لوچو مالان، مارک دمسماکر، الس وان‌هوف، لوئیس لیته راموس در گردهمایی جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱

سناتور لوچو مالان - عضو کمیسیون خارجی سنای ایتالیا ـ۲۹تیر۱۴۰۰


با گزینش ابراهیم رئیسی در ایران، رژیم ایران نقاب از چهره برداشت. در حالی‌که اروپا و سایر کشورهای غربی دست به سیاست مماشات زدند، همان سیاستی که در دهه۳۰میلادی در قبال هیتلر مورد استفاده قرار گرفت، رژیم ایران در سرکوب و فشار بر روی ملت بزرگ ایران خشن‌تر شده است. باید سیاست مماشات را کنار گذاشت چرا که در تهران رژیمی‌ به اصطلاح مذهبی بر سرکار است که اصولی به جز افزایش قدرتش ندارد. رژیمی است که از تروریسم حمایت مالی می‌کند، کشورهایی را که از طرف سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده‌اند را به از بین بردن تهدید می‌کند، به طرز فجیعی حقوق افراد و به‌طور خاص حقوق زنان را پایمال می‌کند، به قوانین بین‌المللی در مورد هسته‌یی احترام نمی‌گذارد؛ غرب باید به این موضوعات اکیداً توجه کند. غرب باید به تظاهر مبنی بر این‌که رژیم ایران حقیقتاً دمکراتیک است پایان دهد و می‌بایست به اوضاع واقعی توجه کند. مقاومت ایران، که مریم رجوی پرزیدنت آن است، را به‌رسمیت بشناسد. مقاومتی که هم‌اکنون در حال پرداخت قیمت با جان انسان‌ها، با نیروهایش در زندان، با افرادی که از حقوقشان محروم شده‌اند و افرادی که حتی در خارج هم تحت تعقیب قرار می‌گیرند، هست. ما در اروپا موردی داشتیم که یک فرد به‌اصطلاح دیپلمات ایرانی در سازماندهی سوء قصدی علیه نه تنها مخالفان ایرانی بلکه علیه شخصیتهای مهم اروپایی و آمریکایی شرکت داشت.


من مطمئن هستم که با کوشش کشورهای آزاد و تلاش مقاومتی که خانم رجوی آن‌را رهبری می‌کند به‌زودی می‌توانیم با هم در میدان آزادی باشیم و ایران آزاد و ایرانی که در جهان با شخصیت تاریخی و بزرگی ملتش ظاهر شود را جشن بگیریم!



سناتور مارک دمسماکر – رئیس کمیسیون امور ایالتی در سنای بلژیک


مریم گرامی و میهمانان گرانقدر، من مارک دمسماکر هستم، یکی از اعضای سنای بلژیک. خانم‌ها و آقایان، با تحریم سراسری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، مردم ایران رأی به سرنگونی تمامیت رژیم دادند. چیزی که آنها در قیامهای سراسری در سال‌های اخیر، به‌خصوص در آبان۹۸ فریاد می‌زدند. کمتر از ۱۰درصد واجدان شرایط رأی در انتخابات روز ۲۸خرداد شرکت کردند. آنهایی که رأی دادند اکثراً نظامیان، اعضای سپاه پاسداران و خانواده‌هایشان بودند.


رئیسی جلاد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷، آخرین برگ خامنه‌ای برای بقای رژیم است. شکننده و ترسان از قیامهای پیش رو، او رقبا را حذف کرد و رئیسی را به‌عنوان رئیس‌جمهور منتصب کرد. جامعهٔ بین‌المللی حالا هیچ توجیهی برای معامله و همکاری با حکومتی که رئیس‌جمهورش مرتکب جنایت علیه بشریت شده است ندارد. جهان باید با قاطعیت علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران بایستد و باید از مردم ایران و خواسته‌های آنها برای جایگزینی این استبداد دینی با یک دولت دمکراتیک حمایت کند.


همان‌طور که عفو بین‌الملل گفته است: این حقیقت که رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور منصوب شده به‌جای این‌که به‌خاطر جنایت علیه بشریت مورد حسابرسی قرار بگیرد، یک نمایش فاجعه‌بار از شکست جامعهٔ جهانی برای برخورد با بحران ساختاری در ایران است.



انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در ایران نشان داد که ولی‌فقیه اصلاً به‌مشکلات مردم و مشکلات جامعه توجهی ندارد. او فقط می‌خواهد سرکوب را افزایش بدهد و با هر تظاهرات و قیامی علیه قدرتش مقابله کند.


قدرتی که می‌خواهد به‌هرقیمتی آن‌را حفظ کند. این انتخابات هم‌چنین نشان داد که تمام اقشار جامعه تا چه حد در ایران ناراضی هستند. ما شاهد تحریم انتخابات توسط تمام اقشار جامعه بودیم. مادران قربانیان سرکوب، به‌خصوص مادران معترضانی که در قیام آبان۹۸ کشته شدند، کارگرانی که ماهها حقوق دریافت نکرده‌اند، پرستاران، معلمان، کشاورزان، و کارگران صنعت نفت.


خانواده قربانیان قتل‌عام۶۷ هنوز نمی‌دانند که عزیزانشان کجا دفن شده‌اند و به‌دنبال عدالت هستند. وقتی می‌بینند که خامنه‌ای کسی را که عضو هیأت مرگ و قاتل فرزندانشان بوده است به‌عنوان رئیس‌جمهور منصوب می‌کند، فقط درد و رنجشان را دوباره زنده می‌کند.


با هدف یک ایران آزاد و دمکراتیک، ما از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی حمایت می‌کنیم و به‌تغییر سیاست مماشات اتحادیهٔ اروپا نسبت به‌رژیم تهران فراخوان می‌دهیم. با این بیانیه، ما نمایندگان بلژیک از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی و از مردم ایران برای آزادی و عدالت حمایت می‌کنیم.



الس وان‌هوف – رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس فدرال بلژیک


اسم من الس وان‌هوف است، نمایندهٔ پارلمان بلژیک و رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان بلژیک هستم. زنان ایران توسط رژیم حاکم بر کشور هر چه بیشتر و بیشتر از حقوقشان منع می‌شوند. تبعیض علیه زنان در قانون و در عمل (رژیم) ایران نهادینه شده است و شرایط در دوران پاندمی بدتر شده است (رژیم). ایران در قعر جدول تبعیض جنسی فروم اقتصادی جهانی است و در ۲سال گذشته نیز ۱۰رتبه سقوط داشته است. بیایید به‌تعدای از اعداد و ارقام نگران‌کننده نگاه کنیم. فقط ۳میلیون از ۲۷میلیون زن ایرانی استخدام شده‌اند. دستمزد زنان ایران فقط ۸۰درصد دستمزد مردان است. زنان به‌صورت مرتب در زندگی روزانه مورد تبعیض قرار می‌گیرند. یک مرد می‌تواند همسرش را از انجام شغلش منع کند. این‌ها حقوق بنیادینی است که توسط یک رژیم سرکوبگر نقض شده‌اند و آرزوی قلبی من این است که تغییر فرا خواهد رسید. هر چند با گزینش یک افراط‌گرا مانند ابراهیم رئیسی ما نباید ساده‌لوح باشیم. فکر می‌کنم دولت ما در بلژیک و هم‌چنین اتحادیهٔ اروپا باید نقش فعال‌تری در حمایت از مبارزات مردم ایران برای حقوقشان داشته باشند. روابط ما با (رژیم) ایران باید مشروط به‌بهبود وضعیت حقوق‌بشر و حقوق زنان در ایران باشد. من به‌سهم خودم به‌پرسش از وزیر خارجه برای افزایش فشار ادامه خواهم داد. در نهایت، علاقه‌مندم که پشتیبانی خودم را از بیانیهٔ حمایت از آزادی و دموکراسی در ایران و هم‌چنین از بیانیهٔ ۱۰ماده‌یی مریم رجوی اعلام کنم. به‌همراه هم ما نبرد مشترکمان را به‌سوی عدالت، حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران ادامه می‌دهیم. از همهٔ شما سپاسگزارم.



لوئیس لیته راموس- نایب‌رئیس فراکسیون حزب مردم اروپا در شورای اروپا از پرتغال


خانمها و آقایان، سلام به همگی،


علی خامنه‌ای، ولی‌فقیه رژیم ایران،، ابراهیم رئیسی را به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید رژیم برگزید، چون حکومتش مواجه است با یک جامعه ناراضی ایران که مصمم است دیکتاتوری را به هر ترتیب که شده سرنگون کند.


ابراهیم رئیسی، عضو "کمیسیون مرگ" بر اعدامهای فرا قانونی ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی نظارت داشت که اکثراً از اعضا و هواداران مجاهدین خلق ایران بودند.


این انتصاب دو پیام دارد: اول، این میخ آخر در تابوت "اصلاح‌طلبی" است. دوم، مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران آلترناتیو رژیم است.


اندکی پس از انتخابات مسخره ریاست جمهوری، اعتراضات بخشهای مختلف جامعه ایران در سراسر کشور از سر گرفته شد. اعتراضات در ایران پس از تحریم سراسری انتخابات ریاست‌جمهوری آخوندها در ۱۸ژوئن است. رسانه‌های دولتی در مورد عواقب این تحریم انتخابات سراسری هشدار داده‌اند، که اراده ملت ایران برای تغییر رژیم را به تصویر می‌کشد.


در جریان اعتراضات بزرگ مردمی از دسامبر ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۲۰، ایرانیان از هر طیفی با شعارهایی نظام سیاسی آخوندها را محکوم کردند مانند "اصلاح طلب، اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا!". اصطلاحات"محافظه کار"و"اصلاح طلب" به دو جناح درون رژیم اشاره دارد، آنها فقط رویکردهای تاکتیکی متفاوتی برای اهداف بلندمدت برای حفظ همان رژیم و داشتن سهم بیشتری از قدرت هستند.



رئیسی علناً اظهار داشت که به نقش خود در کشتار زندانیان سیاسی افتخار می‌کند. این باید یک زنگ خطر برای همه ما باشد. ما نباید سکوت کنیم.


مخاطبین خارجی این رژیم باید بدانند که رئیسی عامل اصلی قتل‌عام سال۱۳۶۷ بود، که قربانیان آن بیش از همه اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایرانبودند.


رئیسی سپس در سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز بیشتر شناخته شد.


ما باید انتخابات مضحک ریاست‌جمهوری رژیم ایران را محکوم کنیم و به‌رسمیت بشناسیم که رئیسی شخصی است که نباید از هیچ مصونیتی برخوردار باشد. وی باید به‌خاطر جنایات خود توسط یک دادگاه بین‌المللی محاکمه شود.


چگونه رهبران اروپا می‌توانند بپذیرند که یک قاتل کشتار جمعی مانند رئیسی رئیس‌جمهور ایران شود؟


دبیرکل عفو بین‌الملل، خانم اگنس کالامارد، در توئیتر خود گفت ابراهیم رئیسی بایستی مورد تحقیق قرار گیرد برای جنایاتش علیه بشریت که قتل، ناپدید شدن اجباری و شکنجه را در بر می‌گیرد، به جای این‌که رئیس‌جمهور شود.


در برابر این رژیم و این رئیس جمهور، جامعه جهانی باید شورای ملی مقاومت ایران و رئیس‌جمهور منتخب آن، خانم رجوی، را که یک برنامه ده ماده‌ای برای یک ایران آزاد و دمکراتیک ارائه کرده به‌رسمیت بشناسد.


از حسن توجه شما ممنونم.



مطالب مرتبط


سر دیوید ایمس، استیو مک کیب، باب بلکمن، دکتر متیو آفورد در گردهمایی جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱

گردهمایی جهانی ایران آزاد؛ سخنرانی الکساندر ووندرا، تیمو یوهانی سوینی، جان برکو و فرانکو فراتینی

 
لطفا به اشتراک بگذارید: