لایحه ۱۷سناتورآمریکا برای تحریم خامنه ای و رئیسی به خاطر نقض حقوق بشر

سناتور کروزلایحه تحریم علیه ولی‌فقیه و رئیس‌جمهور گزینش شده را ارائه داد-۲۵تیر۱۴۰۰


سناتور تد کروز:


خامنه‌ای از فساد اداری و خشونت و مصادره برای جمع آوری ثروت دزدیده شده از مردم ایران استفاده می‌کند.


رئیسی جلاد دهها هزار ایرانی بی گناه است.


سناتور اسکات:


خامنه‌ای و رئیسی اراذل و اوباش فاسد و ناقض حقوق‌بشر سزاوار تحریم هستند.


سناتور باراسو: خامنه‌ای و رئیسی دارای سوابق فجیع حقوق‌بشری ومسئول اعدام هزاران زندانی سیاسی هستند.


ایالات متحده باید در برابر رژیم فاسد و خطرناک در ایران موضع بگیرد.


مجازات دو نفر از بزرگترین متخلفان حقوق‌بشر در جهان نقطه شروع خوبی است.


سناتور تیلیس: آمریکا باید سران رژیم ایران را به‌دلیل دهه‌ها خشونت تروریسم و ​​نقض حقوق‌بشر مورد حسابرسی قرار دهد.



سایت رسمی کنگرهٴ آمریکا


۱۵ژوییه۲۰۲۱ (۲۴تیر۱۴۰۰)


ثبت و ارائهٔ لایحهٔ اس۲۳۷۴ برای تحریم خامنه‌ای و رئیسی به‌کمیتهٔ روابط خارجی سنا


لایحه‌یی برای اعمال تحریم علیه ولی‌فقیه جمهوری اسلامی علی خامنه‌ای و ابراهیم (رئیسی) که در انتخابات۲۰۲۱ به‌عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی گزینش شده است.


لایحه ارائه‌دهنده: سناتور تد کروز (در تاریخ ۷ژوئیه۲۰۲۱ ارائه شد)


کمیته‌ها: کمیتهٔ روابط خارجی سنا


تازه‌ترین اقدام: در سنا در روز ۷ژوئیه۲۰۲۱ دو بار خوانده شد و به‌کمیتهٔ روابط خارجی ارائه شد.



یکصد و هفدهمین کنگره اجلاس اول (سال اول)


لایحه سنا:برای اعمال تحریم علیه ولی‌فقیه علی خامنه‌ای، و ابراهیم رئیسی، که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۱ جمهوری اسلامی، به‌عنوان رئیس‌جمهور گزینش شد.


در سنای ایالات متحده،آقای کروز (از جانب خودش، آقای باراسو، آقای کاتن، آقای کریمر، آقای جانسون، آقای تیلیس، آقای مارشال، آقای گراهام، آقای اسکات از فلوریدا، آقای راندز، آقای برائن، آقای هگرتی، آقای هوون، آقای کورنین، و خانم هاید- اسمیت) لایحه زیر را ارائه کرد که دو بار قرائت گردید و به کمیته ارائه شد


یک لایحه،برای اعمال تحریم علیه ولی‌فقیه علی خامنه‌ای، و ابراهیم رئیسی، که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۱ رژیم ایران، به‌عنوان رئیس‌جمهور گزینش شد


در اجلاس مشترک سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا در کنگره این لایحه به تصویب برسد:



بخش ۱. اعمال تحریم در رابطه با مقامات جمهوری اسلامی


رئیس‌جمهور تحریم‌های مقرر شده در بخش ۱۲۶۳ (b) لایحه پاسخگویی جهانی در مورد حقوق بشر مگ نیتسکی را در رابطه با ولی‌فقیه علی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۱ رژیم ایران، به‌عنوان رئیس‌جمهور گزینش شد اعمال خواهد کرد.


سناتور تد کروز کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری، عضو کمیته‌های روابط خارجی، قضایی و قوانین سنای آمریکا


سناتور جان کورنین عضو کمیته‌های مالی، قضایی و اطلاعات سنای آمریکا


سناتور تام تیلیس عضو کمیته‌های قوای مسلح و قضایی سنای آمریکا


سناتور ریک اسکات رئیس کمیته سناتورهای جمهوریخواه در سنا، عضو کمیته‌های قوای مسلح و امنیت ملی و امور دولتی


سناتور جان باراسو رئیس کنفرانس جمهوری‌خواهان در سنا، عضو کمیتهٔ روابط خارجی


سناتور مارکو روبیو نایب‌رئیس کمیتهٔ اطلاعات، عضو کمیته‌های اطلاعات و تخصیص بودجه


سناتور تام کاتن عضو کمیته‌های قوای مسلح، اطلاعات و قضایی


سناتور کوین کریمر عضو کمیتهٴ‌قوای مسلح


سناتور ران جانسون عوض کمیته‌های روابط خارجی و امنیت داخلی



سناتور راجر مارشال عضو کمیتهٔ انرژی


سناتور لیندزی گراهام – رئیس‌جمهوری‌خواهان در کمیتهٔ بودجه، عضو کمیتهٔ تخصیص بودجه


سناتور مایک راوندز عضو کمیته‌های خارجی و قوای مسلح، رئیس‌جمهوری‌خواهان در زیرکمیتهٔ امنیت سایبری


سناتور مایک براون عضو کمیتهٔ تخصیص بودجه


سناتور بیل هگرتی عضو کمیته‌های خارجی و تخصیص بودجه، سفیر آمریکا در ژاپن (۲۰۱۹)


سناتور جان هوون عضو کمیته‌های تخصیص بودجه و انرژی


سناتور سیندی هاید اسمیت عضو کمیته‌های تخصیص بودجه و انرژی


سناتور تاد یانگ عضو کمیته‌های روابط خارجی و مالی



سناتور کروز-لایحه تحریم علیه ولی‌فقیه و رئیس‌جمهور گزینش شده را ارائه داد


هنگام معرفی این لایحه، سناتور کروز گفت:


"دولت بایدن برای از بین بردن تحریم های رژیم ایران عجله کرده و به‌دنبال حذف آنچه از فشارهای آمریکا باقی مانده است. آنها علناً متعهد به لغو تحریم های دوران ترامپ از جمله تحریم های خامنه‌ای و رئیس‌جمهور گزینش شدهٔ رژیم ایران شده‌اند. خامنه‌ای از فساد اداری و خشونت و مصادره برای جمع آوری ثروت دزدیده شده از مردم ایران استفاده می‌کند. رئیسی گزینش شده، جلاد دهها هزار ایرانی بی گناه است. هر دو باید تحت تحریم های آمریکا قرار بگیرند. من به معرفی این قانون افتخار می کنم تا اطمینان حاصل شود که ما به تحریم های حیاتی برای منزوی کردن رژیم ایران و جلوگیری از فعالیت های مخرب آن ادامه می دهیم. "



سناتور باراسو گفت:


" خامنه‌ای، ولی‌فقیه و ابراهیم رئیسی، هر دو دارای سوابق فجیع حقوق‌بشری هستند. آنها مسئول اعدام هزاران زندانی سیاسی و دستگیری گسترده روزنامه‌نگاران، وکلا و شهروندان آمریکایی هستند. به جای بررسی تحریم های ناقضان حقوق‌بشر، ایالات متحده باید در برابر رژیم فاسد و خطرناک در ایران موضع بگیرد. مجازات دو نفر از بزرگترین متخلفان حقوق‌بشر در جهان نقطه شروع خوبی است "



سناتور کرامر :


" خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی از موقعیت های خود برای غنی سازی اورانیوم استفاده کرده‌اند در حالی که شهروندان ایرانی و متحدان آمریکا را به وحشت انداخته‌اند. لایحه ما مانع از آن می شود که رئیس‌جمهور بایدن تحریم های اعمال شده علیه این ورشکستگان اخلاقی دررژیم ایران را پس بگیرد."


سناتور جانسون گفت:


"رژیم ایران بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان است. رئیس‌جمهور بایدن به جای بازگشت به میز مذاکره و برداشتن تحریمها برای جلب رضایت رژیم ایران، باید به تحریم علیه سران این رژیم ادامه دهد. علی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهورگزینش شده رژیم، شهروندان را به وحشت انداخته و از طریق نیابتی های تروریستی خود باعث ایجاد بی ثباتی در خارج از کشور می شوند. "



سناتور تیلیس گفت:


"آمریکا باید سران رژیم ایران را به‌دلیل دهه‌ها خشونت، تروریسم و ​​نقض حقوق‌بشر مورد حسابرسی قرار دهد و خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی باید تحت قانون جهانی مگنیستکی تحریم شوند. همان‌طور که ​​رژیم ایران ایرانیان خواستار آزادی های اساسی سرکوب می‌کند، وقت آن نیست که آمریکا فشار خود را بر استبدادی که به‌طور دائم مردم را تحت فشار قرار داده و امنیت بقیه جهان را به خطر انداخته، کاهش دهد. "



سناتور مارشال گفت:


"برنامه رئیس‌جمهور بایدن برای حذف تحریم خامنه‌ای و رئیس‌جمهور رژیم ایران یک اشتباه فاجعه‌بار است که باعث جری شدن رژیم، تأمین مالی تروریسم در سراسر منطقه می‌شود و جهان را به یک مکان خطرناکتر تبدیل می‌کند. رژیم ایران هرگز مجاز به سلاح هسته ای نیست. من از تلاش سناتور کروز برای ادامه این تحریمها و اطمینان از اعمال حداکثر فشار بر رژیم ایران به‌طور کامل حمایت می کنم. "


سناتور اسکات گفت:


رژیم ایران دشمن ما است و نمی‌توان به آن اعتماد کرد. ولی‌فقیه علی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهورگزینش شده اراذل و اوباش فاسد و ناقض حقوق‌بشر هستند که سزاوار تحریم هستند. بایدن رئیس‌جمهور باید به مماشات خود پایان دهد. "


سناتور هگرتی گفت:


"من به‌شدت از این قانون حمایت می‌کنم تا تحریم های جدیدی علیه ولی‌فقیه خامنه‌ای، ابراهیم رئیسی و دیگر سران رژیم ایران وضع کند، و آنها را به‌دلیل نقض شدید حقوق‌بشر و فساد سیستماتیک رژیم ایران مورد حسابرسی قرار دهد. غیرمنطقی است که رئیس‌جمهور بایدن دور دیگری از تخفیف تحریمها با ادامه حمله رژیم ایران به پرسنل و تأسیسات دولت آمریکا در خاورمیانه را به اجرا بگذارد


سناتور هوون گفت:


"سران رژیم ایران باید در برابر تجاوزات خود در منطقه و ظلم و فسادی که بر مردم ایران تحمیل شده است، پاسخگو باشند. دولت بایدن باید با نقض حقوق‌بشر و جاه‌طلبی های هسته ای این رژیم مقابله کند. به همین دلیل ما برای حفظ حداکثر فشار بر ایران به کار خود ادامه می دهیم. "



سناتور هاید اسمیت گفت:


به‌واقع نباید هیچ‌گونه ابهامی بر سر اعمال تحریم‌های حقوق‌بشری علیه سران (رژیم) ایران وجود داشته باشد. کارنامهٔ تجاوزاتشان، نه فقط علیه مردم (ایران) بلکه علیه ملت ما و متحدان و منافع ما، به‌خوبی شناخته‌شده است. دولت باید هر گونه تصور انحرافی را مبنی بر این‌که اعمال‌نکردن چنین تحریم‌هایی می‌تواند باعث شود (رژیم) ایران برای مردم آزادیخواه جهان قابل پذیرش‌تر بشود، کنار بگذارد».


از سخنرانی خانم مریم رجوی در روز اول کهکشان


روز اول کهکشان:


خواست ما محاکمه خامنه‌ای، رئیسی، اژه ای و دیگر مسئولان قتل‌عام به‌جرم جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی است.


از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم که ترتیبات حسابرسی و محاکمه بین‌المللی آخوند رئیسی به‌جرم ارتکاب جنایت علیه بشریت را فراهم کند و در اجلاس آینده مجمع عمومی او را نپذیرد.


از سخنرانی خانم مریم رجوی در روز سوم کهکشان


از جانب مردم و مقاومت ایران تأکید می‌کنم که سازمان ملل و جامعه بین‌المللی باید قتل‌عام سال۱۳۶۷ را به‌عنوان نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت به‌رسمیت بشناسد.


از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهم که ترتیبات حسابرسی و محاکمه بین‌المللی سردمداران رژیم آخوندی، بویژه خامنه‌ای، آخوند رئیسی و اژه‌ای را به‌جرم ارتکاب نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت فراهم کند.



سخنرانی سناتورتد کروز


سناتور تد کروز – کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری، عضو کمیته‌های روابط خارجی، قضایی و قوانین سنای آمریکا


مفتخرم که امروز در کنوانسیون بین‌المللی برای یک ایران آزاد سخنرانی کنم. می‌دانم که عمیقاً نگران بسیاری از رویدادهایی هستیم که در واشنگتن دی.سی.رخ می‌دهد. جایی‌که دولت بایدن با عجله به‌سمت رفع تحریم‌ها علیه خامنه‌ای و آخوندها پیش می‌رود. فعالیت‌های شرورانهٴ رژیم ایران به‌خوبی شناخته‌شده است:


توسعه موشکی، ایجاد حکومت‌های ترور در داخل دولتهایی مانند عراق، یمن و لبنان، پشتیبانی گسترده از رژیم اسد در سوریه، تأمین مالی و مدیریت تروریسم در سراسر جهان و البته آنها در داخل ایران، دوباره و دوباره، مرتکب جنایات ضد حقوق‌بشری باور نکردنی می‌شوند.


وقتی دربارهٔ آینده ایران صحبت می‌کنیم، اعتقاد من این است که ضروریست این رژیم سرنگون شود. این قبلاً یک ایدهٴ بسیار روشن بود که به‌طور گسترده مورد پذیرش قرار داشت. ولی ۶سال پیش پرزیدنت اوباما، ایالات‌متحده را وارد یک توافق فاجعه‌بار اتمی با (رژیم) ایران کرد. این (توافق) (رژیم) ایران را به‌سیستم مالی جهانی دوباره وصل کرد و برای (خامنه‌ای) سیلی از صدها میلیارد دلار را با رفع تحریم‌ها فرستاد و هر آنچه را که به‌آن نیاز دارند به‌آنها داد به‌میزان هنگفتی در سراسر جهان برای تروریسم پولشویی بکنند. در کنار این توافق، آنها ۱.۷میلیارد دلار در قالب پول نقد علامت‌گذاری‌نشده به (خامنه‌ای) فرستادند، آن‌هم به‌عنوان بخشی از باج برای (آزادی) گروگانها: چون دولت اوباما می‌دانست چه تصویری از آن ارائه می‌شد، اگر توافق را بدون دست‌کم آزادی برخی گروگانها اجرا می‌کرد.


من از پرزیدنت ترامپ خواستم از این توافق فاجعه‌بار خارج شود و این‌چنین کرد. سپس او قدمهای قابل توجه و جدی برداشت تا مسیر را معکوس و حداکثر فشار را اعمال کند و (رژیم) ایران را به‌طور دیپلماتیک ایزوله کند؛ شامل حذف سلیمانی یک تروریست لیست‌گذاری شده که مسئول مرگ دست‌کم ۶۰۳تن از زنان و مردان ارتش آمریکا بود.


دولت (ما) همهٔ علامتها را داده که قصد دارد با این رژیم مماشات کند و چنین خواهد کرد. و ما داریم ثمرات این مماشات را در قالب حملات مستمر توسط (رژیم) ایران و ارتشهای تروریستی‌اش به‌نیروهای آمریکایی و متحدان ما در سراسر خاورمیانه می‌ببینیم. اشتباه نکنید، من به‌هدایت این مبارزه در سنا ادامه می‌دهم برای حسابرسی از رژیم ایران به‌خاطر فعالیت‌های شرورانهٴ آن و برای این‌که سیاست آمریکا به‌فشار حداکثری برگردد تا این رژیم شرور و مستبد سرانجام سرنگون شود.



سخنرانی سناتور کورنین


سناتور جان کورنین – عضو کمیته‌های مالی، قضایی و اطلاعات سنای آمریکا


سلام دوستان. من سناتور جان کورنین از تگزاس هستم. درودهای گرم من را برای گردهمایی امروز، در استمرار مبارزهٴتان برای یک ایران آزاد بپذیرید. آمریکا در همبستگی کامل با مردم ایران است. و ما طنین فراخوان آنها برای آزادی، دموکراسی و صلح هستیم.


به‌دنبال یک انتخابات نمایشی دیگر، این تعویض نگهبان فقط یک نمود لحظه‌یی روی صفحه رادار سیاسی نیست. ما باید موضع واحدی در مخالفت با سرکوب و دیکتاتوری‌یی اتخاذ کنیم که ابراهیم رئیسی بنیادگرا نمایندهٔ آن است.


من به درخواست از رئیس‌جمهور بایدن برای همکاری نزدیک با کنگره به‌منظور تعیین یک رویکرد کارآمد و دو حزبی نسبت به تهدیدات مجهز شدن (رژیم) ایران به (سلاح) اتمی ادامه می‌دهم. از این‌که من را امروز همراه خود داشتید متشکرم و امیدوارم گرد‌همایی خوبی داشته باشید.



سخنرانی سناتورتیلیس


سناتور تام تیلیس – عضو کمیته‌های قوای مسلح و قضایی سنای آمریکا


سلام، من تام تیلیس سناتور از ایالت بزرگ کارولینای شمالی هستم. باعث افتخار من است که به‌عنوان یک مدافع ایران آزاد و دمکراتیک به‌شما بپیوندم. انتخابات نمایشی اخیر ضرورت تغییر را هر چه برجسته‌تر می‌کند. برنده اعلام‌شده و رئیس‌جمهور جدید (رژیم) ایران سال‌ها در بازجویی، قتل، شکنجه و صدور احکام اعدام برای مخالفان رژیم دست داشته است.


آخوندها او را منتصب کردند زیرا می‌دانند که رژیم آنها ضعیف و آسیب‌پذیر است. آنها می‌توانند قوی‌تر شدن صدای فراخوانها به‌آزادی را بیشتر و بیشتر بشوند.


آنها نیاز دارند که هر گونه مخالفتی را که حاکمیتشان را تهدید می‌کند، در هم بشکنند. ما باید حامی مبارزه مردم ایران باشیم. جنبش شما در هدایت و سازماندهی تظاهراتها نقشی تعیین‌کننده داشته است. تحریم‌ها نباید لغو شوند و باید همواره از مذاکره با یک حکومت حامی تروریسم پرهیز کرد.


رویکرد دولت اوباما و بایدن در رابطه تعامل و مماشات با این رژیم غلط و انحرافی است. من و همکارانم در کنگرهٴ آمریکا از فراخوان شما برای یک جمهوری آزاد و دمکراتیک در ایران حمایت می‌کنیم که به‌حقوق بشر و قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارد. این چیزی است که مردم ایران می‌خواهند و شایستهٴ آن هستند. و به‌همین دلیل هم من به حمایت از شما افتخار می‌کنم.



سخنرانی سناتور اسکات


سناتور ریک اسکات - رئیس کمیتهٔ سناتورهای جمهوریخواه در سنا، عضو کمیته‌های قوای مسلح و امنیت ملی و امور دولتی


سلام، من سناتور ریک اسکات هستم. مفتخرم که امروز به‌گردهمایی بین‌المللی ایران آزاد می‌پیوندم. رژیم (ایران) یک دشمن ثابت‌شده و بزرگترین حکومت حامی تروریسم در جهان است. اکنون رئیس‌جمهور گزینشی (رژیم) ایران، قاتلی است که متعهد به‌سرکوب مخالفان است. پرزیدنت بایدن باید روشن سازد که ایالات‌متحده نبایستی تحریم‌ها را کاهش دهد و تضمین کند که اعمال خطرناک این رژیم عواقبی در بر خواهد داشت. همهٔ ما خواهان صلح هستیم و امروز و هر روز، ایالات‌متحده باید هم‌سو با کسانی باشد که برای آزادی و دموکراسی می‌جنگند، به‌روشنی تروریسم را نفی کند و علیه آنهایی اقدام کند که به‌حقوق‌بشر احترام نمی‌گذارند. متشکرم.



مطالب مرتبط


فاکس نیوز : در گردهمایی جهانی ایران آزاد مایک پمپئو ، سناتور تدکروز و مکارتی، کوری بوکر و رابرت منندز سخنرانی کردند

لایحه ۱۷سناتور آمریکا برای تحریم خامنه‌ای و رئیسی به‌خاطر نقض حقوق‌بشر

لطفا به اشتراک بگذارید: