعیت کرونا در ایران و جهان و ادعای رژیم ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

من این را اوج پنجم می‌نامم. ما هنوز اوج چهارم را تمام نکرده وارد اوج پنجم شدیم. با این تفاوت که ویروس اول آلفا بود با میزان سرایت کمتر و بصورتی می‌شد آنرا کنترل کرد که رژیم آخوندی از آن خودداری کرد. آن موج از تهران و قم و گیلان شروع شد و پخش شد در سایر مناطق ایران.

متاسفانه ما الان با یک نوع ویروس دلتا هندی مواجه هستیم که از جنوب شروع شده و سیستان و بلوچستان و حتی جنوب خراسان را هم در بر گرفته است. البرز و تهران هم آلوده هستند. رژیم آمار را تاخیری اعلام می کند. از ویژگی های این ویروس این است که بشدت مسری است.

در تحقیقاتی که در استرالیا صورت گرفت مشخص شد که اگر کسی ۵ تا ۱۰ ثانیه در معرض آن قرار بگیرد می‌تواند منتقل شود. قدرت بیماری زایی آن از ویروسهای قبلی بیشتر است و علائم بیشتری هم دارد. هر فرد می تواند به ۸ تا ۱۲ نفر این ویروس را منتقل کند. سیکل دو برابر شدن مبتلایان تقریبا به هفته رسیده است در حالیکه در ویروسهای قبلی کندتر بود.

اگر ما قبول کنیم این حقیقت را که رژیم اوج اول را نتوانست یا نخواست کنترل کند و همچنین اوج دوم را این اوج پنجم را نمی‌تواند در حالیکه نمی‌خواهد. الان رژیم به سیاه‌بازی و کلاه گذاشتن سر مردم روی آورده و صبحت از واکسنهای خاص می کند.

الان در دنیا از لحاظ واکسن کشور ما از عقب مانده ترین کشورهای دنیاست. حدود ۳درصد جمعیت ایران واکسینه شده‌اند در حالیکه در منطقه مینیمم کشورهای دیگر ۲۵درصد واکسینه شده‌اند. کشورهای خلیج و ترکیه. مردم ایران الان به افغانستان می روند تا واکسینه شوند.

تیک تاک ـ اعتصاب نفتگران میهن، بستن مسیر چپاول سرمایه ملی ـ قسمت دوم


گفتگو با اسدالله مثنی


مطالب مرتبط


تصویب لایحه مجلس فدرال آلمان در مورد نقض حقوق‌بشر در ایران ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

معطلی در صف واکسن کرونا و نوبت‌فروشی ۳۰۰ تا ۶۰۰هزار تومانی
لطفا به اشتراک بگذارید: