سخنان یانس یانشا نخست وزیر اسلونی در گردهمایی جهانی ایران آزاد

سخنان یانس یانشا نخست وزیر اسلونی در گردهمایی جهانی ایران آزاد ـ ۱۹تیر۱۴۰۰


سخنان یانس یانشا نخست‌وزیر کنونی اسلونی


شرکت‌کنندگان عزیز، در اجلاس جهان ایران آزاد، دوستان عزیز، بگذارید قبل از هر چیز تأکید کنم که پیام امروز من به شما شرکت‌کنندگان گرامی، پیامی از این است که از طریق شما به مردم ایران برسد.


از همهٔ کسانی که از طریق ماهواره آنلاین، این جلسه را دنبال می‌کنند.


نتوانستم شما را حضوری صحبت کنم، متأسف هستم، سلامهای ویژهٔ من به سخنران اصلی این اجلاس است، یعنی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، خانم مریم رجوی.


بگذارید ابتدا، آن چیزی را تکرار کنم که قبلاً بارها گفته‌ام، مردم ایران شایسته دمکراسی، آزادی و برخورداری از حقوق‌بشر هستند و باید قویاً توسط جامعه جهانی مورد حمایت قرار بگیرند.


همانطور که می‌دانید، اتحادیه اروپا در پاسخ بسیاری از مسائل نگران کننده، طیف وسیعی از اقدامات و تحریم‌ها را اعمال کرده است، به‌طور خاص اقدامات محدود کننده، به‌خاطر نقض حقوق‌بشر، رژیم ایران را باید مورد حسابرسی قرار داد به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و جامعهٔ بین‌المللی باید جدیتر، قاطع‌تر عمل کند.


من هم‌چنین می‌خواهم به خانواده‌های ۳۰هزار زندانی سیاسی، با آنها صحبت کنم که خانواده‌هایی که عزیزانشان در جریان قتل‌عام سال۶۷ کشته شدند.


من حمایتم را از درخواست آنها برای عدالت و حسابرسی از طریق تشکیل کمیسیون تحقیق سازمان ملل در مورد این قتل‌عام، اعلام کنم.


طرحی که ۳۳سال است که جهان قربانیان این کشتار را فراموش کرده بود. این باید تحقیق کند. کمیسیون تحقیق سازمان ملل برای روشن کردن قتل‌عام وحشتناک ۶۷، بسیار مهم است.


خانواده‌های قربانیان به‌دنبال کمیسیون تحقیق هستند تا سرانجام بشود عدالت را برقرار کرد و به اندوهشان پایان داد. به‌ویژه مهم است، چونکه این واقعیت هست که رئیس‌جمهور جدید رژیم، ابراهیم رئیسی است که سازمان عفو بین‌الملل، او را متهم کرده به جنایت علیه بشریت، به‌خاطر نقش او در این کشتار.


پس من یکبار دیگر به‌وضوح و با صدای بلند از درخواست سازمان ملل از دبیرکل از حقوق‌بشر در ایران حمایت می‌کنم که خواهان تحیقق مستقل شده‌اند در مورد اعدام هزاران زندانی سیاسی به دستور حکومت و نقش رئیس‌جمهور جدید رژیم که آن موقع معاون دادستان تهران بوده است.


دوستان گرامی من شخصاً تمام این موارد نگران کننده را پیگیری می‌کنم، شما همیشه می‌توانید روی درک من و حمایت من حساب بکنید. بسیار از توجهتان سپاسگزار هستم.



مطالب مرتبط


گردهمایی جهانی ایران آزاد - ارتباط زنده ۵۰هزار نقطه از ۱۰۵کشور جهان با اشرف۳ - ۱۹تیر - خلاصه گزارش

افتتاحیه گردهمایی جهانی ایران آزاد ـ ۱۰ژوئیه ۲۰۲۱
لطفا به اشتراک بگذارید: