فوزیه گلدره‌ایی، خدیجه الزومی، عطا ابداح، صابر رستم خانلی در گردهمایی جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱

سخنان فوزیه گلدره‌ایی ـ عضو مجلس نمایندگان افغانستان در گردهمایی جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱ ـ ۱مرداد۱۴۰۰


بسم الله الرحمن رحیم


خانم مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران! حضار محترم!


برای من افتخار بزرگی است که به‌نمایندگی از مردم افغانستان و به‌خصوص زنان مبارز افغانستان در کنفرانس سالانه مقاومت ایران اشتراک می‌کنم. برای من به‌عنوان یک زن مسلمان بسیار مایه مباهات و سربلندی است که می‌بینم شورای ملی مقاومت توسط یک زن مسلمان و مبارز خانم مریم رجوی رهبری می‌شود. جنبشی که جایگاه زنان در آن آن‌قدر برجسته است که در هیچ کشور مسلمان و هیچ جنبش مبارز دیگری در جهان پیدا نمی‌شود


حضار گرامی. ما با کشور ایران هم به‌لحاظ زبان و هم به‌لحاظ دینی پیوندهای ریشه‌دار و عمیقی داریم بنابراین به‌خوبی می‌توان فهمید که دردها و رنج‌ها و هم‌چنین آرمان و آرزوهای ملت ایران و افغاستان یکی است. کشور من افغانستان سالهاست که از بنیادگرایی مذهبی رنج می‌برد همان‌گونه که شما می‌دانید زن‌ستیزی مهمترین ویژگی بنیادگرایی مذهبی است. زنان افغانستان و همه مردم افغانستان سالهاست که قربانیان این ستمگری و ارتجاع بنیادگرایی بودند همان‌گونه که زنان ایران در زن‌ستیزی رژیم آخوندی ایران رنج می‌برند و هزاران خواهر ایرانی ما به‌خاطر آزادی و عدالت به‌شهادت رسیده‌اند اهدافی را که شما در مقاومت ایران برای آزادی و عدالت دنبال می‌کنید در واقع همان اهداف و آرمانهای مردم افغانستان و به‌خصوص زنان افغانستان است.


حضار گرامی از فرصت استفاده کرده حمایت خود را از خانم رجوی و برنامه‌های ده‌ماده‌ای ایشان که منشور آزادی و عدالت و برابری می‌باشد اعلام می‌کنم. که همه این برنامه‌ها پاسخ‌های ما مردم افغانستان و به‌خصوص زنان افغانستان است. خانم مریم رجوی ما زنان افغانستان از شما حمایت می‌کنیم مبارزه شما برحق است دنیای جهل و بردگی و زن‌ستیزی پایان می‌یابد پیروز و سربلند باشید.



خدیجه الزومی-عضو مجلس سنای مراکش


بسم الله الرحمن الرحیم


خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی


حضار محترم


خوشحالم که در این کنفرانس سخنرانی می‌کنم که آنرا «باشکوه» می‌نامم. کنفرانسی که تعداد مهمی از کشورها را گردهم آورده است تا با خانم رئیس‌جمهور این جنبش آزادیبخش علیه دیکتاتوری در ایران اعلام همبستگی کنند.


بله! من احترام زیادی برای شما بانوی مبارز با ویژگیهای بسیار بالا قائل هستم. زن مبارزی که سقفهای بسیار بالابلندی زده است. کسی که همه موانع را به چالش کشید تا بایستد و بگوید: «نه» به هر دیکتاتوری، نه به‌قتل دموکراسی و سلب آزادیها. آن هم در حالی‌که در تبعید به‌سر می‌برد، او هم‌چنین توانسته است مجموعه بسیار بزرگی از مردم که از او حمایت می‌کنند را بسیج کند.


پس فرخنده باد بر شما، فرخنده باد به شما این دستاورد بزرگ که ما زنان باید به آن افتخار کنیم. اول، ما زنان جهان.



این یک نمونه عالی خواهد بود از این‌که زنان بی‌عدالتی و سلب کرامت و سلب آزادی و دمکراسی را نمی‌پذیرند.


زیرا خداوند از ابتدا ما را آفرید تا در آزادی زندگی کنیم. در بالابلندترین معانی و شکلهای آن. بنابراین دفاع از آزادیها و دموکراسیها به‌عقیده من، مسئولیت بزرگی بر دوش همه مردم است.


ما در برابر ویژگیهای سیاسی و مبارزاتی بسیار کمیابی قرار داریم و باید از شما خانم رئیس‌جمهور، حمایت کنیم و به شما بگوییم که راه رسیدن به آزادی، همواره سهل نیست. بدون شک راهی پر از رنج و سختی است. اما فکر نمی‌کنم کسی که هدفی داشته باشد، شانس و سرنوشت به او خیانت کند. هم‌چنین خداوند هم او را ترک نخواهد کرد.


بنابراین، خجسته باد این مسیر که ما به آن افتخار می‌کنیم و به آن سربلند هستیم.


خانم رئیس‌جمهور به شما می‌گویم که بدون شک شما پیروز خواهید شد. زیرا می‌دانم هنگامی که زنان تصمیم بگیرند، پس پایداری می‌کنند و همه چیز را نثار می‌کنند تا به هدف برسند؛ به‌ویژه که آن هدف، بالابلند و عالی باشد مانند عدالت اجتماعی و آزادی و دموکراسی و کثرت‌گرایی و شنیدن نظر دیگران و پذیرش دیگران؛ تمامی اینها مکانیزمهایی است که باعث می‌شود خلقها در گشایش و محبت و دوستی زندگی کنند؛ به‌جای آن که در برابر خفقان و یک نظر و یک قدرت و یک ابزار، سر فرود آورند.


از این‌رو خانم رئیس‌جمهور، از خداوند می‌خواهم که شما را یاری کند و عزمتان را بیشتر کند و به شما خوبی را الهام کند و شما را در نزدیکترین زمان پیروز گرداند.


والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته



عطا ابداح: نماینده پارلمان اردن


بسم الله الرحمن الرحیم


خانم مریم رجوی گرامی، خانم‌ها و آقایان شرکت‌کننده در این گردهمایی،


من از شرکت در این گردهمایی همراه با همکاران پارلمانی‌ام از کشورهای عربی مفتخر هستم زیرا می‌توانیم از این فرصت مشترک استفاده کنیم و صدا و خواسته‌های مردم منطقه را به‌گوش جهان برسانیم.


واقعیت این است که مشکل هر یک از ما و به‌خصوص در کشورهای منطقه، دخالت‌های رژیم ایران به شکلهای مختلف است که تلاش می‌کند توسط جیره‌خواران محلی‌اش به اهداف پست خود برسد. این وضع اسفناک در سوریه و یمن و عراق و لبنان به‌طور مشخص نتیجه این دخالت‌هاست.


این رژیم، گروه‌های شبه‌نظامی را از جیب مردم ایران تقویت کرده و تجهیز می‌کند و همه دارایی و ثروت مردم را خرج می‌کند. این در حالیست که بیشتر خانواده‌های ایرانی حتی قدرت خرید برنج و نان را ندارند که غذای اساسی هر خانواده به‌شمار می‌رود.


پس چرا یک کشور ثروتمند و سرشار از نفت و گاز مانند ایران، مردمش در این وضع فاجعه‌بار و مصیبت‌بار هستند؟ حقیقت این است که از روزی که این رژیم سر کار آمد با شعار صدور انقلاب که در واقع صدور ارتجاع و تروریسم بود با هدف تشکیل امپراطوری اسلامی در منطقه دخالت کرد.



اما با وجود همه این اعمال، این رژیم الآن بسیار ضعیف و شکننده شده است به‌دلیل ضرباتی که در سطح منطقه خورده است و شرایط غلیان و قیام در داخل کشور و انزوای بین‌المللی که رژیم در آن قرار دارد.


زمان آن رسیده است که مردم و کشورهای عربی و اسلامی و منطقه به یک حرکت بین‌المللی فراخوان دهند به‌منظور خلع ید از رژیم ایران و شبه‌نظامیان و مزدورانش از منطقه و از مناطق نفوذش در عراق و سوریه و لبنان و یمن و ریشه‌کن کردن آنها.


تا زمانی که این رژیم بر سر کار است، امنیت و ثبات و صلح در منطقه محقق نمی‌شود. به‌عقیده من راه‌حل مشروع و آلترناتیو واقعی، حمایت از این مقاومت به‌رهبری خانم مریم رجوی است. این تصادفی نیست که اکثریت اعضای پارلمان اردن از سال۲۰۰۷ همواره بیانیه‌هایی در حمایت و همبستگی با این مقاومت داده‌اند و هیئت‌های پارلمانی و شخصیت‌های اردنی در گردهمایی‌های این مقاومت در سالهای گذشته شرکت کرده‌اند.


ما در کنار همه آزادگان در جهان هستیم و به جامعه جهانی فراخوان می‌دهیم که این مقاومت را به‌رسمیت بشناسد و جلوی توسعه‌طلبیهای رژیم ایران را بگیرند.


در پایان از خانم رجوی تشکر می‌کنم که در این سالیان در برابر این رژیم، از منافع مردم ایران و مردم منطقه دفاع کرد و دردها و رنج‌های آنان را به گوش جهانیان رساند.


والسلام علیکم ورحمه الله



صابر رستم‌خانلی – عضو کمیتهٔ روابط بین‌المللی و ارتباطات بین‌المجالس پارلمان جمهوری آذربایجان


برای کنگرهٴ شما آرزوی موفقیت دارم.


وقتی فرصت بود در پاریس در گردهمایی‌های بزرگ شما شرکت کرده‌ام و دوستان زیادی در آنجا داریم.


از این فرصت استفاده می‌کنم و به‌خانم مریم رجوی سلام می‌کنم. برای او در این کار بی‌نهایت پر مسئولیت و دشوار اما مقدس (آرزوی موفقیت دارم) و من می‌گویم «مقدس»، چرا ۸۰میلیون انسانی که برای تاریخ ایران و آینده ایران تلاش می‌کنند بی‌اندازه پرارزش است؛ و به‌ایشان از صمیم قلب سلام می‌کنم و به‌خاطر این گردهمایی زیبا تبریک می‌گویم. مجاهدین خلق از جمله تشکیلاتی است که در تاریخ ایران نقشی جدی ایفا کرده است. من قادر نیستم کار این تشکیلات را ارزش‌گذاری کنم، ولی ما همراه با شما نگران آینده ایران هستیم. حکومت آخوندها و شیوهٔ ادارهٴ کشور توسط آن‌ها، بی‌احترامی به‌خلق ایران است. ایران خلقی بزرگ و جنگاور و با لیاقت دارد. امور این خلق را هم باید با لیاقت اداره کرد.


در سال۱۳۹۸ این خلق جنبشی داشت که رئیسی در کشتار ۱۵۰۰نفر از آنها مشارکت داشت. در قتل‌عام ۳۰هزار نفر، از نفرات اصلی آن همین رئیسی بود. به‌همین دلیل در ایران نارضایتی جدی در این زمینه وجود دارد. خلق ایران خواهان نوع دیگری از انتخابات است.


یک بار دیگر برای خانم مریم رجوی آرزوی موفقیت دارم. برای همهٔتان آرزوی سلامتی دارم. انشاالله این بیماری (کرونا) هم سریعتر بگذرد تا در کنگره‌های حضوری بتوانیم با هم دیدار کنیم.



مطالب مرتبط


دکتر آلخو ویدال کوادراس، استرون استیونسون، پائولو کازاکا در گردهمایی جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱

گردهمایی جهانی ایران آزاد؛ سخنرانی شیلا جکسون لی، برایان فیتزپاتریک، جودی چو، اسکات پری، دان بیکن، گاس بیلیراکیس

 
لطفا به اشتراک بگذارید: