نامه اعضای سنای آمریکا به جو بایدن ـ کاخ سفید باید دادن ویزا به رئیسی برای شرکت در مجمع عمومی را رد کند

 درخواست از بایدن برای رد ویزای رئیسی برای شرکت در مجمع عمومی توسط اعضای سنای آمریکا ـ ۷مرداد ۱۴۰۰


-سناتور تد کروز


-سناتور ریک اسکات


- سناتور تام کاتن


- سناتور مارکو روبیو


- سناتور چاک گریزلی


-سناتور مارشا بلک برن



سنای آمریکا، واشنگتن دی. سی ۲۷ژوئیه۲۰۲۱


کاخ سفید، رئیس‌جمهور جو بایدن


ما این نامه را می‌نویسیم تا نگرانی خود را از چشم‌انداز رئیس‌جمهور بعدی رژیم ایران ابراهیم رئیسی که برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر می‌کند ابراز کنیم.


رئیسی سابقه‌یی دیرینه در نقض حقوق‌بشر دارد. در سال۱۳۶۷ در زمان مسئولیت او در سمت معاون دادستانی تهران، رئیسی به‌عنوان یکی از چهار عضو کمیسیون مرگ عامل قتل‌عام زندانیان سیاسی بود که طی مصاحبه‌هایی چند دقیقه‌یی برای تشخیص سرسپردگی زندانی به جمهوری اسلامی، آنها را بدون داشتن وکیل و دادگاه و حق استیناف به مرگ محکوم می‌کرد.


اعدامها به‌وسیله حلق‌آویز یا جوخه اعدام انجام می‌شد و اغلب در همان روز بازجویی توسط کمیسیون مرگ انجام می‌شد. مقام‌های رژیم ایران بعد از دفن جسد در گورهای جمعی نامعلوم و پس از ماهها به خانواده‌ها اطلاع نمی‌دادند و هیچوقت به آنها محل گورها را نمی‌گفتند. کمیسیون مرگ رئیسی، کودکان در سنین ۱۵سال را هم اعدام کرده است.


ابراهیم رئیسی به سابقه خود افتخار می‌کند. در سال۲۰۱۸ او از نقش خود در کمیسیون مرگ ۱۹۸۸ دفاع کرد و آنرا «مجازات الهی» و «یکی از دستاوردهای افتخار آمیز نظام» خواند.


۳۰سال بعد از کمیسیون مرگ، رئیسی هم‌چنان بر مردم ایران پیگردهای فراقضایی و شکنجه و اعدام اعمال می‌کند. در تظاهرات سال۱۳۸۸در ایران رئیسی مستقیماً در پیگرد و اعدام تظاهرات کنندگان شرکت داشت و همواره از مجازاتهای ضدانسانی نظیر قطع دست حمایت کرده است. می‌کرد.


ابراهیم رئیسی هنگامی که ریاست قوه قضاییه را برعهده داشت، به‌طور منظم زندانیان را شکنجه می‌کرد.


اخیراً آمریکا رئیسی را به‌خاطر نقش او در موضع رئیس قوه قضاییه رژیم ایران و تسهیل سیاست مستبدانه ولی‌فقیه برای سرکوب حکومتی و قتل تظاهر کنندگان لیست‌گذاری کرد.


ابراهیم رئیسی باید تحت قوانین آمریکا هم‌چنان تحت تحریم باشد. اگر مجمع عمومی سازمان ملل بر برنامه خود هم‌چنان باقیست که به برخی اجازه حضور بدهد، ‌کاخ‌سفید باید دادن ویزای حضور به رئیسی و سایر سران رژیم ایران را رد کند.


بدلیل نقش ابراهیم رئیسی در کمیسیون مرگ در سرکوبهای بیرحمانه علیه زندانیان سیاسی و همکاری او با سپاه پاسداران او فاقد صلاحیت دریافت ویزا برای ورود به آمریکاست



خانم مریم رجوی ۱۹تیر ۱۴۰۰


خواست ما محاکمه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای و دیگر مسئولان قتل‌عام به‌جرم جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی است.
از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم که ترتیبات حسابرسی و محاکمه بین‌المللی آخوند رئیسی به‌جرم ارتکاب جنایت علیه بشریت را فراهم کند و در اجلاس آینده مجمع عمومی او را نپذیرد.
حرف ما این است که رژیم آخوندی هیچ‌گاه پروژه دستیابی به بمب اتمی و صدور تروریسم و جنگ‌افروزی در منطقه را رها نمی‌کند. بنابراین باید به‌عنوان تهدید اصلی صلح و امنیت، تحت تحریم‌های بین‌المللی و ذیل فصل هفت منشور ملل‌متحد قرار بگیرد.



مطالب مرتبط


مریم رجوی ـ فراخوان به محاکمه بین‌المللی خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای به جرم جنایت علیه بشریت

کهکشان مجاهدین با رئیسی چه کرد؟

 
لطفا به اشتراک بگذارید: