اقتصاد-سقوط مبادلات تجاری اروپا با رژیم ایران

اقتصاد-سقوط مبادلات تجاری اروپا با رژیم ایران

بدنبال بازگشت تحریم های هسته ای آمریکا علیه رژیم ایران طبق آمار منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا مبادلات تجاری کشورهای عضو با ایران در دو ماه نخست سال ۲۰۱۹ به یک پنجم در قیاس با همین زمان در سال ۲۰۱۸ سقوط کرده است.

مبادلات دو طرف در دوماهه نخست سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۳.۷۲ میلیارد یورو بوده که این رقم در دوماهه نخست امسال یک‌پنجم شده و به ۷۵۶ میلیون یورو رسیده است.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه‌های ژانویه تا فوریه ۲۰۱۸ به کمتر از نصف صادرات این اتحادیه در مدت مشابه سال قبل رسیده است. صادرات اتحادیه اروپا به ایران در دوماهه نخست سال ۲۰۱۸ بالغ بر یک میلیارد و ۵۶۳ میلیون یورو اعلام شده بود اما این رقم در مدت مشابه امسال به ۶۲۰ میلیون یورو کاهش یافته است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در دوماهه نخست ۲۰۱۹ نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل یک‌شانزدهم شده و به ۱۳۶ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در دوماهه نخست سال قبل 2میلیارد و ۱۵۷ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود

تسنیم ۳۱ فروردین ۱۳۹۸

همچنین

آمار نفتکش‌ها و منابع صنعت نفت نشان می‌دهند صادرات نفت خام ایران در ماه آوریل به پایین‌ترین سطح خود در سال جاری رسیده است.


خبرگزاری رویترز با مخابره این خبر افزود: این وضعیت نشانگر این است که خریداران نفت قبل از فشار بیشتر از جانب واشنگتن علیه صادرات نفت ایران که انتظار می‌رود در ماه آینده صورت خواهد گرفت، خرید نفت خود از ایران را محدودتر کرده‌اند.


دو کمپانی که صادرات نفت را کنترل می‌کنند گفتند صادرات نفت ایران در ماه جاری به‌طور متوسط زیر یک میلیون بشکه در روز بوده است.


صادرات نفت ایران در ماه مارس حداقل یک میلیون و صدهزار بشکه در روز تخمین زده می‌شد.

لطفا به اشتراک بگذارید: