انعکاس حملات آمریکا به مزدوران رژیم در رسانه‌های آمریکا ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

تیک تاک ـ انعکاس حملات آمریکا به مزدوران رژیم در رسانه‌های آمریکا ـ قسمت اول ـ ۹تیر۱۴۰۰


گفتگو با شیرین نریمان از آمریکا

حمله ارتش آمریکا به نیروهای مزدور رژیم تحت عنوان حشدالشعبی در مرز عراق و سوریه نشان داد که صحبت کردن با زبانی غیر از قاطعیت با این رژیم خطا و باطل و میدان دادن به کشتار و جنایت توسط این رژیم است.انعکاس حملات آمریکا به مزدوران رژیم در رسانه‌های آمریکا ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

وزیر خارجه آمریکا این حملات را مشخصا پیامی برای رژیم ایران دانست. رئیس جمهور آمریکا هم گفت: من فرمان این تهاجم را صادر کرده‌ام. در این رابطه گفتگویی داریم با خانم شیرین نریمان از آمریکا.

از انعکاس حمله ناگهانی نیروهای آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان حامی رژیم ایران در مرز عراق و سوریه برای بینندگان ما بگویید. آیا از تاثیر آن بر مذاکرات وین هم صحبتی شده است؟

بله صد در صد. خیلی مشخص است که وسط مذاکراتی که انجام می‌شد بایدن فرمان یک حمله نظامی به شبه‌نظامیان حامی رژیم می‌دهد. این موضوع سر و صدای زیادی در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌ها داشت. مقالات زیادی نوشته شده است که چندتا از آنها را انتخاب کردم.

یکی از این مقالات مقاله‌ای است که در روزنامه واشنگتن پست درج شده است. در آن اشاره شده است که در حالیکه مذاکرات غیر مستقیم برای برگشتن به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ انجام می‌شوند یک حمله هوایی توسط آمریکا انجام می‌شود و هر دو طرف یعنی آمریکا و ایران همدیگر را خشمگینانه متهم می‌کنند که طرف مقابل مانع ادامه مذاکرات است.

یکشنبه بعد از ظهر بایدن اعلام می‌کند که هواپیماهای ایالات متحده حملاتی در دو طرف مرز عراق و سوریه انجام داده‌اند. و ۴نفر از شبه‌نظامیانی که از حامیان رژیم ایران هستند در این حملات کشته می‌شوند. این کنش و واکنش بین آمریکا و این نیروها تا عصر روز دوشنبه ادامه پیدا می‌کند. این نیروها هم حملاتی به نیروهای آمریکایی در میدان نفتی العمر در شمال شرقی سوریه انجام می‌دهند که آمریکا باز جواب می‌دهد

تیک تاک ـ خامنه‌ای و تصمیم گیریهای سخت در مذاکرات برجام ـ قسمت دوم


گفتگو با علیرضا معدنچی


مطالب مرتبط


بررسی آخرین وضعیت کرونا در ایران و جهان و ادعای رژیم ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

رویترز: حملات آمریکا به شبه‌نظامیان اولین و آخرین آنها نخواهد بود
لطفا به اشتراک بگذارید: