جان برد وزیر خارجه کانادا (۲۰۱۵) در گردهمایی جهانی ایران آزاد

جان برد وزیر خارجه کانادا (۲۰۱۵) در گردهمایی جهانی ایران آزاد ـ ۲۴تیر۱۴۰۰


خیلی متشکرم. ممنونم. بسیار مفتخر و خوشحالم که امروز با شما هستم. به‌ویژه بسیار خوشحالم که دو همکار کانادایی دیگرم به‌ما پیوستند که بعد از من صحبت خواهند کرد.


هم‌چنین بسیار خوشحالم از پیوستن تعداد بسیار زیادی از ایرانیان مقیم کانادا که به‌صورت آنلاین در سراسر کشور مشغول تماشا هستند.


هم‌چنین خوشحال می‌شوم که به‌دوستانم در اشرف سلام کنم. متأسفم که نمی‌توانم امروز به‌طور حضوری نزد شما باشم. ولی می‌خواهم بدانید که قلب من و شوق و ذوق من امروز همراه شما است.


گروه دیگری از افراد هم هستند که می‌دانیم در حال تماشا هستند. میلیون‌ها نفر در ایران در حال تماشای گردهمایی امروز به‌صورت آنلاین هستند یا آن‌را تماشا خواهند کرد.


و می‌خواهم به‌شما مردم ایران به‌صورت بسیار روشن بگویم که مردم کانادا در مبارزه بزرگ شما با شما هستند.


یکی از پرغرورترین لحظاتی که من در زندگی‌ام طی ۲۰سالی که در دولت بودم داشتم، روزی بود که کانادا ۱۰سال پیش تصمیم بزرگی گرفت.


ما گفتیم که نمی‌خواهیم هیچ ارتباطی با رژیم حامی تروریسم و ناقض حقوق‌بشر در تهران داشته باشیم. ما رسماً روابط دیپلماتیک با رژیم را قطع کردیم و جلادان رژیم را از کانادا بیرون کردیم.


این رهبری واقعی کانادا بود. روزی خواهد رسید که خانم رجوی آخوندها را از سر قدرت خود در تهران بیرون خواهد کرد. انتصاب رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور دلیل روشنی است بر این‌که رژیم عمیقاً از خیزش‌هایی که در سراسر ایران رخ می‌دهد می‌ترسد.


آخوندها یک افراطی تندرو را رئیس‌جمهور کرده‌اند که خون ۳۰هزار رزمندهٴ آزادی روی دستانش هست.


رهبران غربی باید بفهمند که این خیمه شب‌بازی و توهم اصلاحات در ایران از طریق مماشات یک سراب است و طی بیش از ۴۰سال شکست‌خورده است.


من هم‌چنین بسیار خوشحالم که می‌توانم شاهد رهبری اخلاقی و شجاعانه نخست‌وزیر اسلوونی باشم. او خواهان حسابرسی از رئیسی به‌خاطر قتل‌عام ۳۰هزار زندانی از مجاهدین خلق در سال۶۷ شد.


او افراط‌گرایان و آخوندها را خشمگین کرده است. و دوستان، این اقدام او باید نشان افتخاری برای وی باشد. برای جهان ضروریست که رهبران بیشتری هم‌چون او داشته باشد.


من می‌خواهم در فراخوان حسابرسی از رئیسی به‌شما بپیوندم. به‌خاطر نقض حقوق‌بشر توسط او، به‌خاطر قتل‌عام‌های او، به‌خاطر سرکوبی که اعمال می‌کند و به‌خاطر حمایت او از تروریسم، نه فقط در منطقه، بلکه به‌صراحت باید گفت در سراسر جهان. من پیامی برای ابراهیم رئیسی دارم: تو یک رهبر مشروع نیستی.


تو رئیس‌جمهوری که به‌صورت مشروع انتخاب شده باشد نیستی.


مردم ایران تو را به‌خاطر عملکردهایت مورد حسابرسی قرار خواهند داد.


و جهان تو را به‌خاطر خونی که روی دستانت است مورد حسابرسی قرار خواهد داد.


خانم رجوی بسیار خوشوقتم که شما را دوست خودم خطاب کنم. من شجاعت شما را تحسین می‌کنم.


رهبری شما را تحسین می‌کنم، برنامهٔ ۱۰ماده‌یی شما را تحسین می‌کنم. ما در کانادا در کنار شما می‌ایستیم تا به‌روزهای بهتری برای مردم دست‌یابیم.


سال آینده، امیدوارم بتوانیم در تهران آزاد گردهم بیاییم. حاضر حاضر حاضر.



مطالب مرتبط


تورنتو استار ـ استیون هارپر : با آمدن رئیسی مماشات با رژیم ایران حماقت و شرم آور است

وحشت از توانایی تغییر و براندازی

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: