حمله پهپادی روز جمعه به یک نفتکش در سواحل عمان در رسانه های بین المللی

واشنگتن‌پست در گزارشی راجع به حمله پهپادی روز جمعه به یک نفتکش در سواحل عمان نوشت ـ۹مرداد۱۴۰۰


یک مقام دفاعی آمریکا که حول این حمله توجیه شده. ، گفت این حادثه ویژگی‌های یک حمله توسط (رژیم) ایران را دارد... .


واشنگتن‌پست، افزود: تازه‌ترین حمله در حالی رخ می‌دهد که مذاکرات اتمی در وین به‌بن‌بست رسیده و (رژیم) ایران نشان داده که تا قبل از روی کار آمدن دولت... رئیسی در ماه اوت، به‌مذاکرات باز نخواهد گشت.


ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجهٔ آمریکا دربارهٔ این حملهٔ پهپادی که منجر به‌کشته‌شدن دو تن از خدمة نفتکش شد، نوشت: «ما عمیقاً نسبت به‌این حمله نگرانیم و به‌طور عاجل با همکاران بین‌المللی‌مان کار می‌کنیم تا واقعیتها را دریابیم و کمک (لازم) را فراهم کنیم».


رویترز گزارش داد: منابع آمریکایی و اروپایی مطلع نسبت به‌گزارشهای اطلاعاتی گفتند که (رژیم) ایران مظنون اصلی حمله به‌نفتکش... تحت کنترل اسراییل در (سواحل) عمان است.


آسوشیتدپرس، گزارش داد: «مقام‌های اسراییلی مظنونند که (حکومت) تهران این حملهٔ پهپادی را انجام داده باشد. این حمله در حالی رخ می‌دهد که به‌نظر می‌رسد (حکومت) تهران که خود را برای تحلیف یک دست‌نشاندهٴ خامنه‌ای آماده می‌کند، قصد داشته باشد، رویکرد سخت‌تری را نسبت به‌غرب اتخاذ کند.


آسوشیتدپرس، افزود: «حمله به مرسر استریت هم‌چنین در شب بعد از آن رخ داد که آنتونی بلینکن وزیر خارجهٔ آمریکا در کویت به (رژیم) ایران هشدار داد، گفتگوها در وین بر سر توافق اتمی «نمی‌تواند به‌طور نامحدود ادامه یابد».



مطالب مرتبط


عناوین خبرهای ایران و جهان ـ شنبه

رویترز: اسراییل رژیم ایران را مسئول حمله به کشتی می داند

 
لطفا به اشتراک بگذارید: