مهدی سامع، دکتر محمد شیخی، ابراهیم مازندرانی در اجلاس شورای ملی مقاومت ـ خوزستان بپاخاسته‌

اجلاس شورای ملی مقاومت ایران «اجلاس خوزستان بپاخاسته» قسمت سوم ـ۵مرداد۱۴۰۰


مهدی سامع مسئول کمیسیون صنایع، سخنگوی سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران


خانم مریم رجوی عزیز، اعضای محترم شورای ملی مقاومت، خواهران، برادران، رفقای گرامی، دوستان عزیز سلام به همگی و سپاس از خانم سلیمیان که این فرصت را در اختیار من گذاشتند. من هم از این فرصت استفاده می‌کنم چند ساعتی صحبت خواهم کرد، در ۴۰-۵۰ مورد


خانم مریم رجوی:  درود درود


مهدی سامع:  اول در این ماه در همین ماهی که امروز که روزهای آخرش است رویدادهایی اتفاق افتاد که به گمانم عصاره چهل سال حیات شورای ملی مقاومت را به نوعی نشان داد. تحریم یک شعبده‌بازی سابقه‌دار در نظام ولایت فقیه، شاید بهتر باشه بهش بگیم مراسم انتصابات. برگزاری کهکشان بزرگ ۱۴۰۰ و جنبش‌ها و خیزشها به‌خصوص قیام‌های امروز چهارمین روز مردم خوزستان درود می‌فرستم به همه کسانی که این رویدادها را آفریدند و اظهار همدردی می‌کنم با خانواده شهدای قیام تشنگان در استان خوزستان. نکته دوم در ایران یک خانم یا آقایی به‌نام معروف وجود داره که همه بهش استناد می‌کنند میگن به‌قول معروف منم استناد می‌کنم به ایشون و میگم نیرویی که قصد داشتند نابودش کنند اگر از این وضعیت سالم در بیاد قوی‌تر میشه این را آقا یا خانم معروف میگه. فکر کنم این حرف در مورد ما در این لحظه ثابت میشه البته به شرطها و شروطها که شرط و شروطش را می‌گذارم برای مواد چهل به بالا. سوم موضوع کاری که خامنه‌ای کرد برای به کرسی نشاندن یک جلاد البته برای بستن شکافها در درون قدرت برای غلبه بر قیام و برای این‌که سرنگونیش را به عقب بیاندازد البته اجرا شد این واقعیتی است که این اجرا شد



اما به گمانم اگر خامنه‌ای دچار این توهمه که می‌تونه تضادها را در درون هرم قدرت مهار کنه سخت در اشتباهه. به سه دلیل:


۱- به‌دلیل تضاد بین قدرت حقیقی و قدرت حقوقی هم در واقعیت هم در قانون اساسی جمهوری اسلامی


۲- به‌دلیل شرایط انقلابی و وضعیتی که تضاد بین جامعه و حاکمیت ایجاد می‌کند


۳- به‌دلیل حضور جنبش مقاومت که در تمام موارد مداخله انقلابی انجام می‌دهد.


۴- معمولاً وقتی که آدمها در یک جشن تولد شرکت می‌کنند آرزو می‌کنند که در آن جشن موفقیت، سلامت و طول عمر من هم در جشن چهلمین سال حیات شورا آرزوی سلامتی و موفقیت می‌کنم ولی طول عمر آرزو نمی‌کنم و برعکس آرزو می‌کنم که امسال سال آخر حیات شورا باشه و سال آینده ما در ایران مجلس مؤسسان انتخاباتش برگزار شده باشه و بنابراین حیات شورای ملی مقاومت به پایان رسیده باشد. بقیه مواد را می‌گذارم... .



خانم مریم رجوی:


من هم سلام می‌کنم به آقای سامع


خیلی به‌جا گفتید نیرویی را که قرار بوده نابودش کنند وقتی که با این همه توطئه نمی‌توانند ۱۰۰بار بیشتر قوی‌تر و مستحکمتر بیرون میاد و به راهش و به مسیرش ادامه میده و قطعاً به تعهدش می‌رسد و به قله می‌رسد و هم‌چنان که شما گفتید آرزویی که دارید برای زمانبندی. ولی منم می‌خواستم اینجا یک ۲جمله‌یی بگویم که حضور شما در شورا در این سالیان، سالیان طولانی به‌خصوص کنار مسعود یکی از بینه‌های در واقع این شورا به صفت این‌که همه‌ی دوستان و رفقا با هر عقیده و نظری می‌توانند چگونه در اوج احترام و دوستی با هم یک مسیر سخت و طولانی را ادامه بدهند. از همه گردنه‌ها عبور کنند و اتفاقاً سختیها و گردنه‌ها اگر‌چه اونها را بر اصول خودشان پابرجاتر می‌کند ولی روابط و دوستیهاشون را ۱۰۰برابر می‌کند. بهرحال درود بر شما. خسته نباشید مجدداً تشکر می‌کنم ازتون.



دکتر محمد شیخی مسئول کمیسیون دانشگاهها


با سلام خدمت خانم مریم رجوی و اعضای محترم شورا به‌ ویژه دوستان عزیزی که در اشرف۳وجود دارند قبل ازهر چیزی پرکشیدن مسعود فرشچی پیام آور شادی و لبخند در سیما را در عین ناباوری از میان ما رفت تسلیت میگم در ادامه از قیام جوانان خوزستان در۴ روز گذشته درود می‌فرستم واز شهدای که در این جریان به‌شهادت رسیدند درود می‌فرستم و همین طوردر ادامه می‌خواستم چهلمین سالگردسی خرداد و تشکیل شورای ملی مقاومت اشاره‌ای هم داشته باشم اما کهکشان این کهکشان که بواقع کهکشان کهکشانها بود ازهر چه می‌توانستم باور کنم باز هم بالاتر و بالاتر بود محتوی آنرا همه می‌دانم از حضور۳۰سناتورو نماینده و شخصیت آمریکایی تا نخست‌وزیر کنونی اسلوونی و به‌ویژه از پمپئو که حضورش غیرمترقبه بود گر چه بقیه آمده بودند ولی وزیر امورخارجه تا ۶ماه پیش آمریکا دیگر یک مقوله دیگریست به‌ویژه ویژگیهای برنامه کهکشان خیلی خیلی خیره‌کننده بودند به‌خصوص برنامه روز سوم وبرزگداشت خاوران در همه این سه روز برنامه آنچه بیشتر از همه بچشم می‌خورد توانمندی و توانایی خانم رجوی بود که چنان استوار و قوی وپرانرژی بودند که آدم به این خصوصیتها درود می‌فرستد ایشان با صبر و شکیبانی بی‌حد خودشان سه روزه وهر روزه تا ۱۰ساعت عیان دنبال می‌کردند و خلاصه این‌که می‌شود گفت که هم‌چنان سمبل مقاومت و پایداری حتی فیزیکی بودند



اما آس برنامه وگل سرسبد آنها حضور۱۰۰۰کانون شورشی بود که چشم همه واز جمله رژیم آخوندی راخیره کرد و هنوز که هنوز است از آن صحبتی نکردند و نتوانستند آنرا هضم کنند.


همینطورتماس مستقیم کانونهای شورشی با برنامه و خانم رجوی که بواقع یکی از شاهکارهای این برنامه بود اما در آخر یک نکته را ناگفته نگذارم که خالق اولیه و تمام این برنامه‌ها و شگفتیها و سرفصلها کسی نیست جز مسعود که با پیگیری و تعهدی که در سال۵۰ به حنیف کبیر داد هم‌چنان در راه برآورد کردن آرزوهای محمدآقا به پیش می‌تازد سرفصلهای مهم تاریخ مجاهدین و مقاومت شورا راهمه می‌دانند از رهبری در زندان شاه به‌خصوص در جریان اپورتونیستها، از سخنرانیهای بعد از آزادی از زندان و قبل و یا بعد از خلال انقلاب ازچه باید کرد امجدیه که در سرفصلی بود از کاندید شدن ریاست‌جمهوری به‌عنوان نماینده تمام خلقهای ایران از تصمیم در مورد سی خرداد، تشکیل شورای ملی مقاومت درگیریهای درون شورا با کسانی که جز انقلاب دنبال سهم خودشان بودند از تشکیل ارتش آزادیبخش از ابتکار بسیارجالب و همیشه موفق پیشنهاد ریاست جمهوری خواهر مریم و چه ابتکارجالبی که هر چه از آن زمان داریم به یمن آن انتخاب بود و کوششهای خانم رجوی که نشان دادند شایسته‌ترین فرد برای اینکار بوده و هستند. پایداری ۱۴ساله در اشرف و لیبرتی که در نهایت به هجرت بزرگ به آلبانی انجامید از مسعود هر چه بگویم کم گفتم آخرین و بیشترین و بهترین ابتکارش تشکیل شوراهای مقاومت و کانونهای شورشی است که از سال۹۶ به بعد چنان آتشی به جان رژیم انداخته که رژیم خمینی همه روزه از آن شکایت دارد و از طرف دیگر تنها امید و آرزو مردم ایران برای رهایی از دست رژیم ضدبشری خمینی است با درود به کانونهای شورشی و بانی و باعث آن مسعود رجوی. موفق باشید.



خانم مریم رجوی:


با سلام و هزاران درود بر آقای دکتر شیخی. بسیار خوشحالم که دیدمتون مجددا. نمی‌توانم شما را ببینم و نگویم که جای مصی چگونه سبز و خرم است و من در عید بر مزار اون با حضور خودتون و سارا و مریم و آمیتیس عزیز دیدم که چگونه او تکثیر شده و بر عزم و جزم این خانواده برای نبرد بیشتر و پایداری بیشتر خودش را نشان میده. بهرحال شما خیلی زیبا از کهکشان گفتید غیر از اونجاهایی که من اختلاف‌نظر دارم با شما زیاد تکرارش نمی‌کنم و وارد بحثش نمی‌شوم ولی بدرستی حضور کانونهای شورشی و نقش در واقع ویژه‌ٔ اونها را در این دوران و از اونطرف بر نقش ویژه‌ٔ مسؤل شورا در این ۴۰سال و سرفصلهایش اشاره کردین که هر کدام جای توضیح و تفصیل و شرح و درس‌آموزی دارد که بماند برای بعد. درود بر شما و عزم جزم‌تون.



ابراهیم مازندرانی مسئول کمیسیون اصناف


خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٴ مقاومت ایران! در شروع صحبت‌هایم اجازه می‌خواهم برگزاری باشکوه و خیره کنندهٴ گردهمایی جهانی ایران آزاد را به شما و برادرم آقای مسعود رجوی و به خانم زهرا مریخی مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران که یک بار دیگر معجزه آفریدند و به تمامی مجاهدین و کانونهای دلاور شورشی و به خانوادهٴ بزرگ مقاومت تبریک بگویم. سخنرانیهای امیدبخش شما در جریان این گردهمایی سه روزه زبان گویای ۱۲۰هزار شهید راه آزادی و فریاد فرو خفتهٔ خلق ستمدیدهٴ ایران و کلام آخر کانون‌های‌شورشی و مؤسسان پنجم ارتش آزادی برای قیام و سرنگونی رژیم آخوندی بود.


نمایش شکوهمند ۱۰۰۰شورشگر از داخل ایران پایگاه اجتماعی مقاومت و شخص شما را در کف خیابانهای تفتیده از خون و خاکستر ایران در معرض دید جهانیان قرار داد. حضور و سخنرانی دهها نخست‌وزیر و وزیر خارجهٔ کنونی و سابق و چهره‌های برجستهٔ دیپلماتیک و سیاسی و اجتماعی از سراسر جهان، قدرت و مشروعیت بی‌همتای مقاومت ایران به رهبری شما را به نمایش گذاشت و ثابت کرد که آلترناتیو دمکراتیک در مسیر پیروزی است.



این گردهمایی صفحه‌یی را در تاریخ مقاومت سرافراز ایران ورق زد که از هم‌اکنون و در آینده از آن بسیار سخن گفته خواهد شد.


هم‌چنین چهلمین سال تأسیس شورای ملی مقاومت ایران را به مسئول شورا و به شما و همهٔ یاران شورایی تبریک می‌گویم. ۴۰سال است که رهبر این مقاومت بر استحاله ناپذیری این رژیم و بر ضرورت سرنگونی تمامیت آن تأکید کرده و بهای آن را هم پاره‌های تنش بر تیرکهای اعدام و تختهای شکنجه پرداخته‌اند. الآن کجایند آنهایی که به مردم می‌گفتند گول این حرفها را نخورید! صبر کنید افعی بالاخره کبوتر خواهد زایید! و حالا که افعی مارهای خونخوار و جنایتکاری مثل رئیسی و اژه‌ای و قالیباف را در رأس قوای سه‌گانه کشور گذاشته، چه جوابی به قربانیان توهم‌پراکنی‌های خائنانه‌شان می‌دهند؟ بگذارید آیت‌الله بی‌بی‌سی هم خیانتی که به مصدق کبیر کرد را بازسازی کند و همان‌طور که خامنه‌ای در ته خط جنایت به جلاد۶۷ امید بسته، بی‌بی‌سی هم در ته خط خیانت به تیر خلاص‌زن۶۷ و مزدور نفوذی۶۷ دخیل ببندد، بیچاره‌ها نمی‌بینند که زمستان رو به پایان است و سیاهی به زغال خواهد ماند. خدا را شکر به برکت هدایت راهبران پاکباز این مقاومت و بهای سنگینی که شیرزنان و دلاورمردان مجاهد و مبارز ایران پرداخته‌اند، ناقوس مرگ رژیم آخوندی به صدا درآمده و آلترناتیوهای قلابی رنگارنگ و پوشالی هم روزانه ذوب می‌شوند. به راستی «الیس الصبح بقریب» در پایان از زبان همرزمان شهیدم در کانون توحیدی اصناف و از جانب همرزمانم در داخل و خارج از ایران به شیرزنان پیشتاز و دلاورمردان بی‌باک کانون‌های‌شورشی درود می‌فرستم. از این‌که به من فرصت صحبت دادید، بی‌نهایت متشکرم!



خانم مریم رجوی:


با درود بر شما آقای مازندرانی با این قاطعیت و افشای در واقع همه‌ٔ همپالگی‌های رژیم که در این سالیان چگونه آب به آسیاب اون ریختن و تلاششون این بود که این مقاومت را متوقف کنند ولی هم‌چنانکه گفتید نتوانستند بهرحال با حضور یارانی چون شما این آلترناتیو و این مقاومت به پیش می‌رود و قطعاً به هدفش خواهد رسید. درود بر شما.


ادامه دارد



مطالب مرتبط


پهلوان مسلم اسکندر فیلابی، دکتر صالح رجوی،استاد جلال گنجه ای در اجلاس شورای ملی مقاومت ـ خوزستان به پا خاسته

سخنرانی خانم مریم رجوی در اجلاس شورای ملی مقاومت به‌مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس شورا - ۲۷تیر ۱۴۰۰

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: