موضع رومانی و رسانه های بین المللی به حمله مرگبار به نفتکش مرسر استریت

دولت رومانی حمله پهپادی رژیم آخوندی به نفتکش مرسر استریت را محکوم کرد و سفیر رژیم را احضار کرد ـ ۱۱مرداد۱۴۰۰


وزارت‌خارجه رومانی طی بیانیه‌یی اعلام کرد: رومانی شدیداً حمله پهپادی به کشتی مرسر استریت را که منجر به کشته شدن کاپیتان کشتی که شهروند رومانی بود شدیداً محکوم کرده و آنرا مطلقاً غیرقابل قبول می‌داند.

رومانی خواستار ارائه توضیحات از مقام‌های رژیم ایران بدون فوت وقت است و متعاقباً حق پاسخ گویی به همراه شرکای بین‌المللی‌اش را برای خود محفوظ می‌دارد.

سفیر رژیم ایران در بوخارست به فوریت به وزارت‌خارجه احضار شد.
همزمان این وزارت‌خانه تأکید می‌کند که «این حمله علیه یک هدف غیرنظامی هیچ توجیهی ندارد و باید قویاً به‌لحاظ بین‌المللی محکوم شود».

وال استریت ژورنال ۱۰مرداد ۱۴۰۰ در سرمقاله خود نوشت: بایدن باید قبول کند که رفتار شریرانهٴ رژیم ایران را نمی‌تواند با بازگشت به توافق اتمی ۲۰۱۵ تغییر دهد.

آخرین تحریک حمله‌ای در پنجشنبه‌شب در دریای عرب به یک نفتکش تجاری بود که منجر به کشته شدن ۲ خدمه آن گردید.

این نفتکش به‌نام مرسر استریت توسط یک کمپانی مستقر در لندن که متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی است مدیریت می‌شود.

اسراییل رژیم ایران را متهم به این حمله کرده است.

وزیرخارجه آنتونی بلینکن در یک بیانیه گفت، ”در بازبینی اطلاعات موجود، ما مطمئن هستیم که رژیم ایران این حمله که منجر به کشته شدن ۲ فرد بیگناه شد را با استفاده از یک پهپاد انفجاری یکطرفه که به‌صورت فزاینده‌ای در سراسر منطقه از آنها استفاده می‌کند، انجام داده است.

ما در حال کار با متفقین خود بر سر گام‌های بعدی هستیم و مشغول مشورت با دولتها در منطقه و فرای آن برای یک پاسخ مناسب می‌باشیم که در راه است“.

وال استریت ژورنال نوشت: یک پیشنهاد این است که مذاکره با رژیم ایران بر سر توافق اتمی را متوقف کنید که با برداشتن تحریم‌ها، پول نقد و سرمایه‌گذاری به رژیم ایران خواهد داد تا پهپادهای جدید و دیگر حملات را در سراسر منطقه و فرای آن تأمین مالی کند.

یک رئیس‌جمهور افراطی در حال به دست گرفتن قدرت در تهران است بجای دادن امتیاز، بایدن باید معامله را کنار گذاشته و تحریم‌ها را افزایش دهد.

وال استریت افزود: موضعگیریها علیه رژیم ایران در حالی است که گفتگوهای وین برای ابقای توافق اتمی ۲۰۱۵ در بن‌بست است.

مطالب مرتبط


انگلستان در حال هماهنگی برای پاسخگویی به حمله پهپادی رژیم آخوندی به نفتکش

آسوشیتدپرس: تنشها بین انگلستان و رژیم ایران به‌دنبال حمله به نفتکش، افزایش می‌یابد

 
لطفا به اشتراک بگذارید: