ویژه برنامه قیام ایران ـ روی خط ایران ـ قسمت سوم و چهارم

روی خط ایران ـ ویژه برنامه قیام ایران ـ قسمت سوم ـ ۵مرداد۱۴۰۰


گفتگو با دکتر سینا دشتی از سوئد، محمود نوبری و افسر از بلژیک و ملیحه از کانادا

این روزها قیام مردم ایران در شرایطی که ویروس کرونا گسترش پیدا کرده، گسترش پیدا کرده است. آیا خلاص شدن از دست ویروس کرونا بدون ورود به قیام ممکن است؟ویژه برنامه قیام ایران ـ روی خط ایران ـ قسمت سوم و چهارم

دکتر سینا دشتی: این شاید انتقام تاریخ از رژیم آخوندی باشد. این قیام از استانی شروع شد که در چند ماه گذشته استانی از کشور بود که از کرونا شدیدا لطمه دید. وضعیت کرونا در ایران در مقایسه با سایر کشورها فاجعه بار است. این ویروس کرونا که روزگاری رژیم از آن برای جلوگیری از تجمعات مردم ایران و یک موهبت استفاده می‌کرد الان بصورت یک بختکی دور گردن رژیم را گرفته است.

این مسئله چون یک موضوع عمده است و نیاز به یک حکومت خردمند که به فکر مردم کشورش باشد دارد علی‌القاعده بدون سقوط نظام آخوندی این مسئله حل نخواهد شد. کشور ما همواره در یکسال و نیم گذشته در رده‌های بالاتر کشورهایی بودیم که کرونا در آنها بیداد می‌کرد. برخی کشورها با استفاده از واکسیناسیون از آن فاصله گرفته اند.

همین دیروز آمار مبتلایان در ایران بیشتر از حتی کشور هند است که با ویروس دلتا دست و پنجه نرم می‌کند. این واقعا شاهکار رژیم آخوندی است که در کشوری که یک ششم جمعیت هند را دارد آمار مبتلایان در آن بیشتر باشد. تا وقتی که رژیم باقی است این مشکل هست. این معضل بسیار جدی است و باید هر روز در این رابطه افشاگری‌های خود را داشته باشیم.

ما دیروز شاهد تظاهرات کادر درمانی و پرستاران بیمارستان موسوم به خمینی کرج بودیم. در شرایط کنونی کادرهای درمانی در چه شرایطی هستند و چه راهکاری در پیش دارند.

دکتر سینا دشتی: من متنی از یکی از همکارانم در ایران را که روی اینستاگرام خودش گذاشته بود می‌خوانم: زمانی که در اورژانس کرونا بودم ساعت ۳ صبح شبیه ساعت ۳ بعد از ظهر شده بود. مثل فیلمهای آخر الزمانی تداعی کابوس بود. آنقدر مریض کرونایی ویزیت کرده و دستورات درمانی نوشتم که انگشتانم شبیه زمان مشق نویسی مدرسه کرخت شده بود.

روی خط ایران ـ ویژه برنامه قیام ایران ـ قسمت چهارم


گفتگو با دکتر علاءالدین توران


مطالب مرتبط


ویژه برنامه قیام ایران ـ روی خط ایران ـ قسمت اول و دوم

ویژه برنامه قیام ایران ـ روی خط ایران ـ قسمت سوم و چهارم

خانم مریم رجوی: قیام ایران از خوزستان تشنه و رنج‌دیده شعله کشید
لطفا به اشتراک بگذارید: