حرف‌هایی از اسلوونی زلزله در اندونزی ـ قضاوت با شما

قضاوت با شما ـ حرف‌هایی از اسلوونی زلزله در اندونزی ـ ۲۸تیر۱۴۰۰


مقاومت ایران از تاریخ ۱۹تیر به مدت سه روز گردهمایی جهانی سالانه‌اش را اجرا کرد

وزارت امور خارجه رژیم ایران بر سر پیام ویدئویی نخست‌وزیر اسلوونی که عضو اتحادیه اروپا می‌باشد و روز یکشنبه ۱۹تیر در مراسمی به میزبانی شورای ملی مقاومت ایران شرکت کرده بود، سفیر اسلوونی در تهران را احضار کرد.

وزرات خارجه رژیم ایران سخنان نخست‌وزیر اسلوونی، یانز یانشا را محکوم کرده و آنرا غیرقابل قبول و برخلاف هنجارهای دیپلماتیک و روح روابط دوجانبه خواند.

نخست وزیر اسلوونی گفته بود که از فراخوان برای تحقیقات مستقل درباره نقش رئیسی در اعدامهای سال۱۳۶۷ حمایت کرده و رژیم ایران باید به‌دلیل نقض حقوق‌بشر مورد حسابرسی قرار گرفته و جامعه جهانی باید در این زمینه موضع قاطعی داشته باشد.

وزارت‌خارجه اسلوونی روز دوشنبه ۲۱تیر اعلام کرد سفیر رژیم آخوندی را به این وزارتخانه احضار و به او تفهیم کرده است که اسلوونی همواره از حقوق‌بشر و آزادیهای بنیادین دفاع و حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اسلوونی در وزارت‌خارجه اسلوونی به سفیر رژیم ایران گفته شد که اسلوونی همواره از حقوق‌بشر و آزادیهای بنیادین دفاع کرده و «این امر در راستای ارزشها و قانون اساسی ماست.

اسلوونی و اتحادیه اروپا بر پایهٔ تعهدات مستحکم خود در ارتقاء و حراست از حقوق‌بشر، دموکراسی و حکومت قانون در سراسر جهان عمل می‌کنند. همین ارزشها در کانون روابط ما با سایر کشورها و مناطق است».

مطالب مرتبط


قیام تشنگان در خوزستان ـ قضاوت با شما

تأکید نماینده اسلوونی بر ضرورت مقابله با نقض حقوق‌بشر در ایران
لطفا به اشتراک بگذارید: