ویژه برنامه قیام تشنگان خوزستان بپاخاسته ـ روی خط ایران ـ قسمت اول و دوم

روی خط ایران ـ ویژه برنامه قیام تشنگان خوزستان بپاخاسته ـ قسمت اول ـ ۲۷تیر۱۴۰۰


گفتگو با معصومه ربیعی و نصرت آهنگران از آلمان

به‌رغم اعزام گله‌های موتورسوار و مزدوران ضدشورش، خیزش مردم خوزستان در اعتراض به بی‌آبی در یکشنبه شب ۲۷تیر برای چهارمین شب متوالی ادامه یافت.ویژه برنامه قیام تشنگان خوزستان بپاخاسته ـ روی خط ایران ـ قسمت اول و دوم

در سوسنگرد جوانان شورشی با شعار «هیهات منالذله» و «الشعب یرید اسقاط النظام» (مردم خواهان سرنگونی رژیم هستند) به ایستادگی در مقابل مزدوران سراپا مسلح انتظامی و امنیتی پرداخته‌اند. مزدوران یگانهای ویژه سرکوب رژیم با شلیک گاز اشک‌آور و فلفل، هم‌چنین با شلیک هوایی و مستقیم به سوی مردم بسیاری را مجروح نموده‌اند، اما جوانان با شعار دادن علیه رژیم و با پرتاب سنگ به مقابله برخاستند.

در شوش تظاهر کنندگان فرمانداری رژیم را به محاصره خود درآوردند. مزدوران انتظامی در وحشت از خشم تظاهرات کنندگان به داخل فرمانداری عقب‌نشینی کرده و دروازه آنرا بستند.

جوانان شورشی در منطقه الباجی شمال شهر اهواز جاده اصلی اهواز – شوش، و جاده اصلی در منطقه ملاشیه جنوب شهر اهواز را با روشن کردن آتش بسته‌اند.

در خرمشهر، مزدوران رژیم برای ممانعت از گسترش اعتراضات، اقدام به ایجاد نقاط بازرسی در ورودی شهر کرده و به دستگیری جوانان و معترضان پرداخته‌اند.

«خوزستان را درست ببینیم» عنوان مطلبی در همدلی است که شکست سیاست‌های سانسور و سکوت رژیم در مورد خبرهای قیام مردم خوزستان اعتراف کرده و نوشته است: «در حالی که فضای مجازی که مردم کاربران آن هستند، پر از تصاویر و متن‌هایی است که نشان می‌دهد مردم خوزستان به وضعیت بی‌آبی خود معترض‌اند، اما رسانه‌های رسمی کشور یا درباره آن سکوت می‌کنند و یا بدون تأمل آن را به سوءاستفاده‌گران و خرابکاران منتسب می‌کند».

روی خط ایران ـ ویژه برنامه قیام تشنگان خوزستان بپاخاسته ـ قسمت دوم


گفتگو با معصومه ربیعی و نصرت آهنگران و ولید مطوری


مطالب مرتبط


خیزش سراسری مردم تشنه‌کام خوزستان ـ روی خط ایران ـ قسمت اول تا سوم

آتش خوزستان با آب خاموش نمی‌شود
لطفا به اشتراک بگذارید: