شهردار رودی جولیانی در گردهمایی جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱

شهردار رودی جولیانی : همه آمریکایی‌ها در مبارزه‌تان برای آزادی در کنار شما هستند -۲۶تیر۱۴۰۰


خانم رجوی، و به همه شما که به نام عدالت، آزادی و حاکمیت قانون اینجا گردآمده‌اید، صبح بخیر! و به واقع صبح خوبی است.


من ابتدا می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و شخصاً از شما خانم رجوی تشکر کنم. برای این‌که به من افتخار شرکت در چیزی که از همه ما عظیم‌تر است را دادید. چیزی که مهمتر از عمده کارهایی است که می‌کنیم و آن مبارزه برای آزادی و مبارزه برای عدالت است. در زندگی انسان چنین فرصتهایی برای انجام کارهایی با این اهمیت و به این پرمحتوایی و زیبایی پیدا نمی‌شود، این‌که تمام تلاشتان را کرده‌اید تا به مردم چیزی بدهید که خداوند به آنها اعطا کرده است، زندگی که دارند و امکان اداره زندگی‌شان و داشتن امنیت و حفاظت از خانواده‌شان و این‌که از رنجی که توسط رژیم ایران بر آنها تحمیل شده آسوده شوند، رژیمی که تنها می‌توان به آن رژیم ترور گفت. رژیم بربریت و تروریسم که خسارت هنگفتی به تمامی دنیا رسانده، ولی زیان بیشتر را به مردم بزرگ و خوب ایران وارد کرده است.


به‌طور خاص به کسانی که در اشرف هستند. اشرف قدیم و اکنون اشرف جدید، من به شما عشق میورزم. البته می‌دانم که از طرف بسیاری از همکارانم صحبت می‌کنم. می‌دانم که حتماً از سوی دکتر مری اوراین زمانی که چند روزی در نزد شما بودیم و به واقع شما را خوب شناختیم. احساس من این است که شما عضوی از خانواده من هستید و من همانقدر که برای خانواده خودم می‌جنگم برای شما هم خواهم جنگید. زیرا آمریکایی‌های ایتالیایی تبار برای خانواده خود بسیار بسیار سخت می‌جنگند. من امیدوارم که ما هم عضو خانواده شما باشیم. امیدوارم که لیاقت آنرا کسب کرده باشیم و اگر کرده‌ایم به تلاشمان ادامه می‌دهیم.



من آرزوی تهرانی را دارم که همه ما بتوانیم در آنجا با هم باشیم و شما به من زیباییهای شهرتان، فرهنگتان و تمدن‌تان را نشان دهید. و معتقدم که به چنین روزی بسیار نزدیکتر شده‌ایم.


از بسیاری جهات، در نظر من نشانگر عمق شکنندگی این رژیم است و تا چه حد این رژیم به فروپاشی نزدیک شده است، در زمانی که به‌دنبال تجدید تواقفی برای پیش بردن برنامه هسته‌یی خود، در پی خلاصی از تحریم‌های فلج کننده اقتصادی است. وقتی که حکومت‌شان را در دستان یک قاتل کشتار جمعی قرار می‌دهند.


شاید در این رژیم ترور، قاتلان کشتار جمعی زیادی باشد، ولی قرار دادن دولت در دستان کسی که قاتل کشتار جمعی اصلی است، کسی که به‌عنوان یک قاتل کشتار جمعی شناخته شده و کسی که از او صدا ضبط شده که یک قاتل کشتار جمعی است و در دست کسی که خودش هم اقرار می‌کند، این خارق‌العاده است. این واقعاً به‌طور عجیبی احمقانه و خطرناک است. اینها احمق و ریسک پذیر نیستند، بلکه آنها افرادی به واقع اهریمنی هستند.


ما نمونه‌های این را دیده‌ایم. مگر نه خانم رجوی و دوستان من؟ ما چند سال پیش در تلاششان برای ترور ما این را دیده‌ایم. آنها تا آنجا پیش رفتند که از پرسنل دیپلماتیک خود به‌صورت گروههایی که به فرانسه و تیرانا رفته بودند استفاده کنند تا ما را منفجر کنند. این نشانه ناامیدی آنهاست. نشانه آن است که همه چیز علیه شماست و باید تا آنجایی که می‌شود بیرحم باشید. انتخاب رئیسی دقیقاً همین است. افراد زیادی بودند که می‌توانست به جای رئیسی بگذارد‍ که به اندازه رئیسی اهریمنی باشند، ولی سابقه او را نداشته باشد.



شاید کسی نیست که به اندازه رئیسی به او اعتماد داشته باشد کسی که بی‌اندازه بی‌رحم باشد و بتواند جنبشی را به نابودی و وحشت بکشاند.


البته این تأثیر نخواهد داشت، تأثیر نخواهد داشت، تأثیر نخواهد داشت. از زمانی که تظاهراتها چند سال پیش دوباره آغاز شد و پرزیدنت ترامپ که من بسیار به او افتخار می‌کنم، همان کاری را کرد که پرزیدنت ریگان کرد. او به‌جای این‌که به مردم پشت کند، همان‌طوری که پرزیدنت اوباما کرد، و ما را شدیداً عقب انداخت، [ترامپ] از مردم حمایت کرد. از زمانی که این اتفاق افتاد، و من نمی‌دانم که آیا جامعه جهانی به واقع درک می‌کند تاکنون چند تا تظاهرات صورت گرفته و تا کجا پیش رفته اند و چگونه در تمام کشور گسترش یافته و در ساختار اجتماعی ایران نفوذ کرده‌اند.


این رژیمی است که بهتر از جهان می‌فهمد، زیرا عمده این خبرها توسط مطبوعات فاسد یا احمق از چشم جهان پوشیده شده است. جهان نمی‌داند که این رژیم چگونه از تبلیغات خود استفاده می‌کند. ولی رژیم معنی همه این اعتراضات را خوب می‌فهمد که متوقف کردنی نیست و در مقابل آن همان رفتار وحشیانه و خون‌ریزی را که در سال۱۹۸۸ با رئیسی به‌عنوان باز یکن اصلی انجام داد، به نمایش گذاشت.


آنها هنوز هستند. شما آنها را در این تظاهرات به چشم دیدید. هر کسی که عضو مجاهدین باشد، حتی کسانی که مظنون به عضویت در مجاهدین هستند که در واقع نیستند. این واقعاً رقت انگیز است. اگر خوش شانس باشند مدتهای طولانی زندانی می‌شوند. ولی به احتمال زیاد همانجا وسط خیابان به گلوله بسته می‌شوند. وقتی شما می‌دانید دچار این بلا می‌شوید. وقتی من بدانم که اگر یک پوستر بردارم که رویش نوشته من خانم رجوی را می‌خواهم یا مرگ بر خامنه‌ای و ببرم به خیابان و وقتی می‌دانید که اگر به خیابان ببرید به گلوله بسته می‌شوید و باز هم این کار را بکنید، آیا می‌توانید قدرت اشتیاقشان را برای سرنگون کردن این رژیم که همه مرزها را پشت سر گذاشته و بیش از حد تحملشان به آنها فشار آورده را تصور کنید؟ البته شما خانم رجوی و جنبش عظیمتان در مرکز آن هستید. اما کسانی که در گذشته گفته‌اند که مجاهدین یک فرقه است یا یک گروه عجیب است یا حمایت ناچیزی دارد، چگونه می‌توانند باز هم به این حرف ادامه دهند؟



شما یک اراده قوی در برابر خامنه‌ای هستید، یک اراده قوی در برابر رئیسی هستید. شما یک اراده قوی در برابر همه کسانی هستید که بر ایران حکومت می‌کنند.


تمامی آن جانیان جنگی. آنها به ما ثابت کرده‌اند که شما یک آلترناتیو مشروع هستید. آنها حتی این را به زبان آوردند. یک سال پیش خامنه‌ای گفت مجاهدین تنها گروهی هستند که ما را تهدید می‌کنند. آنوقت در غرب کسانی هستند که گوشهای خود را بسته‌اند. من این را شنیدم و این را می‌دانم، شما هم می‌دانید. ولی متأسفانه برخی از مردم ما بهای این را در خیابانهای ایران پرداخته‌اند. همان‌طوری که شما به‌خوبی نشان داده‌اید. آنچه در سال۱۹۸۸ (سال ۱۳۶۷) اتفاق افتاد توسط همان رژیمی انجام شد که امروز هم در تهران حاکم است. آنها اکنون در نقطه‌ٔ ناامیدی شدید هستند که بسیار خطرناک است. اما از سوی دیگر بسیار هم جای تشویق دارد.


اجازه بدهید صحبتم را با این تمام کنم که مطبوعات تحت تبلیغات فزاینده رژیم ایران این حقیقت را نادیده گرفته که شما آماده‌اید. منظورم از شما مجموعه شماست خانم رجوی. شما و گروهی را که شما به این اندازه هوشیارانه سازمان داده‌اید، شما آماده حکومت هستید، همین فردا. این با سایر انقلاباتی که ما دیده‌ایم متفاوت است. وقتی ما «بهار عرب» را تجربه کردیم، این سؤال مطرح می‌شد که آیا آن انقلابات آماده هستند، آیا نیروهایشان آمادگی داشتند یا این‌که انقلاب را از بین می‌بردند و خراب می‌کنند. اما وقتی که این رژیم سرنگون شود، به هر طریقی که سرنگون شود، ما شاهد شرایط وحشتناکی که بازسازی دولت در عراق بود، در ایران چنین چیزی نخواهیم داشت.


باید روی رسانه‌ها زمان بیشتری صرف شود تا بدانند شما چه چیزی دارید. شما دولتی در انتظار دارید که در آن افرادی با تخصصهای فوق‌العاده‌یی وجود دارند. ایران با فرار مغزها روبه‌رو بوده. از چهل سال پیش بوده و شما این سرمایه را دارید. ایران می‌تواند این منافع را دوباره کسب کند و شما آماده‌اید تا حکومت را بر اساس یک دوره موقت به‌دست بگیرید تا زمانی که بتوان در سریع‌ترین زمان یک انتخابات آزاد و منصفانه برگزار کرد. من به شما اطمینان می‌دهم خیلی بیشتر از ده درصد مردم در آن شرکت خواهند کرد. این تلاشی از سوی حکومتی نیست که بخواهد چیزی به مردم تحمیل کند. بلکه تلاشی برای حفظ آن حکومت برای مدت کوتاهی است تا بتواند به‌خوبی چرخهایش به حرکت درآید. و سپس بر پایه اصول اداره شود. اجازه بدهید با این نکات تمام کنم.



حکومتی که منتخب مردم است، دموکراسی است، حکومتی که برای هر جنس و نژاد و مذهب منصف باشد.


شما آزادی مذاهب را تشویق می‌کنید. شما یک کشور غیراتمی خواهید بود. دولتی که خواستار از نو ساختن ایران و احیای فرهنگ عظیمش باشد. کشوری با مردمی فوق‌العاده خلاق که پرداخت عظیمی به جهان خواهند کرد.


و در رابطه با ایران نیز کاری می‌کند که آثار هولناک ۴۰سال گذشته پاک شود. و کسانی که این وحشت را آفریدند به پای میز عدالت آورده شوند و کسانی که به سختی جنگیدند مثل همه شما و این همه فدا کردید فرصتی برای ادامه زندگانی‌تان بیابید. این چیزی است که خدا به شما قول داده است. شما برای چیزی که دولتها به شما بدهند نجنگیدید، بلکه برای چیزی که خدا به شما می‌دهد جنگیده‌اید. آزادی، حقوق و حاکمیت قانون و فرصت مناسبی که بتوانید فرزندان خود را در صلح بزرگ کنید.


ما به چنین چیزی بسیار نزدیک شده‌ایم. نشانه آن واکنش رژیم به صحبت‌های جسورانه نخست‌وزیر اسلوونی در اداست. این واکنش‌ها نشان‌دهنده عمق ناامیدی آنهاست.



خانم رجوی، شما در همان روز اول این کنفرانس با واکنش رژیم در این مناظره پیروز شدید. اکنون دیگر زمان تثبیت آن رسیده است.


از این‌که به من امکان شرکت دادید تشکر می‌کنم. از همکارانم در آمریکا که شامل دمکراتها و جمهوریخواهان هستند تشکر می‌کنم. این نشان داد که همه آمریکایی‌ها در مبارزه‌تان برای آزادی در کنار شما هستند. و حاضرند همان‌طوری که برای آزادی خود فداکاری می‌کنند برای شما هم بکنند. ما شما را به‌غایت تحسین می‌کنیم و می‌دانیم که چقدر می‌توانید برای جهان مفید باشید.


متشکرم.



پاسخ خانم مریم رجوی


شهردار جولیانی


شما شجاعت و ریسک‌پذیری بسیاری را در کارزار دفاع از ساکنان اشرف و مجاهدین از خود نشان دادید. خیلی حملات شخصی به‌شما شد، ولی با سربلندی پاسخ دادید و از اعتقاداتتان در دفاع از مقاومت و حق مقاومت کوتاه نیامدید. درود بر شما. حالا که رئیسی آمده شما می‌توانید جلودار کارزار برای محاکمهٔ او و خامنهای به‌جرم جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی باشید؛ این خواست مردم و مقاومت ایران و مجاهدین است.بار دیگر از شما متشکرم و خدا شما را حفظ کند.



مطالب مرتبط


 

شهردار رودی جولیانی ـ انتخاب رئیسی تغییر رژیم را اجتناب ناپذیر می سازد


رودی جولیانی: قتل‌عام کننده اکنون رئیس‌جمهور رژیم ایران است

لطفا به اشتراک بگذارید: