انعکاس بین‌المللی ماجراجوییهای تروریستی رژیم در دریای عمان ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

تیک تاک ـ انعکاس بین‌المللی ماجراجوییهای تروریستی رژیم در دریای عمان ـ قسمت اول ـ ۱۹مرداد۱۴۰۰


گفتگو با مهرداد هرسینی از آلمان


حمله پهپادی به یک نفتکش غیرنظامی که دو خدمه آن نیز کشته شده‌اند تبدیل به یک نگرانی بین‌المللی شده است. چرا خامنه‌ای در این مرحله که در آن در مذاکره برجام هستند به این جنگ‌افروزیها و صدور تروریسم دست می‌زند؟

مهرداد هرسینی: نخست باید تاکید کرد که حمله پهپادی به کشتی‌های خارجی در آبهای بین‌المللی که دو کشته بجا گذاشته است، ناقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیونهای جهانی است. این واقعیت را ما در تکرار حملات به کشتی‌های باری یا نفتکشها داریم می‌بینیم که نقض آشکار حقوق بین‌الملل و اصل آزادی دریانوری است.انعکاس بین‌المللی ماجراجوییهای تروریستی رژیم در دریای عمان ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

این یک مصداق بارز برای دزدی دریایی است. یکسری کنوانسیونهای جهانی منجمله کنوانسیون لاهه است که از تصرف و ربودن هواپیماها در دهه ۱۹۷۰ به تصویب رسیده است و به عنوان کنوانسیون ضدتروریسم سازمان ملل شناخته می‌شود. اینها ملاک خوبی است که این پرونده را هم باز کنند و این اقدامات رژیم را بعنوان تروریسم رژیم مورد بررسی قرار دهند.

دلیل چنین اعمال تروریستی و راهزنی دریایی خامنه‌ای چیزی جز وضعیت درب و داغون رژیم ولایت فقیه و مجموعه بحرانهای داخلی که از فردای قیام مردم تشنه‌کام خوزستان و شور انقلابی کانونهای شورشی رژیم دچار آنها کرده جستجو کرد.

دیکتاتوری ولایت فقیه الان در بحرانی بنام سرنگونی بسر می برد و در آن دست و پا می‌زند. یک دلیل آنهم روی کار آوردن آخوند رئیسی هم از این برخاسته است. خامنه‌ای به این بحرانها اشراف دارد و در چنین شرایطی همواره رژیم آخوندی دست به ماجراجویی و صدور تروریسم می زد منجمله تهاجم به قرارگاههای ارتش آزادیبخش با موشک.

الان که این امکان برای خامنه‌ای بخاطر بعد جغرافیایی وجود ندارد با این اتفاقی که هفته گذشته افتاد خامنه‌ای می خواهد به جامعه جهانی بگوید که من شاخ و شانه قلابی می کشم و می توانم داخل و خارج کشور را منکوب کنم. به همین دلیل هم سپاه پاسداران با یک حمله پهپادی به یک نفتکش و تلاش برای ربودن یک کشتی دیگر ذات واقعی رژیم آخوندی را بار دیگر برملا کرد.

وزارت‌خارجه انگلستان روز ۱۸مرداد بیانیه‌یی را که توسط بن والاس وزیر دفاع انگلستان در مورد حمله رژیم آخوندی به کشتی تجاری مرسر با پرچم لیبریا در آبهای عمان صادر شده است، منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: برخی به‌طور فزاینده‌یی آماده استفاده از مکانهای استراتژیک خود در خارج از آبراه‌های کلیدی بین‌المللی برای ایجاد بی‌ثباتی و تهدید آزادیهای گرانبهای ما هستند، باید همه ما را نگران کند.

تیک تاک ـ تاخت و تاز کرونا ـ قسمت دوم


گزارش سیاسی



مطالب مرتبط


بررسی وضعیت فاجعه‌بار کرونا در ایران ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

انگلستان: کشتی تجاری مرسر در سواحل عمان توسط پهپاد ایران مورد حمله قرار گرفته است
لطفا به اشتراک بگذارید: