گردهمایی فراخوان برای عدالت و نمایشگاه جنایات رژیم در مقابل مجلس نمایندگان و سنا ـ پیام خانم مریم رجوی

کنگره آمریکا - فراخوان به محاکمه خامنه‌ای و رئیسی در دادگاه بین‌المللی به جرم نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت ـ ۱۱مرداد۱۴۰۰



خانم مریم رجوی:


انتصاب رئیسی نشانه پایان نظام آخوندی است


از سازمان ملل متحد، همهٔ دولتها و جامعه بین‌المللی می‌خواهم قتل‌عام ۶۷را به‌عنوان نسل کشی و جنایت علیه بشریت به‌رسمیت بشناسند و شورای امنیت ترتیبات محاکمه بین‌المللی خامنه‌ای و رئیسی و اژه‌ای را فراهم کند


در آستانه تنفیذ آخوند رئیسی جلاد ۶۷ توسط ولی‌فقیه ارتجاع، ایرانیان آزاده با برپایی یک تظاهرات و نمایشگاه جنایات خامنه‌ای و رئیسی در مقابل مجلس نمایندگان و سنای آمریکا از قیام سراسری مردم ایران علیه فاشیسم مذهبی حاکم حمایت کردند و خواستار محاکمه خامنه‌ای و رئیسی به جرم نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در قتل‌عام ۶۷ در دادگاه بین‌المللی شدند


در این تظاهرات شماری از اعضای کنگره آمریکا، شخصیتهای سیاسی و قربانیان جنایت رژیم طی سخنانی بر ضرورت به‌رسمیت شناختن قتل‌عام ۶۷ به‌عنوان جنایت علیه بشریت توسط دولتها و مجامع بین‌المللی و محاکمه سران رژیم به‌خاطر دست داشتن در قتل‌عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیای در سال۶۷ تأکید کردند


خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران طی پیامی به این گردهمایی شورای امنیت را به اقدام فوری برای فراهم کردن ترتیبات محاکمه بین‌المللی سردمداران رژیم بویژه خامنه‌ای و رئیسی فراخواند



پیام خانم مریم رجوی به گردهمایی فراخوان برای عدالت در برابر کنگره آمریکا رئیسی جلاد برای جامعه بین‌المللی یک آزمایش تاریخی است


شخصیتهای محترم


دوستان عزیز


خوشحالم که امروز می‌توانم به شما در این گردهمایی بپیوندم. از همه شخصیتها برجسته برای همبستگی و حمایت دیرپای شما از مردم و مقاومت ایران در کارزار ارزشمند آزادی میهن ما از سرکوب استبداد مذهبی تشکر می‌کنم.


این روزها ایران فریاد آزادیست. قیامی از خوزستان تا تهران با فریادهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور.


خامنه‌ای و پاسدارانش و جلاد جنایتکار رئیسی، هرگز نمی‌توانند با گلوله و گاز اشک‌آور و دستگیری و شکنجه و قطع اینترنت صدای مردم ایران و جوانان آنرا خاموش کنند.


انتصاب رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور رژیم نشانه پایان نظام آخوندی است.


رئیسی تجسم وحشیگری رژیم است. او یکی از بالاترین نقشها را در کشتار ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ به فتوای خمینی داشت.


در فتوای خمینی آمده بود که همهٔ مجاهدین سرموضع باید اعدام شوند. بیش از ۹۰درصد قتل‌عام شدگان، اعضا و هواداران مجاهدین اپوزیسیون اصلی رژیم بودند. .


علاوه بر این او به‌عنوان یکی از بلندپایه‌ترین مقامات قضاییه رژیم، در اعدام های متعدد و سرکوب اعتراضات گسترده مانند قیام آبان ۹۸، که در آن بیش از ۱۵۰۰ معترض در خیابانها به‌قتل رسیدند، نقش داشته است.


به قدرت رسیدن رئیسی نقطه پایانی به هر گونه توهم در مورد اعتدال یا اصلاحات در رژیم است. دولتهای غربی باید به این نکته پی ببرند که سیاست مماشات آنها با استبداد مذهبی شکست‌خورده و برای همیشه از دور خارج شده است.


در ماه خرداد، مردم ایران انتخابات ریاست جمهوری رژیم را تحریم کردند و نشان دادند که دیکتاتوری مذهبی را به‌طور کامل رد می‌کنند.


میزان واقعی شرکت کنندگان کمتر از ۱۰درصد بود، به‌رغم همه تقلبات، رژیم اذعان کرد که در تهران ماکزیمم ۲۰درصد شرکت کرده‌اند. این تحریم سراسری آن روی سکه قیامهایی است که از سال۱۳۹۶ تاکنون شروع شد و به‌خصوص در هفته‌های اخیر در سراسر ایران جریان داشته است.


بدیهی است که شرایط برای تغییر دمکراتیک مستعد است و مردم ایران متعهد به سرنگونی رژیم هستند.


رئیسی برای جامعه بین‌المللی یک آزمایش تاریخی است. آیا دولتهای جهان با این رژیم نسل کش معامله و تعامل خواهند کرد و یا در کنار مردم ایران خواهند ایستاد؟


مردم ایران به‌وضوح رئیسی را رد کرده‌اند و او را به‌عنوان "جلاد۶۷" توصیف نموده‌اند.


همان‌طور که دبیرکل عفو بین‌الملل گفت: "این که ابراهیم رئیسی به مقام ریاست‌جمهوری دست پیدا کرده است به جای آن‌که به‌خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت، از جمله به‌خاطر قتل، ناپدیدسازی قهری و شکنجه، تحت تحقیقات کیفری قرار بگیرد، نمودی فجیع از سلطه‌ مطلق مصونیت در ایران است."



فراخوان به جامعه بین‌المللی


از جانب مردم و مقاومت ایران از سازمان ملل متحد، همهٔ دولتها و جامعه بین‌المللی می‌خواهم تا کشتار ۱۳۶۷ در ایران را به‌عنوان نسل کشی و جنایت علیه بشریت به‌رسمیت بشناسند.


شورای امنیت سازمان ملل‌متحد باید فوراً اقدام کند تا ترتیبات محاکمه بین‌المللی سردمداران رژیم آخوندی، به‌ویژه خامنه‌ای، آخوند رئیسی و اژه‌ای را به‌جرم ارتکاب نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت فراهم کند.


مقاومت ایران که از سال۱۳۶۷ این کشتار را افشا کرد، یک جنبش بی امان برای فراخواندن به عدالت را شروع کرد. جنبش دادخواهی هم‌اکنون از یک حمایت گسترده بین‌المللی از جانب پارلمانهای کشورهای مختلف و سازمانهای معتبر حقوق بشری برخوردار است.


این جنبش ادامه خواهد یافت تا زمانی که عاملان این جنایت هولناک محاکمه شود و ایران آزاد شود.


رژیم آخوندی که در ضعیف‌ترین نقطه خودش قرار دارد، هیچ‌گاه پروژه دست یابی به بمب اتمی و صدور تروریسم و جنگ‌افروزی در منطقه را رها نمی‌کند.


بنابراین سازمان ملل باید به‌عنوان تهدید اصلی صلح و امنیت، این رژیم را تحت تحریمهای بین‌المللی و ذیل فصل هفت منشور ملل‌متحد قرار بدهد.


از کنگره آمریکا می‌خواهم که سیاست دو حزبی قاطع بر علیه رژیم حاکم بر ایران را ادامه دهد. و بر ضرورت قرار داشتن حقوق‌بشر و دمکراسی به‌عنوان محور اصلی سیاست در قبال ایران تاکید کنند.


امروز جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان، جنبش تمام مردم ایران برای سرنگونی رژیم است. فداکاری شجاعترین فرزندان ایران در ۳۳سال قبل الهام‌بخش قیامهای سراسری است که هم‌اکنون هم جریان دارد و از استان خوزستان شروع شده و به ۱۷استان دیگر از جمله تهران گسترش یافته است. شعار مردم در همه جا یکسان است: مرگ بر اصل ولایت فقیه».


این شعار به واقعیت تبدیل خواهد شد. زیرا مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آن بیش از هر زمان دیگری مصمم هستند که آنرا محقق کنند. و ما در این مبارزه پیروز خواهیم شد.


بسیار خوشحالیم که همه شما را در این سفر باشکوه به سوی آزادی در کنار مردم و مقاومت ایران داریم.


متشکرم و خدا شما را حفظ کند.



سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای پیشین معاون رئیس‌جمهور آمریکا یکی از سخنرانان این گردهمایی بود.


سناتور لیبرمن در سخنان خود ضمن بررسی کارنامه جنایتهای آخوندی رئیسی به‌ویژه در جریان قتل‌عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال۶۷ گفت


رئیسی به‌جای این‌که خود را برای ریاست جمهور آماده کند باید در مقابل دادگاه لاهه به‌خاطر جنایت علیه بشریت قرار بگیرد


در نمایشگاهی که همزمان با این گردهمایی در مقابل کنگره آمریکا برپا شده بود گوشه‌هایی از جنایات خامنه‌ای و آخوند جلاد ابراهیم رئیسی از اعدامهای گسترده دهه۶۰ تا قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ با فتوای خمینی دژخیم و هم‌چنین کشتار جوانان شورشگر در جریان قیام آبان ۹۸ و سرکوب وحشیانه قیام مردم تشنه خوزستان در تابستان ۱۴۰۰ به تصویر کشیده شده بود.



مطالب مرتبط


مریم رجوی ـ فراخوان به محاکمه بین‌المللی خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای به جرم جنایت علیه بشریت

مریم رجوی: رئیسی جلاد برای جامعه بین‌المللی یک آزمایش تاریخی است

لطفا به اشتراک بگذارید: