تلویزیون العربیه ـ رئیسی عضو هیات مرگ در سال۶۷ بود

تلویزیون العربیه: زندانیان سیاسی شاهد اعدام‌های جمعی با مشارکت وی بوده‌اند ـ ۲۳مرداد ۱۴۰۰


نصرالله مرندی زندانی سیاسی در زندانهای رژیم به‌مدت ۱۰سال و از شاکیان پروندهٴ حمید نوری در سوئد به تلویزیون العربیه گفت:: در دورهٴ اعدامها یک بسیج همه‌جانبه از طرف زندانبانان و نیروهای اضافی از سپاه و نیروهای امنیتی در راهروهای مرگ در زندان گوهردشت وجود داشت که مرا آنجا بردند و زندانیان را نیز آنجا می‌آوردند. آنها دادگاههای صحرایی در حد دو، سه دقیقه برایشان تشکیل می‌دادند و برای تمام نفرات محاکمه کوتاه نمایشی ترتیب می‌دادند. یکی از مهم‌ترین قضاتی که آنجا بودند ابراهیم رئیسی بود که امروز رئیس‌جمهور این رژیم شده است. من در زندان اوین تهران در سال۱۹۸۸ قبل از منتقل شدن به زندان گوهردشت تحت شکنجه قرار داشتم. آن زمان بدترین دوره بود که زیر شلاق و انواع دیگر شکنجه‌ها تا سرحد مرگ قرار داشتیم. من و دوستانم شخصاً توسط حمید نوری شکنجه شدیم. در آن کریدور سه تن از مسئولان اصلی حضور داشتند که زندانیان را محاکمه و اعدام می‌کردند. اولی ناصریان بود که امروز یکی از مقامات ارشد قضاییه است. بعد حمید نوری که الآن بازداشت و زندانی است و داوری که مسئول امنیتی زندان بود. یکی از آنها زندانیان را برای محاکمه انتخاب می‌کرد و نزد اشراقی و رئیسی و پور محمدی می‌برد.


آن زمان ابراهیم رئیسی عضو هیأت مرگ بود و بدون عبا و عمامه، لباس‌شخصی می‌پوشید. وی بیشترین شقاوت را علیه زندانیان سیاسی انجام می‌داد و نمایندهٔ مستقیم خمینی بود که از زندانیان بازجویی می‌کرد. ابتدا از زندانیان سؤال می‌کرد و اصرار به اجرای حکم اعدام با سرعت تمام داشت. من در برابر این هیأت مرگ قرار گرفته بودم و خودم می‌شنیدم که سؤال می‌کرد و قبل از این‌که جواب زندانی تمام شود می‌گفت که این «منافق» است و بایستی اعدام شود و برای اعدام تحویل نفر دیگری می‌داد. لذا وی نقش بالایی در تسریع اعدام زندانیان سیاسی در ارقام بالا داشت.


(در پروندهٴ حمید نوری) ‌من یک شاهد و شاکی هستم. من حمید نوری را در راهروهای زندان گوهردشت در هیأت مرگ دیده‌ام. حمید نوری ما را شخصاً احضار کرد و در ته راهرو حکم اعدام را به‌ما ابلاغ کرد و ما را در برابر هیأت مرگ قرار داد. او خوشحال بود و بین خودشان حلوا توزیع می‌کردند و به‌خودشان به‌خاطر اعدام کسانی که آنها را منافقین و مخالفان می‌نامند تبریک می‌گفتند.


اما نوری تنها نیست. تمامیت این رژیم در این کشتار دست دارد. از خمینی گرفته تا خامنه‌ای و رئیسی ما خواهان محاکمه تمامیت رژیم جمهوری اسلامی به‌خاطر جنایتهایش هستیم



مطالب مرتبط


خبرگزاری فرانسه و رویترز ـ کابینه افراطی و مردانه رئیسی با یک افراطی ضدغرب به عنوان وزیر خارجه

ایی یو رپورتر: پیشینه رئیسی با سابقه جنایات، اعدامها و قتل‌عام در هم تنیده است

 
لطفا به اشتراک بگذارید: