ترزا پایتون مدیر ارشد فن‌آوری اطلاعات کاخ سفید (۲۰۰۸) در گردهمایی جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱

ترزا پایتون : توصیه‌های مرا برای کار در اینترنت به شیوه‌ایمن‌تر، خصوصی‌تر و با امنیت بیشتر برای رسیدن به یک کشور واقعاً آزاد به کار بگیرید ـ ۲۶تیر۱۴۰۰


از دعوتتان برای امروز سپاسگزارم. مفتخرم که بخشی از برنامه امروز هستم. بگذارید در شروع بگویم برای آزادی مردم ایران دعا می‌کنم.


صمیمانه‌ترین آرزویم این است که شما یک روز به جمهوری دمکراتیکی دست پیدا کنید که در آن برابری جنسیتی برقرار است


رژیم افراد زیادی را اختصاص داده است تا اکثر صفحات در فضای اینترنت را تحت تأثیر قرار دهند.


رژیم از پلتفرمهایی مثل «ویکی‌پدیا» و حسابهای جعلی در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کند و کارزارهای دستکاری شده اینترنتی به راه می‌اندازد تا مردم ایران را سرکوب کند.


اضافه بر این ما بر اساس گزارش روزنامهٔ «نیویورک تایمز» می‌دانیم که هکرهای رژیم ایران برنامه‌های کد شدهٔ شهروندان ایران، شخصیتهای رسانه‌یی و روزنامه‌نگاران را هک کرده‌اند.


شواهد نشان می‌دهند که هکرها از این طریق اطلاعات چندین نفر از اعضای اپوزیسیون را جمع‌آوری کرده‌اند.


این سیاست رژیم ایران نه فقط برای مردم ایران بلکه برای تمام دمکراسیها در سراسر جهان خطرناک است.


هم‌چنان که مؤسسهٔ «ای.آر.آس. تکنیکال» گزارش کرده است دولت آمریکا به‌تازگی ۳۳ وب سایت را که توسط شاخه‌یی از دولت ایران اداره می‌شدند را بسته است.


این سایتها اطلاعات غلط را در آمریکا منتشر می‌کردند تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری سال۲۰۲۰ و حتی در حین آن.


در همین رابطه وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد این ۳۳سایت به وسیله رادیو تلویزیون رژیم ایران استفاده می‌شدند و وابسته به سپاه پاسداران بودند.


«شورای آتلانتیک» گزارش کرده است رژیم ایران یک عملیات بسیار گسترده را پیش می‌برد. شرکت «فایرآی» سایتهای فریب اینترنتی را کشف کرده است که از اوت سال۲۰۱۸ فعال بوده‌اند.


این عملیات کشورهای مختلف و هر ایرانی را که با رژیم مخالفت می‌کند هدف قرار داده‌اند. «شورای آتلانتیک» فهرستی از نفوذهای کشف شده را منتشر کرد.


این کارزار تقلب و دستکاری شامل فیس‌بوک، اینستاگرام، توئیتر و ردایت می‌شود.


هم‌چنین گزارش‌شده است که در سال۲۰۱۱، یعنی ده سال پیش، رئیس رادیو تلویزیون رژیم گفته است که تا آن هنگام، یعنی تا یک دهه پیش، او یک سپاه سایبری بالغ بر ۸هزار و ۴۰۰نفر تشکیل داده است که در میان آنها متخصصان رسانه‌یی وجود دارند.


بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، رژیم ایران از انتشار گزارشات مستقل در مورد کووید۱۹ و نحوه اداره این پاندمی از آماده‌سازیها، تا واکسیناسیون و وضعیت اورژانس و تعداد مبتلایان و آمار مرگ و میر جلوگیری کرده است.


اگر وزرات ارشاد رژیم با گزارشی در این‌باره مخالف باشد گزارشگران مورد هشدار خشونت‌آمیز قرار می‌گیرند.


گزارش سازمان «چک پوینت» یافته‌هایی را تأیید می‌کند که بر اساس آنها نهادهایی که با رژیم ایران مرتبط بوده‌اند.


تبعدیان، مخالفان ایرانی و بسیاری از گروهها مانند سازمان مجاهدین خلق ایران را هدف حملاتی تحت سیستم عامل ویندوز قرار می‌دادند که از طریق آنها حمله کنندگان می‌توانستند اسناد کاربران را ربوده و به حسابهای تلگرام دسترسی پیدا کنند.


آنها هم‌چنین بدافرازی تحت سیستم عامل اندروید را کشف کردند که قادر به رمزگشایی از پیامهای کد شده «اس.ام.اس» بوده است.


آنها به مدارکی دسترسی پیدا کردند که نشان دهندهٔ مهندسی کردن تلگرام بود. این شیوه‌ها و ابزار اساساً علیه اعضای اپوزیسیون و مقاومت به کار گرفته شده‌اند.


این فراخوان ما به اقدام است. جهان نیاز دارد متحد شود و باید خودمان را به یک سیاست جدید و قاطع برای آزادی مردم ایران متعهد کنیم.


گام اول: ما نیازمند اتخاذ یک استراتژی جامع و کارآ در بین تمامی دولتها و بخش خصوصی هستیم تا مردم ایران را قادر سازیم به‌یک جمهوری دمکراتیک و آزاد در ایران دست پیدا کنند.


گام دوم: ما باید اطمینان حاصل کنیم که مردم ایران می‌توانند تهدیدهایی را که از جانب رژیم متوجه اعتراضات آنها علیه رژیم و تلاششان برای دموکراسی می‌شود را به‌سرعت به اشتراک بگذارند


گام سوم: ما باید به تلاشمان برای تأمین مالی، تخصصی، مشورتی و کارزارهای مؤثر از طریق رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی برای حمایت از آزادی مردم ایران ادامه دهیم.


ما باید تأثیر‌گذاری تدابیر دیپلماتیک خود را بررسی کنیم و شاید باید یک تیم تکنیکی بین‌المللی شکل دهیم که تهدیدات و اقدامات شرورانهٔ رژیم علیه مردم ایران و تبعیدیان ایرانی را کشف کند.


به‌مردم ایران نیز برای حفاظت از خودشان، عزیزانشان و جنبش آزادیخواهانه‌شان اقدامات زیر را توصیه می‌کنم:


روی یادگیری و به‌کار گیری ابزار خصوصی و ناشناس‌سازی سرمایه‌گذاری کنید.


مطمئن شوید که از بهترین «وی.پی.ان» ها، اینکریپشنها، و انواع مختلف براوزرها از قبل براوزر «Tor» استفاده کنید.


اگر با محدودیت یا انسداد کامل دسترسی به اینرنت مواجه شدید به جایی فکر کنید که می‌توانید از آنجا امکان دسترسی به تجهیزات ارتباط نقطه به نقطه را داشته باشید.


می‌توانید سیستمهایی از قبیل «Lantern» و «Firechat» را امتحان کنید. ممکن است برای کسانی که در داخل ایران هستند کارآیی داشته باشند.


اطمینان حاصل کنید. که همیشه به‌طور امنی در اینترنت کار می‌کنید.


اگر این کارها را بکنیم آینده مردم ایران و جهان در مسیر متفاوت و بهتری قرار خواهد گرفت.


از این‌که مرا پذیرفتید سپاسگزارم. از این‌که این نظرگاهها، توصیه‌ها و ایده‌ها را با شما به اشتراک گذاشتم مفتخرم.


خطاب به مردم ایران: برای شما آرزوی سلامتی، امنیت و خوشبختی می‌کنم.


لطفاً توصیه‌های مرا برای کار در اینترنت به شیوه‌ایمن‌تر، خصوصی‌تر و با امنیت بیشتر برای رسیدن به یک کشور واقعاً آزاد به کار بگیرید.



مطالب مرتبط


سناتور جین شهین عضو ارشد کمیته‌های روابط خارجی در گردهمایی جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱

سخنرانی‌های گردهمایی جهانی ایران آزاد (قسمت دوم)
لطفا به اشتراک بگذارید: