سخنرانی خانم مریم رجوی در دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد، اروپا ـ خاورمیانه در حمایت از مقاومت

قسمت هایی از سخنرانی خانم مریم رجوی در دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد، اروپا ـ خاورمیانه در حمایت از مقاومت ـ۲۰تیر۱۴۰۰


هموطنان، دوستان گرامی!


به همهٔ شما که در دومین روز گردهمایی ایران آزاد حضور دارید، یک بار دیگه از صمیم دل درود می‌فرستم.


این گردهمایی؛ این گردهمایی برای رساندن پیام مردم ایران به جامعهٔ جهانی و برای یادآوری تعهد ماست.


ارادهٴ مردم ایران این است که دیکتاتوری دینی ولایت فقیه، چه با اتمی، چه بی‌اتمی در هر حال سرنگون شود و سرنگون خواهد شد.


بله، دیکتاتوری دینی ولایت فقیه، چه با اتمی، چه بی‌اتمی در هر حال سرنگون می‌شود و سرنگون خواهد شد.


پیام ما به‌جامعه جهانی، مخصوصاً بعد از یکپایه شدن رژیم و قرار گرفتن یک سر‌جلاد در موضع رئیس‌جمهور، این است که به جلاد اتمی امتیاز ندهید! و به آخوندها که به‌لبه پرتگاه سرنگونی رسیده‌اند، امداد نرسانید.


اما تعهد ما؛ تعهد ما؛ برپایی یک ایران آزاد است و یک جمهوری دمکراتیک، با جدایی دین از دولت، برابری زن و مرد، خودمختاری ملیت‌های تحت ستم، و یک ایران غیراتمی.


با تقدیر از همه شما دوستان ارجمند مردم و مقاومت ایران از آمریکا و جهان عرب که در گردهمایی امروز حضور دارید؛ شما که برای صلح و دوستی و آزادی و دموکراسی در کنار مردم ایران علیه فاشیسم دینی ایستاده اید؛ بله درود برهمه شما و تلاشهای شما.


خامنه‌ای برای هزینه‌های برنامه اتمی به‌سفره مردم تهاجم کرده و میلیون‌ها ایرانی را به‌گرسنگی کشانده مگه این وضعیت بخش بزرگی از صنعت نفت و گاز و پتروشیمی که از سه هفته پیش اعتصاب کردند حرفشان چیه؟ واقعیت اینه که اونها آه در بساط ندارند اونها دیگه نمی‌خواهند ستم و سرکوب ادامه پیدا کند و خامنه‌ای هزینه‌های هنگفت سپاه پاسداران و ارگانهای امنیتی، اطلاعاتی و نیروهای نیابتی در عراق و سوریه و لبنان و یمن را از جیب مردم ایران می‌پردازد و با این غارتگریهاست که در طول ۸سال ریاست جمهوری آخوند روحانی ارزش پول ایران در برابر دلار که شاخص قدرت خرید واقعی مردم است، نزدیک به ۸برابر تنزل پیدا کرده اعداد به زبان ساده می‌آن ولی وای به‌حال واقعیت.


و اما در مورد شعبدهٔ انتخابات رژیم باید بگویم که نشاندن یک سرجلاد؛ آن هم سرجلاد قتل‌عام ۶۷ بر صندلی ریاست‌جمهوری و تک‌پایه کردن رژیم، کاری تصادفی و حساب نشده نیست. این جبر خامنه‌ای بود و از دو سال پیش برای آن زمینه سازی می‌کرد.



این یک آرایش جنگی و سرکوبگرانه در مقابل قیام‌هاست. این دست بازداشتن در برنامه‌های اتمی و موشکی است و این پر‌کردن جای قاسم سلیمانی در جنگ‌افروزی در منطقه و ماجراجویی‌های بین‌المللی است.


واقعیت اینه که رئیسی، مطیع‌ترین و سر به‌راه‌ترین است، چون جلادترین است.


هیچ میدانی برای مانور و زاویه‌گرفتن از خامنه‌ای در مقام پدرخوانده داعش چه شیعه و چه سنی و اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان امروز ندارد. یک قلم دست او به خون ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران در سال۶۷ آغشته است که بیش از ۹۰درصد آنها از مجاهدین بودند. البته این غیر از هزاران اعدام قبلی و بعدی در طی این ۴۰سال است.


مردم ایران شعبده انتخابات این رژیم را تحریم کردند و حالا حرفشان این است که باید آخوند رئیسی به‌جرم ارتکاب جنایت علیه بشریت حسابرسی و محاکمه شود.




دوستان و هموطنان


در دو دههٔ گذشته کنش و واکنش کشورهای غرب با رژیم آخوندها در دور تسلسلی از فریبکاری و مماشات خلاصه شده است. یعنی در حالی‌که رژیم فریبکارانه برنامه اتمیش را پنهان می‌کرد، جامعه جهانی در مقابل می‌خواست با امتیاز دادن و مماشات، پروژه اتمی رژیم را متوقف و یا مهار کند.


برای مثال تروئیکای اروپا در رویکرد شرم‌آوری در سال۱۳۸۳پذیرفت که به‌نام‌گذاری ظالمانه مجاهدین در لیست تروریستی ادامه دهد، تا شاید آخوند خاتمی یعنی رئیس‌جمهور به‌اصطلاح اصلاح‌طلب رژیم بتواند جاه‌طلبی‌های اتمی ولی‌فقیه رژیم را مهار کند.


اما پاسخ خامنه‌ای به آنها روی‌کار آوردن احمدی‌نژاد و شکستن لاک و مهر سایت‌های اتمی و جهش دادن به‌برنامه بمب‌سازی در سال بعد بود.



اما به‌رغم همهٔ این معاملات و توطئه‌ها، مقاومت ایران، با صدها افشاگری بساط بمب‌سازی این رژیم را برهم زد.


بنابراین از جانب مردم و مقاومت ایران اعلام می‌کنم هر توافقی که بساط بمب‌سازی و غنی‌سازی و سایت‌های اتمی این رژیم را به‌طور کامل جمع نکند، پذیرفته نیست. و مردم ایران آن را نمی‌پذیرند.


هر توافقی که ولایت فقیه را به خارج کردن پاسداران از عراق و سوریه و یمن و لبنان وادار نکند، پذیرفته نیست. زیرا باز هم صلح و آرامش در منطقه و جهان به گروگان گرفته و قربانی می‌شود.


از جمله هرگز مشکل مردم فلسطین حل نخواهد شد، زیرا رژیم آخوندی مانع آن است. باید از رژیم آخوندی و مزدورانش در منطقه خلع ید شود. چه در عراق و سوریه و لبنان و یمن چه در افغانستان. آری باید از این رژیم خلع ید شود.


 درود بر همه تون


دوستان عزیز


تحریم سراسری و بی‌سابقه نمایش انتخابات اخیر، فقط به‌معنی رویگردانی از رژیم نیست، بلکه پشتوانه اجتماعی خیزش‌های قدرتمند و گسترده‌یی است که در سال‌های اخیر بارها علیه رژیم آخوندی جریان پیدا کرده است. تحریم شعبدهٔ انتخابات رژیم، آن روی سکه قیام آبان ۹۸ است، که رژیم هنوز ا‌ز آن هراسان و وحشت‌زده است.


استراتژی خامنه‌ای به‌تعویق انداختن سرنگونی محتوم خودشه.


خوبه در این‌جا یادآوری کنم که شاه، دیکتاتور سرنگون‌شده پیشین نیز، رژیم خودش را به‌انواع تسلیحات پیشرفته گرانقیمت، از جمله مدرن‌ترین جنگنده‌های ساخت آمریکا مجهز کرده بود. اما زمانی که قیام‌ها بالا گرفت آن همه ساز و برگ نظامی و آن جنگنده‌های پیشرفته هیچ‌کدام به‌داد شاه نرسید.


خامنه‌ای سقوط حکومت‌های عراق و لیبی را این‌طور جمع‌بندی کرده است که دستیابی به بمب اتمی تضمین بقای رژیم ولایت‌فقیه است. اما وقتی قیام‌هایی مانند قیام آبان فوران می‌کند، سانتریفیوژهای نطنز یا فردو هر کیفیت و کمیتی که داشته باشند، خامنه‌ای را نجات نخواهند داد.


کانون شورشی، ارتش آزادی و ارتش بزرگ گرسنگان و بیکاران و تهیدستان استراتژی بمب و موشک و جلاد را درهم خواهد شکست.


رژیم ولایت فقیه چه با اتمی، چه بی‌اتمی، با قیام مردم ایران و ارتش بزرگ آزادی سرنگون می‌شود.


ما با هم به استقبال ایران آزاد می‌رویم.


درود بر همهٔ شما



مطالب مرتبط


سخنرانی خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در گردهمایی جهانی ایران آزاد

اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱- گردهمایی آنلاین از ۵۰هزار نقطه در ۱۰۵کشور با شرکت ۱۰۲۹شخصیت سیاسی از ۵قاره جهان
لطفا به اشتراک بگذارید: