اطلاعیه شورای ملی مقاومت ـ رژیم بیهوده تلاش میکند با تشدید خفقان و سانسور خیزشهای اجتماعی را مهار کند

دبیرخانه شورای ملی مقاومت طی اطلاعیه‌یی درباره طرح محدود کردن اینترنت به دستور خامنه‌ای اعلام کرد ـ۷مرداد۱۴۰۰


رژیم بیهوده تلاش می‌کند با تشدید سرکوب و خفقان و سانسور خیزشهای اجتماعی را به‌خصوص بعد از روی کار آمدن رئیسی مهار کند.


در این اطلاعیه آمده است: مجلس ارتجاع روز چهارشنبه ۶مرداد طرح موسوم به «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسانهای اجتماعی» را مورد بررسی قرار داد و با استناد به اصل ۸۵ قانون اساسی رژیم، کمیسیون به‌اصطلاح فرهنگی مجلس را موظف کرد موضوع را بررسی نموده و در اختیار شورای نگهبان ارتجاع قرار دهد. هدف مسدود کردن پیام رسانها و رسانه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و واتس اپ است که به‌طور گسترده در ایران مورد استفاده است.


خامنه‌ای روز اول فروردین گفته بود: «متأسفانه در فضای مجازیِ کشور ما هم که آن رعایتهای لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمی‌گیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است... فضای مجازی را بایستی مدیریّت کرد. نباید این وسیله را در اختیار دشمن گذاشت که بتواند علیه کشور و علیه ملّت توطئه کند»


شماری از اعضای مجلس ارتجاع نیز در وحشت از عواقب طرح محدود کردن اینترنت هشدار دادند. سعیدی عضو مجلس رژیم اعتراف کرد: در حالی که مجلس برای مشکلاتی مثل بی‌آبی، خوزستان و واکسن کرونا جلسه غیررسمی برگزار نمی‌کند اما برای طرح صیانت این کار را کرد. امروز روز خوبی برای مجلس نبود. یک شکست تاریخی بود».



مطالب مرتبط


طرح صیانت از فضای مجازی یا سرکوب افزوده ـ تیک تاک

طرح سانسور اینترنتی؛ چرا؟

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: