ویژه برنامه قیام ایران ـ روی خط ایران ـ گفتگو با حسین میرداماد و شبنم شبانی

روی خط ایران ـ ویژه برنامه قیام ایران ـ گفتگو با حسین میرداماد و شبنم شبانی ـ ۴مرداد۱۴۰۰


امروز قیام مردم ایران که از جنوب شروع شده بود به تهران رسید. رژیم هر کاری حاضر بود بکند تا از تهران سر در نیاورد نظر شما چیست؟

هر چند که زمینه های این قیام سالیان سال است در حال تعمیق و گسترش است اما از بحران آب در خوزستان شروع شد و بسرعت در شهرهای استان خوزستان گسترش پیدا کرد.

سپس به لرستان رسید و به راه پیدا کرده با استانهای دیگر منجمله بوشهر و تبریز. امروز در تهران یک نقطه عطف دیگری که در تهران شاهد آن بودیم.

من این را به یک زلزله تشبیه می کنم که پس لرزه‌های آن ادامه دارد. و قوی تر و قوی تر می شود. به دلیل اینکه کلیه زیرساختهای لازم را رژیم حاکم بر ایران از بین برده است و خدماتی که اگر در کشورهای دیگر یک ساعت این خدمات قطع شود مشکلات زیادی برای دولتها بوجود می‌آید، رژیم تاکنون جواب همه را با سرکوب داده است.

این قیام به تمامی شهرها و روستاهای ایران تسریع پیدا خواهد کرد. رژیم در واقع بخصوص بعد از قیام تیرماه سال ۷۸ جمعبندی را کرد که باید سپاه را منطقه‌ای بکند.

مناطق شمال و میانی و جنوب و غیره. در آن موقع پاسدار عزیزالله جعفری این طرح را آورد.

در حوزه نیروی انتظامی هم طرحهای مختلفی مطرح کردند منجمله طرح محله محور.

مطالب مرتبط


ویژه برنامه قیام ایران ـ روی خط ایران ـ گفتگو با ابوالفضل فولادوند

دوازدهمین روز قیام - تظاهرات و اعتراض در کرج، اهواز، کرمانشاه، همدان و تهران با شعار مرگ بر خامنه‌ای و خامنه‌ای حیا کن مملکتو رها کن - پیام مسعود رجوی
لطفا به اشتراک بگذارید: