ویژه برنامه قیام تشنگان خوزستان بپاخاسته ـ روی خط ایران ـ قسمت سوم و چهارم

روی خط ایران ـ ویژه برنامه قیام تشنگان خوزستان بپاخاسته ـ قسمت سوم ـ ۱مرداد۱۴۰۰


گفتگو با خسرو شهریاری، شاهین قبادی، غلامعلی قائمی‌نیا و دکتر مسعود کاشفی


نهمین روز خیزش و اعتراضات مردم خوزستان علیه بحران بی‌آبی و وضعیت دشوار اقتصادی ادامه دارد. این خیزش در روزهای نخست از خوزستان آغاز شد، اما دامنهٔ آن به مرور به استانهای بوشهر، اصفهان و لرستان کشیده شد.ویژه برنامه قیام تشنگان خوزستان بپاخاسته ـ روی خط ایران ـ قسمت سوم و چهارم

مردم دلیر این مناطق به‌رغم اعزام گله‌های نیروهای سرکوبگر در برابر این نیروها مقاومت کرده و آنها را تار و مار کردند. در جریان این درگیریها دهها تن شهید و مجروح شدند.

رژیم آخوند برای مقابله با این خیزش روزهای قبل اقدام به قطعی اینترنت در بسیاری از استانهای بپا خاسته کرده بود. اما این قیام سر بازایستادن ندارد.

قطع اینترنت امروز ۱مرداد

بر اساس منابع سازمان مجاهدین رژیم آخوندی اینترنت استان خوزستان را کاملا قطع کرده است تا مانع رسیدن اخبار خیزش مردم خوزستان بشود.

سایت فرانس ۲۴ در گزارشی از قیام مردم خوزستان در اعتراض به بی‌آبی در هفته جاری نوشت: تظاهرات به‌خاطر کمبود آب و قطعی برق روزهاست که ادامه دارد. سازمان حقوق بشر این فیلم ویدئویی را ارائه کرده و می گوید پلیس ضدشورش به تظاهرات کنندگان در سوسنگرد شلیک می‌کند.

سوسنگرد شهری که در جنوب غربی کشور و منطقه‌یی از خوزستان بوده و محل سکونت شهروندان عرب است که می‌گویند توسط تهران مورد تبعیض قرار گرفته‌اند.

روی خط ایران ـ ویژه برنامه قیام تشنگان خوزستان بپاخاسته ـ قسمت چهارم


گفتگو با دکتر مسعود کاشفی و غلامعلی قائمی‌نیا



مطالب مرتبط


ویژه برنامه قیام تشنگان خوزستان بپاخاسته ـ روی خط ایران ـ قسمت اول و دوم

ویژه برنامه قیام تشنگان خوزستان بپاخاسته ـ روی خط ایران ـ قسمت سوم و چهارم

نهمین روز قیام - بستن خیابان در اهواز، تظاهرات در رباط کریم و میبد یزد و فعالیتهای کانونهای شورشی در حمایت از خوزستان - پیام مسعود رجوی
لطفا به اشتراک بگذارید: