دکتر آلخو ویدال کوادراس، استرون استیونسون، پائولو کازاکا در گردهمایی جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱

سخنان دکتر آلخو ویدال کوادراس - رئیس کمیتهٔ بین‌المللی در جستجوی عدالت در گردهمایی جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱ـ ۳۱تیر۱۴۰۰


خانم رجوی، میهمانان گرامی، امسال اجلاس سالانهٔ ایران آزاد تحت شرایط کاملاً متفاوتی به‌نسبت سال‌های قبل برگزار می‌شود، به‌خصوص به‌این دلیل که یک قتل‌عام‌کننده در آستانهٴ قرار گرفتن در مسند ریاست‌جمهوری (رژیم) ایران است. کمیتة بین‌المللی در جستجوی عدالت که افتخار ریاست آن‌را دارم، سال‌ها‌ست از این اجلاس حمایت می‌کند و ما خیلی به‌آن افتخار می‌کنیم.


می‌خواهم قدردانی این کمیته را از تمامی سخنرانان برجسته از سراسر جهان ابراز کنم به‌خاطر حمایت ارزشمند آنها از مردم ایران و مقاومتشان


من قصد تکرار آنچه را که میهمانان ما آن‌را ابراز داشته‌اند ندارم. به‌عنوان رئیس کمیتة بین‌المللی در جستجوی عدالت می‌خواهم جمع‌بندی خودمان را از این‌ رویداد منحصر به‌فرد و شیوا بیان کنم و این جمع‌بندی به‌این قرار است:


دیگر هیچ بهانه‌یی برای تحمل و استمالت رژیم شیطانی در ایران وجود ندارد.



ارادهٴ شورای ملی مقاومت ایران و رهبر آن برای تحقق یک ایران آزاد همان‌طور که همهٔ ما در سخنرانی خانم رجوی در این رویداد آن‌را شنیدیم هیچ‌شکی باقی نمی‌گذارد که مردم ایران مصممند که این رژیم را تغییر بدهند.


هم‌چنین ما پیام‌های روشنی را از داخل ایران از جانب کسانی شنیدیم که جان خود را به‌خطر می‌اندازند تا خواست خود را برای تغییر رژیم بیان کنند. تمامی مساعدت‌های ارزشمند صورت‌گرفته در این اجلاس منحصر به‌فرد ۳روزه، نشانهٔ یک حمایت قوی بین‌المللی از مردم ایران برای چنین تغییری است.


لذا من رهبران اروپایی و استمالت‌کنندگان رژیم را مخاطب قرار می‌دهم تا به آنها بگویم: بیایید واقعیت را ببینیم. به‌رغم تمامی استمالت‌های شما، رژیم هیچ ذره‌یی از امتیاز به‌شما نداده و نخواهد داد. با استمالت از آخوندها شما فقط خود را از مردم ایران دور می‌کنید که خواهان خلاصی از شر آخوندها هستند. هم‌چنین اروپا را بی‌اعتبار می‌کنید و اتحادیة اروپا را در اذهان میلیونها ایرانی بی‌اعتبار می‌کنید که به‌سیاست استمالت با تمسخر می‌نگرند.


اگر دولتهای ما به‌آخوندها پشت نکنند و در کنار مردم ایران قرار نگیرند، آنها بازندگان بزرگ خواهند بود و ارزش‌های اروپایی را لگدکوب خواهیم کرد که برای آن میلیونها اروپایی جان خود را در قرن بیستم از دست دادند.


در پایان بگذارید به‌شما اطلاع بدهم که کمیتة بین‌المللی در جستجوی عدالت تعهد دارد تا بیش از هر زمان دیگر تغییر در سیاست اتحادیة اروپا در قبال ایران را محقق کند و در این رابطه ما از همهٔ شخصیتهایی که در این اجلاس شرکت کرده‌اند استقبال می‌کنیم که به‌ما بپیوندند و کمکمان کنند.


با تشکر فراوان.



استرون استیونسون - همآهنگ‌کنندهٴ کارزار تغییر در ایران


ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور گزینش‌شدهٔ (رژیم) ایران به‌دنبال یک انتخابات قلابی، قرار است در ماه اوت به‌قدرت برسد.


او ممکن است اسکاتلند مقصد اولین سفر بین‌المللی او به‌عنوان رئیس‌جمهور باشد.


گویا رئیسی به‌کنفرانس کاپ-۲۶، کنفرانس تغییرات آب و هوایی ملل‌متحد در گلاسکو از ۳۱اکتبر تا ۱۲نوامبر امسال دعوت شده است.


این گفتگوها، سران کشورها، متخصصین آب و هوا، و کنش‌گران را گردهم می‌آورد تا روی اقدامات همآهنگ برای مقابله با تغییرات آب و هوایی توافق کنند. انتظار می‌رود ۲۰۰ رهبر جهان و بیش از ۳۰۰۰۰هیأت در این کنفرانس شرکت کنند.


اما همان‌طور که همهٔ ما می‌دانیم، رئیسی در فهرست تحریم‌های آمریکاست، آن‌هم به‌خاطر سریالی از نقض‌های حقوق‌بشر. او یک قاتل و یک عامل نسل‌کشی است که علناً به‌نقش خود به‌عنوان عضوی از هیأت مرگ افتخار کرده که بر قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی در تابستان۱۳۶۷ نظارت کرده است.


رئیسی قبل از ارتقای خود به‌رئیس‌جمهوری، رئیس قضائیة (رژیم) ایران بود که در آنجا توانست از تخصص خود به‌عنوان یک قتل‌عام‌کننده استفاده کند. او دستور حلق‌آویز ۲۵۱نفر را در سال۲۰۱۹، ۲۶۷نفر در سال۲۰۲۰، و تعداد زیادی اعدام را تاکنون در سال۲۰۲۱ داده است.



بنا‌به‌گفتهٴ شهود عینی که جان به‌در برده‌اند، رئیسی اغلب بر شکنجة مردان و زنان نظارت داشت و بعد هم شخصاً در اعدام آنها حاضر بود.


آنیس کالامار دبیرکل عفو بین‌الملل خواستار تحقیق دربارهٔ رئیسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت و شرکتش در قتل، ناپدیدسازی اجباری و شکنجه شده است.


می‌خواهم امروز روشن سازم که از رئیسی در اسکاتلند استقبال نمی‌شود. مردم اسکاتلند از قاتلان کشتار جمعی خوششان نمی‌آید. من دولت انگلستان که میزبان این اجلاس است و دولت اسکاتلند را فرا می‌خوانم که ورود رئیسی را به‌انگلستان ممنوع کنند. او رئیس‌جمهور مطرود‌ِ یک حکومت مطرود است و باید متناسب با همین با او رفتار شود.


آخرین قاتل کشتار جمعی که به‌اسکاتلند آمد معاون هیتلر، رودلف هس بود که در سال۱۹۴۱ با هواپیما به‌اسکاتلند آمد و بلافاصله دستگیر شد و بقیة عمرش را در زندان سپری کرد.


رئیسی باید بداند که به‌خاطر جنایاتش مورد حسابرسی قرار خواهد گرفت و هیچ مصونیتی برای کشتار جمعی و نسل‌کشی نمی‌تواند وجود داشته باشد.



پائولو کازاکا – پرتغال


در ۱۸ژوئن، رژیم آخوندی نمایش علنی معرفی وفادارترین پیرو ولی‌فقیه را به‌عنوان رئیس‌جمهور گزینش‌شدة (رژیم) ایران را برگزار کرد. آگاه از این‌که نمایش‌های اصلاح‌طلب در برابر اصول‌گرا دیگر قادر به‌فریب مردم در داخل و خارج از ایران نیست، آخوندها تصمیم گرفتند روی کسی شرط‌بندی کنند که طی بیش از ۴۰سال نشان داده که خون‌ریزترین و بی‌وجدان‌ترین عامل کشتار جمعی است.


پیام روشن است. روزهای اصلاحات خیالی سپری شده است. رژیم قصد دارد به‌طور علنی به‌خرابکاری و سوءمدیریت کشور ادامه دهد، دستگاه تروریستی و توسعه‌طلبی خود را تغذیه کند و با سرکوب، زندانی‌کردن و کشتار، منافع و قدرت طبقهٔ حاکم خود را حفظ کند. اما آخوندها خشم جامعهٔ ایران را علیه حاکمیت خود دست‌کم گرفته‌اند.


بلافاصله بعد از انتخابات نمایشی، کارگران صنعت نفت اعتصاب‌های خود را افزایش داده‌اند. مردم علیه قطع برق تظاهرات کردند.


مردم ایران به‌طور گسترده انتخابات نمایشی ریاست‌جمهوری را نادیده گرفتند و آگاه هستند که رژیم کاملاً ناتوان از اصلاح خود است و خواسته‌های مردمی فقط از طریق یک نظام آزاد، دمکراتیک و مبتنی بر جدایی دین از دولت برآورده می‌شود که راهنمای عمل آن آخوندهای بنیادگرایی نباشند که می‌خواهند جهان را گمراه کنند، بلکه ارادهٴ بهبود بخشیدن به‌شرایط زندگی مردم باشد.


جهان دمکراتیک باید حق مردم ایران را برای تعیین سرنوشت کامل خود و انتخاب آزادانه و دمکراتیک دولت خود به‌رسمیت بشناسد. این تنها راه برآورده‌کردن آرزوهای مردم و آزاد کردن کشورهای منطقه از دستبرد تروریستی و توسعه‌طلبانهٴ سپاه پاسداران است و این‌که جهان آزاد یک شریک متعهد و قابل‌اتکا به‌دست آورد. وظیفهٔ ما متوقف ساختن مماشات با آخوندهای بنیادگرا، تروریست و توسعه‌طلب در ایران و حمایت از مردم ایران است.



مطالب مرتبط


اد ملکرت، لارش ریسه، کایرا فیلیپس در گردهمایی جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱

گردهمایی جهانی ایران آزاد؛ سخنرانی لیام فاکس، آنا فوتیکا، رادوسلاو شیکورسکی، ادوارد کوکان، او درونیوس آزوبالیس و لولزیم باشا

 
لطفا به اشتراک بگذارید: