تلویزیون العربیه ـ در قتل‌عام۶۷ دستکم ۳۰هزار تن اعدام شدند که اکثرشان از مجاهدین خلق بودند

تلویزیون العربیه: در واشنگتن اعضای مجلس نمایندگان خواستار آن شدند که با رئیسی به‌عنوان یک جنایتکار رفتار شود


و از ورود او به‌کشور و حضور او در مجمع عمومی ملل‌متحد ممانعت به‌عمل آید ـ ۲۵مرداد ۱۴۰۰


تلویزیون العربیه در گزارشی دربارهٔ محاکمهٔ حمید نوری از دژخیمان قتل‌عام۶۷ در سوئد، گفت: «شهادت‌های زندانیانی که از مرگ نجات یافته‌اند و بستگان قربانیان، این فرد را محاصره کرده و تلاش‌هایش را در انکار ارتباطش با این اتهامات به‌شکست کشانده است. مهم‌ترین چیزی که در روز دوم محاکمه آشکار شد اظهارات دادستان بود که گفت، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کنونی (رژیم) ایران وقتی معاون دادستان بوده عضو هیأت مرگ بوده است و تصویر رئیسی را در مقابل دادگاه نشان داد. دادستانی گفت، اعدام هواداران مجاهدین خلق در زندانها یک کشتار سازمان‌یافته بوده است.


تجمعی از هواداران مجاهدین خلق توجهات را معطوف خود کرده است. تعداد زیادی از این جنبش در داخل زندانهای ایران طی این اعدامها به‌قتل رسیده‌اند


العربیه، افزود: «در واشنگتن اعضای مجلس نمایندگان خواستار آن شدند که با رئیسی به‌عنوان یک جنایتکار رفتار شود و از ورود او به‌کشور و حضور در نشست‌های مجمع عمومی ملل‌متحد حتی ممانعت به‌عمل آید. بر اساس نامهٔ این نمایندگان به رئیس‌جمهور بایدن، دلایل این امر شامل هیأت‌مرگ، سرکوب وحشیانهٴ اعتراضات مردم ایران و رابطه او با سپاه پاسداران است. همهٔ اینها سابقه‌یی طولانی دارد که قرار داشتن رئیسی در اجرای موج اعدام‌های سال۶۷ بر آن افزوده می‌شود.



مطالب مرتبط


تلویزیون الحدث ـ اظهارات یکی از شاهدان قتل عام۶۷


کلان نیوز آلبانی: هدف اصلی قتل‌عام سال۶۷ اعضای مجاهدین بود آنها معتقد به یک اسلام دمکراتیک هستند


لطفا به اشتراک بگذارید: