۴۴اعدام در تیرماه همزمان با انتصاب جلاد۶۷ به ریاست جمهوری و اژه ای به ریاست قضاییه

مقاومت ایران خواهان ارجاع پرونده حقوق بشر ایران به شورای امنیت ملل متحد است ـ ۳مرداد۱۴۰۰


اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت


خانم مریم رجوی: خامنه‌ای بیهوده میخواهد با تشدید اعدام و سرکوب مانع بروز آتشفشان خشم مردم شود. خیزش خوزستان و گسترش آن به شهرهای مختلف نشان داد که اعدام و سرکوب کارآیی خودرا از دست داده است. ملل متحد و کشورهای عضو باید برای نجات جان زندانیان زیر اعدام دست به اقدام فوری بزنند

فاشیسم دینی حاکم بر ایران در وحشت از گسترش خیزشهای مردمی و برای ایجاد جو رعب و وحشت، به موازات انتصاب رییسی به ریاست جمهوری و اژه‌ای دژخیم گوشخوار به ریاست قوه قضاییه، به افزایش اعدامهای وحشیانه و جنایتکارانه روی آورده است. شمار اعدامهای ثبت شده در ماه تیر دست کم به ۴۴ تن بالغ میشود که ۴۱ مورد از آنها از ۱۰ تیرماه به بعد یعنی پس از گماشته شدن اژه ای صورت گرفته است.

۱۴ اعدام در زندان مرکزی اصفهان، ۷ اعدام در زندان مرکزی ارومیه، ۵ اعدام در زندان مرکزی مشهد، ۴ اعدام در زندان مرکزی شیراز، ۳ اعدام در زندان مرکزی زاهدان، ۲ اعدام در هریک از زندانهای گوهردشت، مرکزی رشت، و زندان مراغه و یک اعدام در هر یک از زندانهای مرکزی زنجان، مرکزی قم، مرکزی مهاباد و جیرفت صورت گرفته است. این آمارها قطعا همه اعدامها را در برنمیگیرد وبسیاری از اعدامها بصورت کاملا مخفیانه انجام میشود.

در میان این اعدامهای جنایتکارانه،‌ داوود قاسم زاده و بهاء الدین قاسم زاده دو برادری بودند که در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰، و علیرغم اعتراضات بین‌المللی اعدام شدند. بها‌ءالدین زمان ارتکاب جرم انتسابی کودک محسوب می‌شده است.


خانم مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت گفت خامنه‌ای بیهوده تصور میکند با افزایش اعدامها و تشدید سرکوب میتواند مانع بروز آتشفشان خشم مردم ایران شود. خیزش قهرمانانه مردم خوزستان و گسترش آن به شهرهای مختلف ایران بخوبی نشان داد که اعدام و سرکوب کارآیی خودرا از دست داده است. وی ملل متحد و کشورهای عضو را به محکوم کردن اعدامهای جنایتکارانه درایران و اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام فراخواند و تاکید کرد پرونده نقض وخیم و سیستماتیک حقوق بشر در ایران باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع و سردمداران رژیم بخاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲ مرداد ۱۴۰۰ (۲۴ ژوئیه ۲۰۲۱)

مطالب مرتبط


دژخیمان خامنه ای دو زندانی را در زندان مرکزی ارومیه اعدام کردند

اسامی ۱۲تن از شهیدان قیام

 
لطفا به اشتراک بگذارید: