تاپ‌ چنل آلبانی ـ اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱ ـ همه سخنرانان همبستگی خود را با مقاومت ایران ابراز داشتند

گزارش تلویزیون تاپ چنل آلبانی از اجلاس جهانی ایران آزاد -۲۵تیر۱۴۰۰


شهر اشرف نام خود را به‌احترام اشرف رجوی، زندانی سیاسی مشهور در زمان شاه از او ​​گرفته است.


اشرف رجوی در سال۱۹۸۲ توسط سپاه پاسداران کشته شد. قرارگاه اشرف نخستین، در عراق تشکیل شد در سال۲۰۰۹، نیروهای آمریکایی شروع به عقب‌نشینی از عراق کردند.


قرارگاه مجاهدین تحت مدیریت دولت عراق قرار گرفت. این یک مشکل بزرگ بود، زیرا دولت جدید عراق مستقیماً تحت فرمان رژیم ایران بود. نقض حقوق‌بشر و نسل‌کشی در عراق اتفاق می‌افتاد.


خانم رجوی از جامعه جهانی خواست تا در انتقال مجاهدین از عراق کمک کنند و توانست حمایت سنای آمریکا و کنگره را برای انتقال اعضای مجاهدین به‌دست آورد.


سنای آمریکا مصوبه‌یی را برای انتقال اعضای مجاهدین برای دولت تأیید کرد و این امر به تعهد دولت ایالات‌متحده تبدیل شد.


این جایی است که آلبانی نقش خود را بازی می‌کند.


این سومین اجلاس است که در آلبانی برگزار می‌شود، در حالی‌که دهها اجلاس دیگر نیز پیش‌تر در فرانسه برگزار شده است.


همه سخنرانان همبستگی مردم خود را با مقاومت ایران برای آزادی ابراز داشتند.


آنها هم‌چنین حمایت خود را از مریم رجوی و برنامه ۱۰ماده‌ای او برای آزادی در ایران، دموکراسی و برقراری صلح در کشور ابراز داشتند.


در اجلاس جهانی سه‌روزه ۱۵کشور اروپایی، کانادا، هیئت‌های پارلمان استرالیا، ۵ مقام عرب و ۸ هیأت پارلمانی عرب نیز حضور داشتند.


علاوه بر این، هیئت‌های پارلمانی از دهها کشور در سراسر جهان شرکت کردند. از ۱۰ تا ۱۲ژوئیه ۲۰۲۱، اجلاس جهانی ایران آزاد با بیش از ۵۰هزار نقطه و ۱۰۵کشور برگزار شد، در حالی‌که سخنرانان بیش از ۱۰۰۰نفر از همه قاره‌ها بودند.


هم‌زمان با اجلاس، هزاران ایرانی در دروازه براندنبورگ در برلین و هم‌چنین در ۱۶شهر و پایتخت دیگر از جمله پاریس، واشنگتن، لندن، آمستردام، استکهلم، اسلو، وین، رم و ژنو گردهم آمدند. این گردهمایی‌ها به‌طور مستقیم با اجلاس ارتباط داشت.


مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، در سخنرانی خود بر ضرورت رهایی ایران از رژیم ابراهیم رئیسی تأکید کرد.


مریم رجوی: "انتصاب ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور، یکی از عاملان کشتار ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۱۹۸۸، بزرگترین شکست و رسوایی رژیم آخوندی بود.


فقط ترس رژیم از خیزش‌ها و سقوط سیاسی رهبر رژیم ایران می‌تواند انتصاب رئیسی را که دژخیم قتل‌عام سال۱۹۸۸ است، توضیح دهد.


خواست ما و مردم ما در این ۳ کلمه خلاصه می‌شود: آزادی، دموکراسی و برابری. تا آنجا که به جامعه بین‌المللی مربوط می‌شود، ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که مبارزه مردم ایران را برای سرنگونی این رژیم به‌رسمیت بشناسد و این سه مفهوم را به‌رسمیت بشناسد.


ما می‌خواهیم علی خامنه‌ای، رهبر آخوندها، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور وی، رئیس قوه قضاییه، اژه‌ای و سایر مقامات مسئول قتل‌عام۱۹۸۸ را به اتهام جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی به دادگاه بکشیم. "


خانم مریم رجوی هم‌چنین پیامی را خطاب به سازمان ملل‌متحد فرستاد:


"ما از شورای امنیت سازمان ملل‌متحد می‌خواهیم که پیگرد قانونی بین‌المللی رئیسی را ترتیب دهد و وی را به‌خاطر جنایات علیه بشریت مسئول بداند و اجازه حضور وی در مجمع عمومی بعدی سازمان ملل را ندهد.


رژیم آخوندها هرگز از دستیابی به سلاح هسته‌یی، صدور تروریسم و ​​جنگ‌افروزی در منطقه فروگذار نخواهند کرد.


بنابراین، به‌عنوان تهدید اصلی برای صلح و امنیت، باید تحت ماده۷ منشور سازمان ملل‌متحد تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار گیرد.


یک مسئول اعدام و شکنجه‌گر معروف به نام اژه‌ای ریاست قوه قضاییه را بر عهده دارد و یک آخوند خون‌خوار در رأس کل رژیم است. اکنون گله آدم‌خواران کامل شده است.


این ترکیب به‌خودی‌خود صحبت می‌کند و هیچ سند دیگری برای درک این‌که این رژیم در آخرین مرحله است، لازم نیست.


بنابراین، در دوره جدید، خصومت بین رژیم و جامعه ایران بیش از هر زمان دیگری شدت خواهد گرفت، همان‌طور که این اتفاق در مورد شاه مخلوع افتاد، که حکومت‌نظامی اعلام کرد و ژنرال غلامرضا ازهاری را به نخست‌وزیری منصوب کرد.


اما نتیجه همه این‌ها برخلاف انتظار او بود.


مریم رجوی اعتراضات گسترده جوانان ایرانی را در سال۲۰۱۹ به یاد آورد که از رژیم سرکوبگر ابراهیم رئیسی نترسید.


مریم رجوی: "دارایی‌های ما شورش و شورش ارتش جوانان است که در نوامبر ۲۰۱۹ به خیابان‌ها آمدند، و قدرت ما از یک شبکه سراسری واحدهای مقاومت حاصل می‌شود که تمامی روزهای سال بی‌وقفه کار می‌کنند و در سال۲۰۲۰ فعالیت‌های آنها به‌منظور شکستن زنجیره سرکوب در مقایسه با سال قبل دو برابر شده است."


مقاومت ایران با یک طرح روشن از حق خودمختاری کلیه اقلیت‌های قومی تحت ستم، در چارچوب تمامیت ارضی و وحدت ایران دفاع می‌کند و پرچم مناسبات عادلانه مبتنی بر احترام به استقلال، حاکمیت ملی و منافع مشترک با همسایگانش و دنیا را در دست دارد.


وزیر امور خارجه ایالات‌متحده تا آغاز سال۲۰۲۱، مایک پمپئو، اظهار داشت که مردم ایران سزاوار داشتن یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین از دولت هستند.


مایک پمپئو: "دیکتاتوری مذهبی از سال۱۹۷۹ در آسیب‌پذیرترین نقطه خود قرار دارد و چشم‌اندازهای آن برای بقا آشکارا توسط افراد رژیم و مردم ناراضی و آزادیخواه زیر سؤال می‌رود.


ما باید از هر راه ممکن مردم ایران را در مبارزه برای یک ایران آزادتر و دمکراتیک حمایت کنیم.


در پایان، مردم ایران جمهوری مبتنی بر جدایی دین از دولت، دمکراتیک و غیرهسته‌یی خواهند داشت."


نخست‌وزیر فعلی اسلوونی، یانس یانشا، تأکید کرد که همه‌چیز باید تغییر کند و نباید کشتار سال۱۹۸۸ را فراموش کرد.


"برای تقریباً ۳۳سال، جهان ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی را که در کشتار سال۱۹۸۸ قربانی شده‌اند فراموش کرده است. این وضعیت باید تغییر کند."


جو لیبرمن، سناتور سابق آمریکا از ایالت کنتیکت، نیز به این اجلاس پیوست و گفت که تنها یک راه‌حل وجود دارد.


وی ادامه داد: تنها یک راه‌حل باقی مانده که کارساز باشد و آن تغییر رژیم در ایران است. هر چیز دیگری امتحان شده است. "


نخست‌وزیر سابق بلژیک، گای ورهوفشتات، اظهار داشت که هیچ‌کسی نباید انتظار داشته باشد که ایران در برابر ارزش‌های دموکراتیک غرب باز باشد.


وی افزود: "رئیسی نسبت به ارزش‌های دمکراتیک ما کینه دارد. و فراموش نکنیم که وی به‌خاطر گذشته‌ای که شامل قتل‌های غیرقانونی هزاران زندانی سیاسی است تحت تحریم‌های ایالات‌متحده است."


جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق ایالات‌متحده، در همان جلسه با سایر سخنرانان بود.


جان بولتون: "سیاست اعلام‌شده ما و هدف اعلام‌شده ما باید سرنگونی رژیم آخوندها و جایگزینی آن با دولتی انتخاب‌شده توسط مردم ایران باشد."


رودی جولیانی، شهردار نیویورک از سال۱۹۹۴ تا ۲۰۰۱، اظهار داشت که تصمیمات خامنه‌ای، نشان می‌دهد که این رژیم در حال سقوط است.


جولیانی: "انتخابی که (خامنه‌ای) از بسیاری جهات انجام داده است فقط نشان می‌دهد که رژیم وی چقدر شکننده است و تا چه حد فروپاشی این رژیم نزدیک است. "


نخست‌وزیر پیشین ایتالیا، ماتئو رنتزی اظهار داشت که آینده ایران به سمت جامعه جهانی است.


وی گفت: "بدون وجود پیام واضح و روشن برای طرد رژیم دیکتاتوری در ایران، نوشتن صفحه‌یی از آزادی و ارزش‌های آزادی ما غیرممکن است.


ما باید به گشودن دروازه‌های جامعه بین‌المللی برای ایران برگردیم، اما تنها راه برای انجام این کار تغییر رژیم است."


در این اجلاس نمایندگانی از سیاستهای آلبانی مانند میمی کودلی، فاتمیر مدیو، ادموند اسپاهو، والنتینا لسکای، الونا جبرئا، وزیر دفاع سابق، اوریولا پامپوری، نامیک کوپلیکو و کلویس بالیو نیز حضور داشتند.


پاندلی مایکو از حزب سوسیالیست و لولزیم باشا از حزب دمکراتیک حمایت خود را از رئیس‌جمهور شورای ملی مقاومت ایران، مریم رجوی ابراز داشتند و علناً علیه رژیم دیکتاتوری صحبت کردند.


"مردم ایران انتخابات ریاست‌جمهوری ساختگی را تحریم کردند. رئیسی توسط سازمانهای بین‌المللی حقوق‌بشر به جنایات علیه بشریت متهم شده و اکنون به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب‌شده است.


خوشحالم که امروز کنار افرادی هستم که می‌خواهند بخشی از آینده ایران باشند. با مریم رجوی امید است که ایران جایگاه شایسته خود را در جهان بگیرد."


"حزب دمکراتیک آلبانی به‌وضوح موضع خود را بیان کرده است. ما در برابر تلاش‌های رژیم ایران برای اقدامات غیرقانونی و تروریستی در خاک خود و در برابر تلاش‌های سازمان‌یافته آن برای صدور بنیادگرایی در آلبانی و منطقه ما موضع محکمی داریم.


ما از مردم ایران و هدف آنها برای دستیابی به ایران دمکراتیک و غیرهسته‌یی حمایت می‌کنیم. ما از تمایل مردم ایران برای تغییر حمایت می‌کنیم و از خانم رجوی و تلاش‌های وی برای ارائه چشم‌انداز یک کشور آزاد، سکولار و دمکراتیک به مردم ایران قدردانی می‌کنیم."


رابرت منندز، سناتور آمریکایی، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، درباره انتخابات در ایران سخن گفت و آن را مسخره دانست.


سناتور منندز "رئیسی در یک انتخابات دروغین پیروز شد، که در آن اکثریت واجدین شرایط رأی دادن انزجار خود را با عدم رأی دادن ابراز داشتند.


این کیفرخواست دیگری برای رهبری خامنه‌ای است، که زمینه را برای رئیس‌جمهوری فراهم می‌کند که به‌طور فعال در ناپدید شدن اجباری و قتل‌های غیرقانونی هزاران مخالف ایرانی در سال۱۹۸۸ نقش داشته است."


اعضای اشرف آهنگ‌هایی با متن نوشته شده توسط هموطنان خود ساخته‌اند، که به‌طور مخفیانه برای آنها ارسال‌شده است و آنها برای انتقال روحیه آزادی این آهنگ‌ها را به ایران ارسال می‌کنند.


این اجلاس نه‌تنها برای اعضای اشرف۳ و طرفداران شورای ملی مقاومت ایران، بلکه بیش از هر چیز برای ایرانیانی از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است.


که هر روز تحت سلطه رژیم خشونت دینی و در فقر شدید رنج می‌برند و بیش از دیگران خواستار سقوط رژیم فعلی هستند تا بتوانند در یک جمهوری دمکراتیک زندگی کنند.



مطالب مرتبط


تلویزیون تاپ چنل آلبانی-اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱؛ همه سخنرانان همبستگی مردم خود را با مقاومت ایران ابراز داشتند

تاپ چنل آلبانی ـ اجلاس جهانی سه روزه ایران آزاد ارتباط بیش از ۵۰هزار نقطه در ۱۰۵کشور را برقرار کرد
لطفا به اشتراک بگذارید: