ویژه برنامه قیام تشنگان خوزستان بپاخاسته ـ روی خط ایران ـ قسمت اول و دوم

روی خط ایران ـ ویژه برنامه قیام تشنگان خوزستان بپاخاسته ـ قسمت اول ـ ۲۹تیر۱۴۰۰


گفتگو با مجید شکوهی و میترا عمویی


مردم خوزستان در خیزش ۵شب گذشته خود در اعتراض به بی‌آبی علاوه بر تظاهرات گسترده با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای و الشعب یرید اسقاط النظام اقدام به بستن جاده‌ها با آتش کردند و با ماموران سرکوبگر رژیم درگیر شدند.ویژه برنامه قیام تشنگان خوزستان بپاخاسته ـ روی خط ایران ـ قسمت اول و دوم

شب گذشته به‌رغم اینکه رژیم آخوندی اقدام به انتقال نیروهای سرکوبگر کمکی از اصفهان، لرستان و تهران به خوزستان کرده بود اما مردم و جوانان شورشی در مناطق مختلف شهر اهواز، حمیدیه، ویس، کوت عبدالله، و هزاران تن از جوانان شورشی در شهرهای سوسنگرد، هویزه، ماهشهر، شوش و به خیابان‌ها ریخته و به تظاهرات پرداختند.

هجوم نیروی سرکوبگر انتظامی و یکانهای ویژه و گله‌های موتورسوار، بکارگیری گاز اشک‌آور، و فلفل و شلیک بسوی مردم نتوانست مانع از ادامه تظاهرات جوانان شورشی گردد. همزمان جوانان شورشی در اندیمشک و دزفول با روشن کردن آتش اقدام به بستن جاده اصلی نمودند.

در ششمین شب خیزش خوزستان در ۲۹تیر - دلیران شهر ایذه تظاهرات خود را با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای آغاز کردند و سایر شهرهای خوزستان نیز در حال پیوستن به این تظاهرات هستند.

خوزستان اکنون آینهٔ مظلومیت و دادخواهی ایران در عصر استیلای عمامه‌داران شده است. در خطهٔ سوزان ایران مردمی را می‌بینیم که همه چیز خود را در اشغال سرزمین‌شان از دست داده‌اند. نفت و گاز آنها از سوی حکومتی غارت می‌شود که هم و غمی جز حفظ کیان خودش ندارد. چنگ‌اندازی نظام ولایت فقیه بر سرمایه‌های طبیعی ایران و از جمله خوزستان اکنون از نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع فولاد به حراج مادهٔ اصلی حیات، یعنی آب رسیده است.

خوزستان سرزمینی است که بر آب بنا شده است. ۳۰درصد منابع آبی ایران در خوزستان قرار دارد. پنج رود «کارون، دز، کرخه، مارون (جراحی)، شاوور، زهره یا هندیجان مانند شریانهای آبی از تن این خاک می‌گذرند و به خلیج‌فارس می‌ریزند.

روی خط ایران ـ ویژه برنامه قیام تشنگان خوزستان بپاخاسته ـ قسمت دوم


گفتگو با مجید شکوهی، میترا عمویی، محمد علی محتسبی و پروانه تاروردیان از کانادا


مطالب مرتبط


ویژه برنامه قیام تشنگان خوزستان بپاخاسته ـ روی خط ایران ـ قسمت اول و دوم

ویژه برنامه قیام تشنگان خوزستان بپاخاسته ـ روی خط ایران ـ قسمت سوم تا پنجم

ویژه برنامه قیام تشنگان خوزستان بپاخاسته ـ روی خط ایران ـ قسمت اول و دوم

ویژه برنامه قیام تشنگان خوزستان بپاخاسته ـ روی خط ایران ـ قسمت سوم و چهارم

ششمین شب خیزش خوزستان - تظاهرات مردم ایذه، خرمشهر، سوسنگرد، دارخوین، آبادان، دزفول، اهواز و بهبهان
لطفا به اشتراک بگذارید: