اوریولا پامپوری، کلویس بالیو، نامیک کوپلیکو، در گردهمایی جهانی ایران آزاد ۲۰۲‍۱

سخنان اوریولا پامپوری- عضو هیأت‌رئیسهٔ حزب دمکراتیک آلبانی در گردهمایی جهانی ایران آزاد ـ۳۰تیر۱۴۰۰


حضار محترم،


افتخار می‌کنم در این گردهمایی شرکت دارم. من به‌سازمان مجاهدین خلق ایران و مقاومت ایران برای سازمان دادن چنین گردهمایی بزرگ و مهم برای پرداختن به‌نیاز به‌تغییر رژیم و برقراری دموکراسی در ایران تبریک می‌گویم.


تجربه شخصی ما در آلبانی این است که دیکتاتورها برای همیشه نمی‌مانند. ما خوشحال هستیم که می‌بینیم بادهای تغییر برای آزادی در ایران نیز می‌وزد.


فعالیت‌های سازمان مجاهدین برای سرنگونی رژیم در حال افزایش است. ما در نیمه راه ۲۰۲۱ هستیم. سالی که تغییرات اساسی در ایران رخ داده است. ما آگاهیم تا زمانی که ولی‌فقیه بر سرکار است که فقط با سرکوب داخلی و حمایت از تروریسم در خارج کشور قدرت را در دست دارد، جهان یک ایران آزاد را نخواهد دید؛ ایرانی که به‌بقیه جهان احترام بگذارد.


این رژیم که از تروریسم و ​​سرکوب حمایت می‌کند خطری برای کل جهان است. بنابراین ما در پارلمان آلبانی متحد هستیم تا از هدف شما و تلاشهای شما برای برقراری آزادی و دموکراسی در ایران، تحت رهبری عالی خانم رجوی پشتیبانی کنیم و این پشتیبانی را متوقف نخواهیم کرد. ما یک ایران آزاد می‌خواهیم.


متشکرم



کلویس بالیو – نمایندهٔ پیشین پارلمان آلبانی


عصر به‌خیر، باعث افتخار و مسرت من است که امروز با شما هستم. مایلم از شما به‌خاطر این دعوت تشکر کنم. به‌برگزار کنندگان تبریک می‌گویم که چنین برنامهٔ باور نکردنی را برگزار کردند، با حضور بسیاری از شخصیت‌های مهم از سراسر جهان که از مبارزه برای دموکراسی در ایران حمایت می‌کنند. البته که آلبانی از این مبارزه حمایت می‌کند، چون خود ما در گذشته از رژیم‌های مستبد رنج برده‌ایم و ما خیلی خوب می‌فهمیم که مردم ایران چه می‌کشند و درد و رنج آنها را به‌خوبی درک می‌کنیم. رژیم ایران یک رژیم فاسد است، یک رژیم بی‌رحم و یک رژیم ترور است که حقوق و آزادی‌های مردم ایران را سرکوب می‌کند.


آلترناتیو خانم رجوی، آلترناتیوی است بر پایهٔ آزادی بیان، آلترناتیوی است بر پایهٔ ارزش‌های دموکراسی و ارزش‌های حقوق‌بشر که دقیقاً همان ارزش‌ها و حقوقی است که مردم ایران برای آن مبارزه می‌کنند. من قویاً معتقدم که به‌زودی زود ما شاهد یک ایران جدید خواهیم بود، ایران دموکراسی؛ چون امروز رژیم ضعیف‌تر از دیروز است و مردم ایران قوی‌تر از دیروز هستند.


مایلم بار دیگر به‌شما تبریک بگویم به‌خاطر کار شگفتی‌آور و بسیار الهام‌بخش شما و حمایت خود را از این مبارزه، یعنی مبارزه برای دموکراسی در ایران ابراز کنم.


از شما متشکرم.



نامیک کوپلیکو نماینده پیشین پارلمان آلبانی


دوستان عزیز،


مایه خوشحالیم هست که فرصت پیدا کردم در این گردهمایی عظیم در حمایت از ایرانی آزاد بدون آخوندها و جلادان حاکم، صحبت کنم.


مهم است بدانید که ما از آلترناتیو این حکومت وحشی حمایت می‌کنیم و آنرا در کشورمان آلبانی پناه داده‌ایم.


مهمان‌نوازی آلبانی زبان‌زد همه جهان است و کسانی که از این کشور کوچک اما بسیار زیبا بازدید می‌کنند به آن گواهی می‌دهند.


باین‌حال ما نشان داده‌ایم که بیشتر تمایل به مهمان‌نوازی از کسانی مثل مجاهدین داریم که در حال مبارزه و فداکاری برای آزادی میهنشان هستند و آزادی خلقهای منطقه از این می‌گذرد.


ما قبل از هر چیز به‌خاطر الزامات اخلاقی‌مان از آنها پشتیبانی می‌کنیم و هم‌چنین به‌خاطر ارزش قائل شدن برای کنوانسیونهای بین‌المللی حقوق بشر.


به‌محض این‌که دستگاه امنیتی ما متوجه شد که اعضای مجاهدین در آلبانی هدف تروریستهای رژیم ایران هستند، دولت ما سفیر رژیم ایران و چهار دیپلمات دیگر آنرا اخراج کرد.


معتقدم که این عمل اخلاقی و انسانی باید الگوی همه کشورهای اتحادیه اروپا باشد به‌خصوص بعد از این‌که عدالت بلژیک یک دیپلمات رژیم ایران و همدستانش را محکوم کرد.


قاطعیت نشان‌دادن در اصول، شرافت و پیروزی حتمی بر شر را برایمان به ارمغان می‌آورد.


ما از سازمان مجاهدین خلق ایران و مردم ایران در مبارزه مشروعشان علیه حکومت سرکوبگر و فاسد حمایت می‌کنیم. ما از نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم آخوندها ابراز انزجار می‌کنیم.


تحریم وسیع انتخابات توسط مردم ایران نشانگر خواست آنها برای تغییر رژیم و برقراری ایرانی آزاد و دمکراتیک، غیرهسته‌یی و بر پایه جدایی دین از دولت است، همان‌طور که خانم رجوی بر آن تأکید دارد.


ممنون.



مطالب مرتبط


فاطمیر مدیو، تریتان شهو، میمی کودلی، کلایدا جوشا، ادموند اسپاهو، والنتینا لسکای از آلبانی در گردهمایی ایران آزاد ۲۰۲۱

گردهمایی جهانی ایران آزاد؛ سخنرانی گی فرهود فستاد، پِتره رومن، ماتئو رنتزی و سید احمد غزالی

 
لطفا به اشتراک بگذارید: