ویژه برنامه قیام ایران ـ روی خط ایران ـ قسمت اول و دوم

روی خط ایران ـ ویژه برنامه قیام ایران ـ قسمت اول ـ ۸مرداد۱۴۰۰


گفتگو با اسحاق علی نژاد

در پانزدهیمن روز قیام، مادران شهدای قیام آبان ۹۸روز جمعه ۸مردادماه در تهران تجمع اعتراضی برپا کرده و سپس با راهپیمایی و سر دادن شعار اتحاد اتحاد و بی‌غیرتا نشستن منتظر چی هستن خواستار ادامه خیزش و قیام علیه حکومت آخوندی شدند.ویژه برنامه قیام ایران ـ روی خط ایران ـ قسمت اول و دوم

مأمورین سرکوبگر انتظامی همه مادران قیام را که برای ادامه تظاهرات خود به مترو صادقیه رفته بودند پس از ضرب و شتم، دستگیر کردند. مأمورین وحشی و سرکوبگر انتظامی ضمن توهین و فحاشی به این مادران، حجاب را از سر آنها کشیده و آنان را بشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست و کلیه مادران و خواهران و همسران شهیدان قیام آبان ۹۸ به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

س: در این مدت مقاومت ایران چه اقداماتی برای استمرار قیام خوزستان و رساندن صدای آنها انجام داده است؟

اسحاق علی نژاد: از ۲۴ تیرماه که قیام خوزستان شروع شد، مقاومت ایران یک کارزار گسترده داخلی و بین‌المللی را برای درهم شکستن توطئه‌های رژیم جهت خاموش کردن صدای این قیام کنندگان آغاز کرد که به سرخط آنها اشاره می‌کنم.

رژیم آخوندی می‌خواست کشتار قیام‌کنندگان را پرده‌پوشی و حتی مخدوش کند. مقاومت ایران با تحقیقاتی که انجام داد در روز ۳ مرداد اسامی ۱۲تن از شهدای این قیام را اعلام کرد.

رژیم با بسیج گسترده نیرو می خواست فضای رعب و وحشت ایجاد کند اما کانونهای شورشی که در شهرهای بپاخاسته حضور داشتند و از هدایت کنندگان این قیام بودند دست به عمل زده و با بستن جاده‌ها و آتش زدن لاستیک در جاده‌ها این کار را انجام دادند. امروز سیمای آزادی ۲۰ فقره از این عملیات را انجام داد.

کانونهای شورشی برای در هم شکستن ترفندهای نظام آخوندی دست به عملیاتهای اختناق شکن در سطح گسترده‌ای زدند. در گردهمایی جهانی مقاومت ۱۰۰۰کانون شورشی حمایت خود را از این گردهمایی نشان داده و حتی با رسانه‌های بین‌المللی ارتباط برقرار کردند.

روی خط ایران ـ ویژه برنامه قیام ایران ـ قسمت دوم


گفتگو با پهلوان مسلم اسکندر فیلابی مسئول کمیسیون ورزش شورای ملی مقاومت و حسین پیشکار از سوئد


مطالب مرتبط


ویژه برنامه قیام ایران ـ روی خط ایران ـ قسمت اول تا سوم

لرزه‌های قیام و نشانی‌های ناگزیر
لطفا به اشتراک بگذارید: