بررسی تحولات لبنان و نقش مخرب رژیم آخوندی در این کشور ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

تیک تاک ـ بررسی تحولات لبنان و نقش مخرب رژیم آخوندی در این کشور ـ قسمت اول ـ ۱۶مرداد۱۴۰۰


گفتگو با مهدی عقبایی

یک سال از انفجار فاجعه‌آمیز بیروت گذشت. مردم لبنان نسبت به فساد در دستگاه دولت و سیاستمداران خشمگین هستند. آنها خواستار تحقیقات بین‌المللی برای حسابرسی از مسببین این فاجعه هستند. تاکنون کسی در ارتباط با این فاجعه مورد بازخواست قرار نگرفته است.بررسی تحولات لبنان و نقش مخرب رژیم آخوندی در این کشور ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

سه‌شنبه ۱۲مرداد سازمان «برنامه جهانی غذا» (WFP) در ژنو هشدار داد که این فاجعه و وخامت وضعیت اقتصادی ناشی از آن، میلیونها نفر را در لبنان به فقر عظیمی سوق داده است. کارشناسان می‌گویند فقر مردم لبنان نه‌تنها به‌خاطر این انفجار، بلکه به‌خاطر فساد گسترده در هیأت حاکمه، هم‌چنین نقش حزب‌الشیطان وابسته به رژیم ایران، در جنگ‌افروزی و غارت منابع لبنان است.

در نخستین سالگرد انفجار مهیب بندر بیروت هزاران لبنانی تجمع کردند و خواستار خروج رژیم ایران از لبنان شدند. آنها طی شعارهایی خواستار خروج رژیم ایران از این کشور شدند و مخالفت خود را با نفوذ رژیم در این کشور نشان دادند.

آسوشیتدپرس روز پنجشنبه ۱۴مرداد طی گزارشی نوشت، هزاران لبنانی معترض نیروهای امنیتی را متهم کردند، که با مخالفت با حذف مصونیت سیاستمداران ارشد، مانع تحقیقات درباره انفجار مرگبار و ویرانگر که یکی از بزرگترین انفجار‌های غیرهسته‌یی در تاریخ بوده می‌شوند.

به گزارش صلیب‌سرخ برخی از معترضان در نزدیکی مقر پارلمان به سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند و آنها نیز با گاز اشک‌آور و ماشینهای آب‌پاش پاسخ دادند که در این میان، هشت نفر زخمی شدند.

از این پیش‌تر، سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر با انتشار گزارشی نوشت، شواهدی قوی وجود دارد که برخی از مقامات لبنانی از خطرات کشنده ناشی از نگهداری نیترات آمونیوم آگاه بوده و آن را به‌صورت ضمنی پذیرفته بودند.

تیک تاک ـ کوهی از مشکلات لاینحل در مقابل آخوندی که تنها تخصصش کشتار است ـ قسمت دوم


گفتگو با رضا هفت برادران


مطالب مرتبط


آیا مشکلات اقتصادی ایران با رفت و آمد رئیس‌جمهور حل می‌شود ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

هزاران لبنانی در سالگرد انفجار بندر بیروت خواستار اخراج رژیم ایران شدند
لطفا به اشتراک بگذارید: