فرانسیس تاونزند، ارتشبد جیمز کانوی، ژنرال جک کین، ژنرال چاک والد در گردهمایی جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱

سخنان فرانسیس تاونزند – مشاور رئیس‌جمهور آمریکا (۲۰۰۸) در گردهمایی جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱ ـ۳۱تیر۱۴۰۰


با سلام؛ متشکرم از دعوت شما برای پیوستن مجدد به‌گردهمایی امروز، این‌بار به‌صورت مجازی.


من عمیقاً اهمیت زیادی برای حمایت از میهن‌پرستان شجاعی مانند شما قائل هستم. شما که با وجود تهدیدات اراذل و اوباشی که امروز بر ایران حاکمند، به‌مبارزه خود برای یک ایران دمکراتیک ادامه می‌دهید. من از زمان ترک کاخ سفید متعهد بوده‌ام که در حمایت از ایران آزاد و دمکراتیک صحبت کنم. رژیم حاکم علاقه‌یی به‌اصلاحات عمده که نتیجهٔ اجتناب‌ناپذیر آن برکناری آنها از قدرت است، ندارد.


در حالی‌که جهان با رژیم ایران بر سر برنامهٔ تسلیحات اتمی آن درگیر است، بسیاری از فعالیتهای شرورانهٴ رژیم نباید نادیده گرفته شود. رژیم ایران از زمان امضای برجام در سال۲۰۱۵، میلیونها دلار آزاد شده را دریافت کرد و اقدامات تروریستی خود را در منطقه و سراسر جهان افزایش داده؛ دست به‌حملات سایبری علیه عربستان سعودی زده، به حوثی‌ها در یمن بودجهٔ نظامی اختصاص داده و البته مخالفان رژیم را نیز در داخل و خارج ایران هدف قرار داده است. در سال۲۰۱۸، رژیم یک توطئهٔ به‌خوبی برنامه‌ریزی‌شده و به‌خوبی تأمین مالی شده، ولی خوشبختانه ضعیف اجرا شده را علیه یک گردهمایی ما در حومهٔ پاریس به‌رهبری خانم رجوی ترتیب داد. من در میان شمار زیادی از شخصیت‌های برجستهٔ بینالمللی بودم که در آن گردهمایی شرکت داشتم؛ شخصیت‌هایی که امروز سخنان بسیاری از آنها را می‌شنوید. این تلاش گستاخانه برای ارعاب و زورگویی علیه اپوزیسیون، فقط باعث قوی‌تر و مصمم‌تر شدن ما شده است.


اندکی پس از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور بایدن در سال جاری، آنهایی که در این توطئه دست داشتند به‌حبس‌های سنگین محکوم شدند.


این‌که رژیم به‌تروریست اصلی این توطئه اجازه می‌دهد با گذرنامهٔ دیپلماتیک به‌اروپا سفر کند، فقط یک واقعیت مهم است که رژیم ایران را به‌تلاش برای بمب‌گذاری در آن گردهمایی با حضور دهها تن از شخصیت‌های برجستهٔ بین‌المللی در قلب اروپا مرتبط می‌کند.



ظاهراً حتی امضای برجام هم هیچ تأثیری در فعالیت‌های تروریستی رژیم نداشته.


احکام صادره در این پرونده به‌شدت از طرف سران رژیم ایران مورد مخالفت قرار گرفت. با این‌حال، روحانی با اشاره به‌عملیات تروریستی رژیم مانند این عملیات (علیه مقاومت) گفت که آنها از قبل به‌تصویب رژیم می‌رسند. وی گفت، «تمام موضوعات پیچیده سیاست خارجی و حوزه دفاعی، در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار می‌گیرد؛ چه زمانی که ما می‌خواهیم یک عملیات دفاعی انجام دهیم و چه زمانی که باید یک عملیات تهاجمی را در جایی انجام دهیم و چه زمانی که بخواهیم کار سیاسی مهمی را انجام دهیم، قطعاً در شورای عالی امنیت ملی در مورد آنها بحث خواهد شد».


محکومیت اسدالله اسدی، همراه با ۳همدست او، در زمینه مبارزه با تروریسم در سراسر اروپا در آینده، تأثیر به‌سزایی خواهد گذاشت. اسدی نتوانست مصونیت دیپلماتیک خود را به‌عنوان یک استراتژی دفاعی حفظ کند و تابعیت دوگانهٴ ایرانی- بلژیکی، از همدستان او سلب شد. تلاش مستمر برای حسابرسی از جمهوری اسلامی در قبال چنین اقدامات تروریستی ادامه دارد. ما باید به‌وضع قوانینی در آینده امیدوار باشیم که کشورهای عضو اتحادیة اروپا را قادر به‌شکایت از یک حکومت به‌خاطر اعمال تروریستی و اخذ غرامت مالی برای قربانیان کند.


رژیم ایران هنوز در حال اعمال نفوذ برای لغو تحریم‌های اعمال‌شده است پیامدهای اقتصادی تحریم‌ها هم‌چنان عاملی محرک برای بازگشت رژیم به‌میز مذاکره است. اکنون زمان آن نرسیده که از تحریم های بسیار مؤثر عقب‌نشینی کرد.


انتخابات قلابی ابراهیم رئیسی باید به‌دولت‌های اروپا و ایالات‌متحده یادآوری کند که امتیاز دادن به‌این رژیم، به‌هر بهانه‌یی، غیرسازنده خواهد بود. رئیسی یک ناقض مکرر حقوق اساسی بشر است که باید محاکمه شود و به‌جرم جنایات وحشتناک خود علیه بشریت مورد تحقیق قرار گیرد، نه اینکه توسط این دیکتاتوری مذهبی برای ریاست‌جمهوری انتخاب شود. وی در سال۱۳۶۷ عضو یک هیأت مرگ بود که هزاران زندانی سیاسی، به‌ویژه مجاهدین خلق را اعدام کرد. وی در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از انتخابات قلابی، از نقش خود در آن قتل‌عام دفاع کرد و گفت که باید به‌خاطر آن پاداش بگیرد؛ زیرا این کار در دفاع از مردم و امنیت ملی بود. دروغی بزرگ‌تر از این وجود ندارد. وی هم‌چنین مسئول دستگیری و شکنجهٔ غیرقانونی هزاران معترض ایران در جریان تظاهرات در سال۲۰۱۹ است. دبیرکل عفو بین‌الملل آنیس کالامار هم‌چنان متعهد به پاسخگو کردن رئیسی به‌جنایاتش است و در عین حال افشای نمایش انتخابات رژیم به‌عنوان چیزی که واقعاً هست، یعنی جنایت دیگری علیه حقوق‌بشر و دموکراسی.



آرزوی دموکراسی یک رویای زودگذر در بین افراد جدا از هم در سراسر ایران نیست. بلکه یک شبکهٴ مقاومت ریشه‌دار وجود دارد که هم‌چنان سازمان‌یافته و متعهد به‌ایجاد تغییر است.


ما هنگام مذاکره با دولتهای خارجی همیشه یک انتخاب داریم و بایستی از پذیرش هژمونی رژیم ایران اجتناب کرد. ایالات‌متحده، همراه با سایر کشورهای جهان، مجبور نیستند که تبدیل‌شدن رژیم ایران را به یک حکومت اتمی قبول کنند و یا به‌استفادهٴ آن از تروریسم به‌عنوان یک ابزار سیاسی تن بدهند. برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی برای آیندهٴ ایران هم‌چنان به‌عنوان چارچوبی محکم برای استقرار یک جمهوری دمکراتیک در آینده عمل می‌کند. یک جایگزین مناسب در برابر وضعیت فعلی وجود دارد و ما نباید این‌را فراموش کنیم.


خانم رجوی هم‌چنان در مبارزه با رژیم و تعهد خود به‌اصول دمکراتیک مصمم باقی مانده، از جمله در دفاع از آزادی بیان، برابری زنان و ایران غیراتمی.


من هرگز از نبردی که می‌دانم می‌توانیم در آن پیروز شویم دور نمی‌شوم و در کنار سازمان مجاهدین خلق ایران، شورای ملی مقاومت ایران و تلاش مستمر برای حمایت از حقوق‌بشر در ایران و سراسر جهان می‌ایستم. این، هم ضروری و هم مسؤلیت ما است که صدای خود را بلند کنیم، به‌نیابت از کسانی که نمی‌توانند به‌خاطر سرکوب رژیم در ایران چنین کاری بکنند. ما باید متعهد، قوی، پایدار و سرسخت باقی بمانیم تا به‌هدف نهایی خود، یک ایران آزاد و دمکراتیک برسیم، جایی که می‌توان یک گردهمایی مانند این‌را برگزار کرد. من مفتخرم که نقش کوچکی در این سعی و تلاش ایفا کنم و تا آن روز در کنار شما خواهم ماند. متشکرم.



ارتشبد جیمز کانوی – فرمانده پیشین نیروی تفنگداران دریایی آمریکا


سلام دوستان من. واقعاً متأسفم که نمی‌توانم برای رویداد امسال به‌شما بپیوندم.


اول، حتی پس از مرگ سلیمانی، ایران هم‌چنان به‌عنوان یک عنصر منفور در خاورمیانه نقش بازی می‌کند. با ایجاد خون‌ریزی در عراق، سوریه، یمن


اخیراً، حملات موشکی توسط حماس به شهرهای اسراییل فقط با مجوز ایران میسر بود.


ثانیا، به‌رغم سرخوردگی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و گزارشهای مربوط به‌مواد هسته‌یی در مکانهایی در ایران که قرار نیست در آنجا باشند، ما شاهد هستیم اتحادیه اروپا به‌این گزارشها بی‌اعتنایی کرده و هم‌چنان به‌دنبال راههایی برای جلوگیری از تحریم‌های اعمال شده به‌ایران توسط آمریکا است.


اما نکتهٔ آخر و مهم این که، یک تندرو دیگر نیز به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران گزینش شده است. وی کسی است که حتی بیش از سلف خودش دستانش به‌خون آغشته است. گزینش تأسف‌آور او باید پیام قویی بفرستد به‌کسانی که امیدوار بودند یک دولت معتدل‌تر به‌قدرت برسد.


هیچ کس نمی‌گوید اینها اتفاقات مثبتی است. با همهٔ این احوال اما، من شما را تشویق می‌کنم که دلسرد نشده و عزم راسخ خود را دو برابر کنید برای ایجاد یک ایران آزاد و دمکراتیک. مضافاً این‌که موارد زیادی وجود دارد که باید با خوش‌بینی به‌آنها نگاه کنید و روحیهٔ شما را برای مسیر رو به جلو بالا ببرد. به‌هر حال، این جنبش طی سالیان گذشته شاهد تندروها بوده که می‌آیند و می‌روند، هر چند این امر خانواده‌هایی که عزیزان خود را به‌خاطر روح پلید آنها از دست داده‌اند را خشمگین می‌کند.



طرح ۱۰ماده‌ای مریم رجوی باید جذابیت زیادی برای هر فرد آزادیخواهی داشته باشد که آن را می‌شنود.


بنابراین سؤال این می‌شود که آیا مردان و زنان در کف خیابان به‌نقطه‌یی خواهند رسید که دیگر نتوانند تحمل کنند و حاضر باشند به‌خاطر آزادی همه چیز را به‌خطر بیاندازند.


من از خواندن تاریخ لذت می‌برم و تقریباً هر کتابی که در مورد مردمی که در کوه‌ها، بیابانها و دشتهای کشور شما زندگی می‌کنند خوانده‌ام، آنها را انسان‌هایی باهوش، مبتکر، خانواده‌دار و مدافع سرزمین و اعتقاداتشان توصیف می‌کند.


مطمئناً چنین افرادی نمی‌توانند برای همیشه از اعمال یک دولت مستبد عقب مانده که جوانانشان را زندانی کرده و هر نوع بحث صادقانه را مجازات می‌کند، راضی باشند.


نهایتاً این که، شما رهبریی دارید که شما را به‌سوی موفقیت هدایت می‌کند. رهبری یعنی الهام بخشیدن به پیروان. یعنی تصمیم‌گیریهای صحیح و به‌موقع. یعنی سنجش خطرات یک عمل در برابر موفقیتهای احتمالی آن. من به‌خانم رجوی که در بین شما حضور پیدا می‌کند توجه کرده‌ام. من در ذهنم او را با رهبران نظامی قدرتمند و فعالی که طی سالهای گذشته دیده‌ام مقایسه کرده‌ام. او در این قیاس موقعیت بالایی به‌دست می‌آورد. او فرد مناسب در زمان مناسب برای رساندن جنبش به قلهٔ بلندیهاست، به او اعتماد کنید و از او پیروی کنید تا چیزهای خوب سرانجام متعلق به‌شما شود.


من به‌این معتقدم چرا که در مقام قیاس رژیم به‌کارهای احمقانه ادامه خواهد داد، آنها قهرمانان مردم مانند کشتی‌گیر نوید افکاری را اعدام می‌کنند، آنها قاتلان را برای منفجر کردن منتقدان خود روانهٴ مرزهای سایر ملتها می‌کنند. آنها هم‌چنان به‌تقلب و فریب بازرسان بین‌المللی ادامه خواهند داد و به‌حسابهای بانکی خود در سوئیس طلا اضافه می‌کنند تا روزی که مردم از دستشان به‌اندازه کافی کشیده باشند.


بگذارید پیام خود را با یک نقل‌قول ساده از ساموئل آدامز، یکی از پدران بنیانگذار آمریکا، به‌پایان ببرم. وی گفت: «برای رسیدن به‌پیروزی اکثریت لازم نیست. بلکه یک اقلیت منسجم و خستگی‌ناپذیر که مشتاق باشد شعله‌های آزادی را در اذهان انسان‌ها برافروزد کافی است». دوستان سرسخت و کوشا باشید زیرا روز شما فرا خواهد رسید. کنفرانس عالی داشته باشید.



ژنرال جک کین - معاون پیشین ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا


از شما متشکرم. خوشحالم که یک‌بار دیگر در کنار شما دوستان ایرانیم هستم. بسیار مفتخرم که با شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران، و هم‌چنین با رهبر استثنایی و شجاع شما خانم مریم رجوی هستم. بسیار به‌جاست که من این‌جا در مقابل کنگرهٴ ایالات متحده هستم که مردم آن، آمریکایی‌ها، در برابر استبداد و خودکامگی مقاومت کردند و برای آزادی خود جنگیدند و جان خود را نثار کردند. اکنون، ۲۴۶سال بعد، من به‌همکاران آمریکایی خود پیوسته‌ام تا حمایت کامل خود را از مقاومت شما و خواست شما برای یک ایران آزاد و تلاش شما تحت رهبری مریم رجوی برای الهام‌ بخشیدن به‌مردم ایران و مردم سراسر جهان ابراز کنیم. شما به‌روشنی توجه جهانیان را به‌مبارزات مردم ایران برای آزادی جلب کرده‌اید.


مردم ایران هنوز در خیابانها کشته و زندانی و شکنجه می‌شوند. نیروهای نیابتی رژیم ایران از ژانویه تقریباً ۳۰حمله علیه نیروهای آمریکایی در عراق انجام داده‌اند و با هزاران موشک و راکت به عربستان سعودی و اسراییل حمله کرده‌اند و با جنگ‌های داخلی در یمن و سوریه به بی‌ثباتی در خاورمیانه ادامه می‌دهند. و البته، اکنون یک انتخابات دروغین دیگر در ایران که ولی‌فقیه نامزدها را دستچین کرد و برنده این انتخابات را نیز از پیش تعیین کرد؛ یعنی ابراهیم رئیسی، یک قاتل دسته‌جمعی که در سطح بین‌المللی به‌جرم قتل و زندانی‌کردن مردم محکوم شده است. رژیم ایران تظاهر به‌انتصاب رؤسای جمهوری را که به‌طور نمایشی به‌همکاری با جامعهٔ جهانی و بهبود زندگی در داخل برای مردم ایران تمایل نشان می‌دادند، کنار گذاشته است. ما رئیسی را می‌شناسیم و به‌خوبی می‌دانیم که او و آخوندها چه خواهند کرد. هر گونه مقاومت در برابر رژیم را سخت سرکوب می‌کنند، جنگ‌های نیابتی (رژیم) ایران را برای تسلط و کنترل بر خاورمیانه ادامه می دهند و به‌توسعهٴ تسلیحات اتمی و موشکهای بالستیک برای شلیک آنها به سراسر خاورمیانه و اروپا ادامه خواهند داد.


در این شش سال پس از امضای برجام، رژیم ایران به‌یک حکومت مسؤل و پاسخگو در جامعهٔ بین‌المللی تبدیل نشد، چیزی که هدف اصلی پس از اعطای مشروعیت ناحق در یک توافق‌نامهٔ بین‌المللی به‌رژیم ایران بود. دولت یمن که روابط دوستانه‌یی با ایالات متحده و متحدان ما دارد، توسط نیروهای نیابتی رژیم ایران، یعنی حوثی‌ها، سرنگون شد، آن‌هم درست در سالی که این قرارداد منعقد شد. و تجاوزات رژیم ایران در سوریه، عراق و حملات علیه نیروهای آمریکایی، اسراییل و عربستان سعودی افزایش یافت.



رژیم ایران درست کمی بیش از یک سال قبل، بیش از ۱۵۰۰نفر از مردم ایران را به‌قتل رساند و بیش از ۱۲۰۰۰معترض را به‌زندان انداخت.


چگونه دولت بایدن می‌تواند این‌قدر احمقانه و غیرمسئولانه عمل کند که همان اشتباه بزرگ را دوباره تکرار کند؟ دولت بایدن و متحدان اروپایی آنها از پذیرفتن حقیقت امتناع می‌ورزند.


رژیم ایران درخواست خود برای دستیابی به سلاحهای اتمی مصّر است. لغو تحریم‌های جامع دولت ترامپ و ورود به‌یک توافق اتمی دیگر، رژیم ایران را قادر خواهد ساخت تا به‌جنگ‌های نیابتی خود دامن بزند و آنها را در سرکوب افرادی که در برابر رژیم مقاومت می‌کنند جری‌تر خواهد کرد. ایالات متحده باید یک‌بار و برای همیشه ایده مماشات با (رژیم) ایران و این تصور را که می‌توان به‌این رژیم اعتماد کرد تا رفتار خود را تغییر دهد، کنار بگذارد. مهار تجاوزات (رژیم) ایران، منع توسعهٴ موشکهای بالستیک و دسترسی به‌یک دوجین سایت مخفی اتمی، حتی بخشی از مذاکرات در حال انجام نیستند.


چه‌قدر این ناخوشایند است. آنچه این واقعیت ناگوار بر آن دلالت دارد این است که رژیم ایران در راه رسیدن به‌سلاح اتمی و حتی بی‌ثبات‌سازی بیشتر خاورمیانه است.


ایالات متحده باید روشن سازد که همان‌طور که رئیس‌جمهور بایدن هفتهٔ گذشته گفت « (رژیم) ایران در زمان من به سلاح اتمی دست نخواهد یافت». یعنی در صورت لزوم، آخوندها باید با توسل به‌زور متوقف شوند و گزینهٴ نظامی باید دوباره روی میز برگردد.


هدف جنگ نیست. بلکه بازداشتن رژیم از طریق به‌کارگیری معتبر یک گزینهٴ نظامی بالقوه است.


قرار گرفتن در کنار مردم ایران و مقاومت آنهاست که می‌خواهند یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین از دولت و ارزش‌های دمکراتیک شامل انتخابات آزاد و عادلانه، آزادی بیان و حقوق اقلیتها را برقرار کنند.


مردم ایران تشخیص داده‌اند که آخوندها تضعیف شده‌اند. رژیم بسیار ضعیف‌تر، آسیب‌پذیرتر، عمدتاً در موضع دفاعی و منزوی‌تر از همیشه است. مردم ایران به‌چشم، موج فزاینده علیه رژیم را می‌بینند و آن‌را احساس می‌کنند. مردم ایران به‌خوبی می‌دانند که آنها در نوک پیکان مبارزات قرار دارند. مردم ایران می‌دانند در مسیر تغییر رژیم قرار گرفته‌اند.


ایالات متحده و جامعهٔ جهانی با مردم ایران در نبردشان برای تغییر رژیم و کسب آزادی هستند. ما در ایالات متحده از شجاعت مردم ایران و رهبری خانم مریم رجوی و آنچه که او به‌عنوان رئیس‌جمهور یک ایران آزاد انجام خواهد داد الهام می‌گیریم. خداوند مردم آمریکا را حفظ کند و خداوند مردم ایران را حفظ کند. متشکرم.



ژنرال چاک والد - جانشین پیشین فرمانده نیروهای آمریکا در اروپا


در ۱۸ژوئن۲۰۲۱ اکثریت مردم ایران انتخابات قلابی ریاست‌جمهوری رژیم را تحریم کردند. طبق گزارشهای موثق مخالفان، ۹۰٪ مردم از صندوق‌های رای دوری کردند.


حتی طبق آمار رسمی خود رژیم در پایتخت یعنی تهران، تنها ۲۰٪ در انتخابات شرکت کردند. میزان مشارکت مردم آن‌قدر کم بود که آنها نتوانستند بیش از ۲۰٪ را اعلام کنند.


این انتخابات دو چیز را نشان داد:


اول این‌که، مردم ایران این رژیم را نمی‌خواهند و اکثریت قابل توجهی از آنها رژیم حاکم را رد می‌کنند.


دوم، صعود ابراهیم رئیسی به‌مقام ریاست‌جمهوری رژیم توهم میانه‌روی را در درون این رژیم پایان داد، یعنی این تصور غلط که امتیاز دادن به‌رژیم شاید منجر به‌تغییر رفتار آن شود.


این آغاز دورهٴ جدیدی از برخورد با این رژیم است. بنابراین، در مورد مسئلهٔ اتمی ما نباید هیچ امتیازی به‌رژیم بدهیم. این رژیم قابل اعتماد نیست. مدتها قبل از خروج آمریکا از برجام، این رژیم با ادامهٔ ابعاد نظامی مخفی برنامهٔ اتمی خود، برجام را کاملاً نقض کرده بود. گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در آن مطرح شده حداقل اثراتی از اورانیوم غنی‌شده در ۳سایت اتمی از پیش اعلام‌نشده وجود دارد، واقعیت غیرقابل انکار دیگری است که نمی‌توان به‌این رژیم اعتماد کرد. ما باید به ۲۰سال فریبکاری این رژیم پایان بدهیم. پاسخ در برابر این رژیم، دادن امتیازات بیشتر به‌آن نیست بلکه اتخاذ یک موضع قاطع و فرستادن پیام واضحی به (حکومت) تهران است که این‌بار تحریم‌های جامع‌تری از طرف جهان، نه فقط ایالات‌متحده، اعمال خواهد شد.


در مورد تروریسم، ایالات‌متحده و اروپا باید در ارسال یک پیام روشن به (حکومت) تهران متحد باشند که ادامهٔ تروریسم آن تحمل نخواهد شد. در این زمینه، مهم است که تأکید کنیم، آنچه جهان با آن روبه‌رو است «تروریسم حکومتی» است. در این‌جا مثال دیگری در مورد یک اقدام تروریستی به‌خصوص وجود دارد که برای اولین‌ بار یک دیپلمات در حال خدمت رژیم حین ارتکاب جرم دستگیر و به ۲۰سال زندان در بلژیک محکوم شد. این نشانهٔ دیگری است از این‌که مماشات نتیجه نمی‌دهد و این واقعیت که رژیم تهران، تروریسم خود را شدت بخشیده است.


در سال۲۰۱۸، دیپلمات رژیم در آلمان دستگیر شد و در سال۲۰۲۱، به‌همراه سه همدست به‌جرم دست‌داشتن در تروریسم علیه جنبش اصلی مخالف رژیم یعنی شورای ملی مقاومت ایران به‌حبس‌های سنگین محکوم شدند.



این واقعیت که رژیم پس از امضای برجام سعی در بمب‌گذاری در یک گردهمایی با حضور صدها شخصیت برجستهٔ بین‌المللی در قلب اروپا داشت، باید یک هشدار واضح و روشن باشد.


(حکومت) تهران با چنین اقدامات تروریستی و انتصاب رئیسی، یک قاتل کشتار جمعی، چهرهٔ واقعی خود را نشان داده است.


این نکته حیاتی است که همهٔ مقامات رژیم، از جمله ظریف، که وزارت امور خارجهٔ او دیپلمات‌تروریستها را به‌کار گرفت و روحانی، به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیت رژیم، در این توطئه نقش داشتند.


ظریف خودش گفته است که هیچ اقدامی با این اهمیت، بدون تأیید صریح نهادهای اصلی تصمیم‌گیری امنیتی رژیم انجام نمی‌شود.


ظریف اظهار داشت که دیپلماسی رژیم تابع منافع امنیتی آن است و وزارت‌خارجه اساساً ابزاری در اختیار نیروی قدس بوده است.


بنابراین، به‌وضوح، هیچ شکافی بین ظریف، خامنه‌ای یا روحانی وجود ندارد و هیچ تفاوتی بین تندروها و میانه‌روها وجود ندارد؛ همهٔ آنها تروریست هستند.


جنگ‌افروزی و دخالت رژیم در سایر کشورهای منطقه نیز بسیار نگران‌کننده است. آنچه باید برجسته شود، صرفاً اقدامات شرورانهٴ رژیم نیست، زیرا آنها قبلاً فاش شده است، بلکه این استدلال است که جنگ‌افروزی رژیم نه نشانهٔ قدرت بلکه حاکی از دیکتاتوری مستأصلی است که نتوانسته بحرانهای داخلی خود را حل کند. بنابراین، غرب نباید اجازه دهد که توسط این رژیم مورد باج‌خواهی قرار گیرد. رژیم فقط زبان قدرت را می‌فهمد و نه چیز دیگر.


و در پایان، در ایران جنبش مقاومت نیرومندی به‌رهبری سازمان مجاهدین خلق ایران، با شبکه‌ی قدرتمندی در داخل ایران، وجود دارد. رژیم در تهران بسیار آسیب‌پذیر است و مانند بسیاری از دیکتاتوری‌ها در فاز پایانی، قبل از سقوط نهایی به‌جنایات بیشتری متوسل می‌شود. غرب نباید اشتباهی را که در اواخر دههٔ ۱۹۷۰ مرتکب شدیم تکرار کند، زمانی که رژیم شاه را نیرومند و باثبات می‌پنداشت. رژیم آخوندی در دوران پایانی است. زمان آن فرا رسیده است که دولتهای ما در کنار مردم ایران و هم‌سو با خواست آنها برای تغییر رژیم بایستند.



مطالب مرتبط


ژان فرانسوا لوگاره، ژان پیر مولر، مارتین والتون، ژاک بوتو در گردهمایی جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱

گردهمایی جهانی ایران آزاد؛ سخنرانی کلی آیوت، حکیم جفریز، کوین مک‌کارتی، برد شرمن، جو ویلسون، دین فیلیپس

 
لطفا به اشتراک بگذارید: